T5 in de woestijn

Gestart door Christian B, 29-05-2010 23:53:46

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Welkom, leuke story. Hoe hard mag je daar rijden op die mooie weg en door de Negev?

spijky

;Dרצוי כאן בפורום
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

jan piet

Welkom hier, mooie intro en foto's. En inderdaad, die stickert op de bumpert  :eusa_silenced:
gr,JP

Starbuck

Welkom! Wat een goed verhaal, leest wel heel vlottekes.
Veel plezier met je roffel en stuur aub een beetje zon deze kant uit. ;)

henry classic v70

Citaat van: Christian B op 29-05-2010 23:53:46
Ik ben bij zo'n beetje alle Estates wezen kijken, maar geen een T5 te vinden... Op het laatst een redelijk nette 2.5 gevonden. Kerel woonde in hetzelfde dorp als een goede vriend van mij. Eindje mee wezen rijden (lijst met aankooptips bij de hand) Ondertussen kende ik het lijstje van buiten en waren we een half uur verder voor dat ik uberhaubt de auto eens startte

Allereerst welkom natuurlijk en zoals de anderen al hebben gemeld; fantastisch intro :eusa_clap:

Had je de aankooptips, zoals je vermeld in jou intro, van 't 850forum of ergens anders vandaan?
Was wel benieuwd waar 't forum overal wordt gelezen/meegekeken
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Justin-850

Welkom! Echt een heel gaaf verhaal!:D

Veel plezier met de 850 ;)

JaapT-5

Hallo Christian,

Welkom hier! Ook van mij 'n groot compliment voor je intro.
Ben trouwens wel benieuwd naar meer details over waar jij woont. Ik heb hele goede herinneringen aan de zomer dat IL 30 jaar werd. Toen aan het meer van Galilea (bij kibbutz Ha-On) gekampeerd.
Leuk dat je verteld dat er nu oude Volvo's en Subaru's rondrijden. Toen -in '78- waren het (hele) oude VW's en tamelijk nieuwe Subaru's. Volvo's zag je eigenlijk alleen als officiele/ regeringsauto's. En er waren wel Nederlanders zelf met hun Volvo overgekomen, één herinner ik mij in't bijzonder:  een NL "volvo" 343 Was wel door heel veel pech geplaagd op de heenreis.

Veel plezier met het forum èn de T-5!

JaapT-5
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

v40pokemon

Citaat van: )()()sT op 30-05-2010 09:07:47
Hmmmm wordt tijd voor een meeting ;D

Ja goed plan! is weer eens wat anders dan noordkaap....

@ Christian: Welkom en leuk verhaal!

JvW

Welkom Christian.

Heel veel plezier gewenst met je Roffel in Israël.

Groeten vanuit Oost-Souburg! :eusa_dance:

Christian B

Dank jullie wel voor het hartelijke welkom!

@sem, triton: Gelukkig zijn de stickers niet verplicht en gaan er zeker vanaf.
De auto bevalt uitstekend! We hebben net nadat we hem hadden een weekeindje Eilat gedaan, 550 km non-stop gereden (minus een plaspauze/bestuurderswissel). Een paar keer de naald kennis laten maken met rechtsonder op de snelheidsmeter. Auto begint wel wat te trillen, maar naar ik begreep zijn de motorsteunen aan vervanging toe. Na 15 jaar in deze hitte is ook het Dashboard een beetje gaar, maar daarvoor wordt al een vervanger gezocht. Verder blijft de auto goed op temperatuur, geen oververhitting. En ook de passagiers houden het uit met een goedwerkende airco. Moet overigens vermelden dat onze auto een dubbele radiator heeft. Het bleek dat toen de auto's net naar hier waren gekomen er nog al wat stil langs de weg kwamen te staan. Toch iets te veel last van de hitte, Volvo loste het op met een extra (kleinere) radiator.

@Bouke, )()()st, v40pokemon: Hahaha, ik zat er ook al aan te denken, een meeting hier zou niet verkeerd zijn! ;)

@Yits: Het bevalt uitstekend! De zomer is vandaag echt begonnen, dat betekend siesta vanaf 12 uur tot 15 en gelukkig is er een zwembad in de kibutz. Verder is het leven hier een stuk vrijer dan wat ik gewend was van Nederland. Minder overheid bemoeienis, maar ook meer op eigen benen staan. De mensen zijn open en gastvrij (behalve op de weg ;)) en het eten is voortreffelijk!

@hathü: Maximum snelheden zijn vergelijkbaar met nederland, alleen is 110 de max op de snelweg. Overigens hebben ze onlangs ook trajectcontrole ondekt... :( Gelukkig is het in de Krater (onder Mitzpe Ramon) nogal uitgestorven qua politie!

@spijky: תודה רבה

@henry classic v70: Inderdaad de aankooptips van dit forum. Die kerel van wie ik de auto kocht, was er van overtuigt dat ik met auto's werkte ;) Dat heeft ook geholpen bij de onderhandelingen.

@Jaap T-5: We wonen in Lotem, dat ligt bij Sakhnin, ten oosten van Karmi'el.

Geen foto's, wel op de terugweg een filmpje geschoten in de "krater" vanuit de bijrijdersstoel. Een korte impressie (Even laten laden. En excuses voor het "puike" camerawerk).

Christian B

Even een update vanuit Israel. 44 graden in de schaduw, de auto heeft het zwaar, maar weet stand te houden.

Ondertussen is er al weer aardig wat werk in de wagen gaan zitten. Alle schokdempers vervangen, automaat gereviseerd na een tijdje zonder een achteruit te hebben gereden (wat op zich zelf ook een hele uitdaging is, maar gelukkig wil een heuveltje nog wel eens helpen), wat leidingen voor vervangen, alle vloeistoffen vervangen. (in een poging de automaat te redden ook nog twee keer geflushed...) iets met de timingbelt, iets hier en iets daar.

Aan de buitenkant is nog niets gedaan behalve wat stickers verwijderd en een enkele wasbeurt. Die laatsten zijn meer voor de goede orde. Na een paar uur zit de auto al weer onder het stof.

Oh, en onze kibbutz heeft vandaag hier het landelijke nieuws gehaald. We hadden een bosbrand aan de zijkant van de berg waar we wonen. Heftog gezicht, zo'n boom die verorbert wordt door het vuur. Inmiddels is het brand meester.

Nog even een vraag tussen door: Vanaf de 110 begint de auto te trillen. Ik had gehoopt dat het met de revisie van de automaat het probleem verholpen was. Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen?

Zodra de zomer voorbij is (eind september) en mits zich geen noodzakelijkere dingen aan de auto nodig zijn krijgt de lak eens wat aandacht, geheel overspuiten is noodzakelijk. De zon en de achteloosheid waar men hier met hun auto's om gaat... Het is al eens gebeunhaasd dus Wodan kan wel nieuwe lak gebruiken. Gewoon weer wit, alle donkere kleuren vallen aff vanwege de hitte, en limoengroen dat gaat zo snel vervelen.

Groeten vanuit de woestijn!

maruska

welkom ! nette auto, hopelijk voor jou een beetje bij te houden.. a la nederland ^^. elk weekend poetsen, schoonmaken, etc... ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

henry classic v70

Citaat van: Christian B op 07-08-2010 18:50:31
Vanaf de 110 begint de auto te trillen. Ik had gehoopt dat het met de revisie van de automaat het probleem verholpen was. Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen?

Dat kunnen meerdere oorzaken zijn
vuil aan de binnenkant van de velg, balanceer lood weg, kromme velg, remklauw die blijft hangen, kromme remschijf, motorsteun rubbers, eigenlijk alle ophang rubbers, aandrijfas, homokineten, fuseekogel, stabillisator stangetjes enz.

Ik zou simpel beginnen met de wielen........
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jeff

Mooi verhaal en welkom hier!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

lleto

Citaat van: Christian B op 07-08-2010 18:50:31
Nog even een vraag tussen door: Vanaf de 110 begint de auto te trillen. Ik had gehoopt dat het met de revisie van de automaat het probleem verholpen was. Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen?

Stopt het ook weer boven een andere snelheid? Bij mij trilde de auto tussen de 130/140, daaronder en daarboven prima. Bleken heel simpel gecupte banden te zijn.

lleto