Motorblok Wissel

Gestart door Ronin, 30-05-2010 11:51:00

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Het heeft er wel wat van weg Arjen.  ;D
De bedoeling was om de motor op het subframe te laten staan, en de rest omhoog te brengen.
Maar ik was vergeten de airco leeg te halen.
Gezien wij zo'n milieu freaks zijn  :evil: , de pomp los gemaakt en maar langs boven eruit gehaald.

LPGLE

Ludo , mooi dat ie weer rijdt !

Had dit draadje kennelijk vanaf begin november gemist  :eusa_doh: .

Veel  olie-bijvul-vrije-km's toegewenst  :D

rogerV701998

"Oliegerelateerde aandelen hebben het ook vrijdag weer zwaar te verduren, in reactie op een verdere daling van de olieprijs. Afgelopen week zakte de prijs voor een vat ruwe olie in New York met zo'n 8,5%. Toeleverancier aan de olie-industrie SBM Offshore en olieproducent Royal Dutch Shell voeren de dalers binnen de AEX aan."

:eusa_think: ;D

Veel kilometers gewenst met je "nieuwe" auto.

BenC70ES

Heb je ook een foto van de volledige kop van boven gezien Ludo?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Nee Ben, heb ik niet.
Maar die zijn van alle T-5's hetzelfde.

BenC70ES

Ja maar omdat je zo'n nieuw kleppendeksel lijkt te hebben vroeg ik me af of je van die kijkschroefjes hebt of het dicht is?

Ludo

Het is inderdaad een nieuw deksel ja, nog bling bling.  ;D
De kop en blok is identiek aan het oude, kon ook geen enkele afwijking vinden.

BenC70ES

Ludo

Ja ik snap wat je bedoeld, maar er zijn geen schroefjes.
Dan had ik het blok zowiezo terug gestuurd.  ;)

BenC70ES

Je kan dat deksel ook gewoon op een kop met hydraulische klepstoters zetten hoor  ;)

Ludo

Citaat van: BenC70ES op 15-11-2010 22:48:05
Je kan dat deksel ook gewoon op een kop met hydraulische klepstoters zetten hoor  ;)

Ja, maar ik heb het blok bij de fabrikant besteld, niet bij een amateur...  :P  ;D

JCviggen

Citaat van: Ludo op 14-11-2010 20:56:31
Het blok ligt draaiend volledig stil, geen trilling... niks, toerental stationair 800 en wijkt geen seconde daarvan af.
Zo heb ik een 850 nog nooit gezien.

Als ie te mooi loopt dan staan je nokkenassen tam afgesteld ;D
Paar maanden geleden had ik een keer geprobeerd wat overlap uit de nokkenassen te halen en de uitlaatkant een pak vroeger gezet, toen liep ie inderdaad bijna als een V12, je kon een muntstuk recht laten staan op't blok. Alleen was ie iets tammer ook bovenin de toeren dus heb ik'm maar weer onrustig gezet dat was leuker  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

gltman

Heb je eerst nog inloop olie ofzo erin gedaan of gewoon gelijk 5w40 ofzo??

Ludo

Citaat van: gltman op 16-11-2010 18:10:41
Heb je eerst nog inloop olie ofzo erin gedaan of gewoon gelijk 5w40 ofzo??

Tegen mijn eigen advies altijd in, gelijk een 5w40 dus, heb ik toch een 15w40 mineraal genomen.  ;D

v40pokemon

Ik ben nu van plan om het blok van een 2.3R in mijn 2.0 T-5R te lepelen. Iemand enig idee wat ik allemaal van de 2.3R kan gebruiken? Zijn er dingen die gewisseld moeten worden? Concreet is eigenlijk wat er allemaal fout gaat als je de delen van een OBDII aan OBDI gaat hangen? Andersom hoor je vaak van storingen, maar is van II naar I gemakkelijker?
Is het inlaatspruitstuk met LPI van de 2.0 zonder meer te plaatsen op de 2.3?
de uitlaat zal ook anders zijn neem ik aan, maar die heb ik er natuurlijk bij. De motor komt van een automaat af, maar ik wil mijn handbak houden. Is de versnellingsbak ook zomaar over te zetten?