Motorblok Wissel

Gestart door Ronin, 30-05-2010 11:51:00

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: Turbo-Geek op 30-05-2010 22:54:13
Citaat van: arjen850 op 30-05-2010 22:24:00
Citaat van: jeroen74 op 30-05-2010 22:21:45
Ik heb het een keertje gedaan bij een Ford Sierra, was een weekend werk. Motortakel gehuurd (25 euro zoiets voor een weekend) en 150 euro voor het 2de hands blok. Lastigste was nog de motor en bak goed aan elkaar krijgen :)

Ik denk dat het bij een 850 niet veel moeilijker kan zijn, gewoon op het gemakje en met beleid, bij eruit hijsen goed kijken of je toch niet iets vergeten heb los te maken etc en met erin terug in hijsen is een hulp toch wel erg gemakkelijk :)

Leuk vergelijk, een sierra met achterwielaandrijving en een volvo 850 ;)

Idd Appels met vleugelmoeren vergelijken ...... Slaat nergens op.

Voor een prijs gewoon bij de dealer vragen wat een ruilblok kost, ik meende 2300 euro.
Revisie is trouwens een groot woord, sommigen verstaan daar onder wat nieuwe lagers en het blok vlakken terwijl anderen het grondig aanpakken en ook nog een honen, nieuwe zuigers en veren, nieuwe oliepomp en keeringen/pakkingen, etc. en dan praat je in mijn ogen van een gereviseeerd blok en gaat het echt in de papieren lopen.

Bijna goed:
Geheel nieuw standaard motorblok bij volvodealer:
"bij inruil van uw oude motor kost deze motor € 3450,00 ex btw  (€4105,-- incl BTW)"

Sbv

is dat compleet ? onderblok en kop etc?
de appendages zoals turbo, aircopomp, dynamo etc moeten er dan waarschijnlijk nog wel op

M a r c

Citaat van: Ludo op 31-05-2010 08:18:05
Citaat van: M a r c op 30-05-2010 23:57:12
Ruilblok, oliedicht met distributie kost +3000 euro bij de dealer....

Bij ons bestaat een gereviseerd blok overigens uit compleet gereinigd en gevlakt blok+kop, gehoond, alle lagers nieuw, zuigerveren nieuw, klepseals en stoters nieuw en uiteraard alle pakkingen en keerringen.

Moeten we dan denken aan hetzelfde bedrag als bij de dealer, of ligt dat beduidend lager?.

hangt van de staat van het blok af (kunnen we volstaan met honen of moeten we naar 1e overmaat). Maar ergens tussen 3000 en 3500 euro incl. btw.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Piet

Citaat van: Sbv op 01-06-2010 07:17:47
is dat compleet ? onderblok en kop etc?
de appendages zoals turbo, aircopomp, dynamo etc moeten er dan waarschijnlijk nog wel op
Is een compleet blok met kop en al (dus van kop t/m oliepan, zeg maar).
Maar is verder kaal.

Je hebt dan wel een origineel blok zonder modificaties.
Voordeel van reviseren is, in mijn ogen, dat je het blok kunt "verbeteren" met versterkte drijfstangen, glyco sputter lagers etc.....

Sbv

Valt me nog mee eigenlijk. Nu heb je voor dat geld ook een complete andere auto maar toch? Als het blok verder intern geheel compleet is met nokkenassen, zuigers etc.

Piet

Citaat van: Ronin op 30-05-2010 15:34:54
CiteerHet is bij Eugène gebeurd, hij haalt tegenwoordig in een avondje een blok eruit dus oefening baart kunst  ;D

Ik neem aan dat het inbouwen een heel stuk langer duurt en dat het ook tegen kan zitten of viel dat nog wel mee in jou geval?
Werk langzaam en werk precies!!!
Zeker als je het voor het eerst doe. Gun jezelf de tijd en maak veel foto's tijdens de demontage, erg handig om te zien hoe iets ook alweer hoort te zitten. Dat scheelt je ook een hoop tijd.
Trek er gewoon een hele dag voor uit.

Ronin

Citaat van: M a r c op 01-06-2010 12:11:22

Bij ons bestaat een gereviseerd blok overigens uit compleet gereinigd en gevlakt blok+kop, gehoond, alle lagers nieuw, zuigerveren nieuw, klepseals en stoters nieuw en uiteraard alle pakkingen en keerringen.

Moeten we dan denken aan hetzelfde bedrag als bij de dealer, of ligt dat beduidend lager?.

hangt van de staat van het blok af (kunnen we volstaan met honen of moeten we naar 1e overmaat). Maar ergens tussen 3000 en 3500 euro incl. btw.

Wat rekent ET voor het uit en inbouwen?
Ik weet het Marc houd niet zo van cijfertjes vrijgeven op het forum maar ik doe toch een poging  ;)

Marc O.

Als je hem had gebeld dan had je het inmiddels al geweten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ronin

Waarom zou het hier niet gezegd kunnen/mogen worden, het maakt het een stuk duidelijker voor alle andere forum leden die ook naar aanvullende info. zoeken.
Daar gaat het hier toch uiteindelijk om op het forum dacht ik.

M a r c

Citaat van: Ronin op 01-06-2010 15:14:55
Citaat van: M a r c op 01-06-2010 12:11:22

Wat rekent ET voor het uit en inbouwen?
Ik weet het Marc houd niet zo van cijfertjes vrijgeven op het forum maar ik doe toch een poging  ;)

Oude eruit en nieuwe erin in een goeie dag, met alles netjes aansluiten e.d. op de originele manier. Naderhand ziet niemand dat de motor gewisseld is. Dat is nogal eens anders.... heb motorswaps gezien waar geeneen kabelboom of slang meer op de juiste plek zat of dat alles met tieraps aan elkaar hing....  daar houden wij niet van  :)

@Ronin, ik pin me overigens niet graag vast op een vaste prijs omdat je nooit weet wat je tegenkomt en ik ga niet geld bijleggen op een klus omdat ik een verwaarloosde wagen voorgeschoteld krijg waar alles muurvast zit, kapot is of afbreekt. Dat is de enige en legale reden  ;)  Ik ben door schade en schande wijsgeworden....

info@europeantuning.nl

Ronin

Dus de klant is vogelvrij verklaard bij jou of druk ik mij nu te ongenuanceerd en respectloos uit wat niet mijn bedoeling is overigens.

Ik kan mij namelijk moeilijk voorstellen dat als iemand bij ET komt voor een blok wissel te horen krijgt we hanteren geen vaste prijzen, aangezien het hier toch om behoorlijke bedragen gaat.

Thys

Citaat van: M a r c op 01-06-2010 19:49:41
Oude eruit en nieuwe erin in een goeie dag, met alles netjes aansluiten e.d. op de originele manier. Naderhand ziet niemand dat de motor gewisseld is.
Maar Marc... als je 4 ruggen hebt neergeteld voor een motorwissel, wíl je toch juist dat dat gezien wordt? ;D

Citaat van: M a r c op 01-06-2010 19:49:41
@Ronin, ik pin me overigens niet graag vast op een vaste prijs omdat je nooit weet wat je tegenkomt en ik ga niet geld bijleggen op een klus omdat ik een verwaarloosde wagen voorgeschoteld krijg waar alles muurvast zit, kapot is of afbreekt. Dat is de enige en legale reden  ;)  Ik ben door schade en schande wijsgeworden....

Lijkt me heel verstandig.

M a r c

Citaat van: Ronin op 01-06-2010 20:17:30
Dus de klant is vogelvrij verklaard bij jou of druk ik mij nu te ongenuanceerd en respectloos uit wat niet mijn bedoeling is overigens.

vogelvrij  ???  Het is toch niet meer dan logisch dat de klant betaald voor reparaties aan zijn auto en niet de garage....   :eusa_doh:

En bijvoorbeeld een blokwissel bij een LPi-auto moet je ook alweer opletten omdat je veel meer over te bouwen hebt. Vaak kom je dan ook weer inbouw-issues tegen die door anderen zijn gecreeerd. Lijkt me logisch dat niet de reparateur voor deze extra kosten opdraait toch?

info@europeantuning.nl

UserID6342

Wil me er niet mee bemoeien, maar Marc legt het heel goed uit !  Dit is absoluut geen item voor flatrate prijzen.  Als hij een gaar blok krijgt voorgeschoteld waar een vreselijke bal extra werk aanzit zal dit toch gewoon betaald moeten worden.  Hij zal best een richtprijs kunnen geven, ben ik van overtuigd, maar wel onder voorbehoud van.  Ik vind het niet meer als normaal.  Ik denk zelfs dat je als je 80% van de dealers gaat informeren dat ze je ook geen vaste prijs geven.  Alleen voor de motor, die staat gewoon vast, maar voor de tijden in de werkplaats niet.

Wout309t

Je betaalt een basisbedrag voor het blok, maar arbeidsuren kan je nooit van tevoren weten. Evenals wat er verder nog verrot kan zijn.
Dus ik begrijp heel goed dat Marc (en zijn concurrenten ws ook) achteraf pas de balans opmaken. Verder dan een richtprijs kom je dus niet. En dat zal dan vaak een bedrag zijn dat geldt als alles meezit.
2011 V70 2.0T R-Design MT