even kennismaken

Gestart door V70 2.4 20V, 21-05-2010 00:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70 2.4 20V

Geachte forum leden.

Ik wil mijn even voorstellen.
Mijn naam is jan Bouwmeester. woonachtig in Amsterdam 45 jaar.
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een V70 2.4 20V. na eerst jaren mercedes gereden te hebben.
en een aantal golfjes waaronder twee vr6 4 motion en een R32 zomaar plots op een volvo liep. met 430.000 km op de klok.
In mijn gedachten niets bijzonders toen, maar een tijdelijke oplossing ( dacht ik ).
Ook mijn collega's zeiden wat heb je nu gekocht ( dit is een auto voor grijze vastgeroeste ambtenaren)
Maar na verloop van tijd, jullie raden het al totaal verkocht aan dit leopard tankje uit het noorden.
Nu na een jaar totaal verliefd op een 850R uit 1997. met 270.000 op de teller.
mijn vraag aan jullie is er iemand die mijn zou willen bijstaan met raad en daad.
nou heb ik wel verstand van auto' s maar niet zo van turbo aangedreven benzine motoren.
Hoe kan je bijvoorbeeld de turbo controleren bij een koop zonder het hele zooitje los te hoeven gooien.
waar moet bijvoorbeeld de turbo meter blijven staan bij gas geven.

Ik hoop op een snelle reactie van jullie.

gr

jan Bouwmeester



Thijssie!

Welkom,

Wat handig is om de aankooptips op dit forum er eens bij te pakken. Turbo controlen zonder alles los te halen is wat lastig. Als ik me niet vergis kan je wel de intercoolerslang lostrekken om zo eens aan het schoepenwiel voelen. Verder moet je even opletten of er bij vollast geen rookpluimen uit de uitlaat komen. Daarnaast moet de turbometer halverwege het witte vlak komen. Bij een gechipte auto komt de meter aan het einde van het witte vlak.

Succes ;)

henry classic v70

Welkom Jan, heb je hier al gekeken
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jrkalf

Welkom Jan,

Altijd fijn om te lezen hoe mensen kunnen genieten van zulke oude tanks ;D
Ik hoop dat je een leuke R of T-5R kan vinden, maar het advies bij turbo auto's is altijd: Houd er rekening mee dat er altijd wel wat verborgen onderhoud in zit, je kan zo 1500-2000 verder zijn aan verborgen onderhoudt.

Dit heb ik zelf ook aan de lijve ondervonden. Bij mijn huidige zag ik al wat onderhoud zitten en ik had er bij de beste man al 1500,-- van de vraagprijs afgekregen, maar kon hem daarna toch echt weer volledig neerleggen aan onderhoud.

U is gewaarschuwd, maar hopelijk niet zo erg dat je geen turbo auto meer wilt hebben. (Ze zijn echt een heerlijk stukje pittiger dan een 2.5i 20v ;D)


Jelle


p.s. zie je wat olie in het motorruim, controleer eerst even 2 dingen: olie vuldop (die wil nog wel eens slecht sluiten) en de oliepijlstok. (Bij mij ook 2 onderhoudspuntjes...)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

thuur

Citaat van: Thijssie! op 21-05-2010 12:42:31
Welkom,

Wat handig is om de aankooptips op dit forum er eens bij te pakken. Turbo controlen zonder alles los te halen is wat lastig. Als ik me niet vergis kan je wel de intercoolerslang lostrekken om zo eens aan het schoepenwiel voelen. Verder moet je even opletten of er bij vollast geen rookpluimen uit de uitlaat komen. Daarnaast moet de turbometer halverwege het witte vlak komen. Bij een gechipte auto komt de meter aan het einde van het witte vlak.

Succes ;)

En 5 minuten stationair laten draaien en dan een flinke stoot gas geven. Als je blauwe rook ziet kan dat ook duiden op een versleten turbo. Verder goed luisteren of de turbo niet 'hees' klinkt. Fluiten is goed, krijsen niet.


Welkom!


Gr 8)