NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Robster480

Dank allen voor het plezier wensen!

Ik kan jullie vertellen, dat plezier hebben is prima gelukt!

Twee heerlijke weken in St. Cyprien Plage, op een camping strak aan zee. Wanneer je in je tent ligt 's nachts kun je de zee horen! Heerlijk in slaap vallen dus!
Een uitgebreider verslag volgt, nu eerst een eindje slapen, morgen weer vroeg op en aan het werk!

Alvast een voorproefje:

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Gijs87

Jeeeeej Robbie's is weer veilig thuis! :D

En dan heeft tie me toch ook nog is een update! Om eng van te worden! :D
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

grijzev70tdi

En nog steeds geen verslag.... :eusa_naughty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

knoopie

Robster480

Zooooo! Daar zijn we weer!!

Na de vakantie nogal druk geweest met werken, zooi opruimen, weekendje weg, nog meer zooi opruimen, apk en nog meer ;)

Hierbij dan het lange verslag!!

Zondagochtend 2 juli om 9 uur vertrokken Manon (mijn vriendin) en ik om lekker relaxed richting Saint Cyprien Plage te rijden.. Route uitgestippeld via Venlo-Maastricht-Luik-Luxemburg-Metz-Nancy-Dijon-Lyon-Valence-Perpignan-Saint Cyprien Plage. Een route van zo'n 1350km enkele reis.

De heenreis verliep vlekkeloos, een paar keer gestopt onderweg, genoten van een kilo verse aardbeien, broodjes, voldoende drinken en andere versnaperingen. Rond de avondspits reden we bij Lyon waar het aardig druk was en flink begon te hozen. Blijkbaar hebben ze in Frankrijk nog niet op heel veel plaatsen ZOAB liggen, waardoor al snel iedereen met z'n achterste mistlamp aan reed.

De spits loste gelukkig aardig snel op en we besloten nog een stukje verder te rijden. Valence was de eerstvolgende 'grote stad' en we besloten daar een hotelletje te zoeken. We zijn niet echt fan van Formule 1 hotels, dus besloten we een klein hotelletje in de stad te zoeken. Dit is uiteindelijk prima gelukt voor een tientje meer dan je voor een Formule 1 hotel betaald. Verschil is dat we nu een eigen badkamer, schone kamer en tv, wifi en ontbijt kregen. Tv en Wifi om nog even af te kicken ;)

Na heerlijk geslapen te hebben hadden we de volgende dag nog een reis van een uur of 4 voor de boeg. Tegen 10 uur vertrokken we en rond 3 uur kwamen we aan op de camping. We waren geïnteresseerd in een 'comfortplaats', echter was hier weinig comfortabel aan, aangezien de plaatsen vol in de zon lagen, zonder ook maar een boom of struik er omheen die ook maar een beetje schaduw zouden kunnen geven. Op zoek naar een normale plaats dus, mét boom en schaduw!

Die was al snel gevonden en waardoor de tent nog in de warme zon kon worden opgezet. Uiteraard eerst het koelkastje aangesloten en bier en fris koud gezet ;D
Na een minuut of 15 stond de tent (met zijn 50 haringen) en kon ingericht worden. Het is een 6 persoons de-Waard-look-a-like, prima dus voor 2 personen.

Prima Camping, genaamd Calagogo, met alle comfort, voldoende (schone) toiletgebouwen, zwembad, bar, directe toegang tot het strand, supermarkt en pizzeria/afhaal (waar we overigens maar 1 keer gebruik van gemaakt hebben).

Uiteraard hebben we heerlijk gerelaxed bij temperaturen rond de 30 graden, maar ook een aantal uitstapjes gemaakt, waarbij Il-sur-Têt en Barcelona er uit sprongen!

De terugweg verliep ook prima, tot er een motormuis achter mij reed op de linkerbaan met zwaailicht en sirene.. Ik dacht; die wil er langs, dus ik ga naar rechts..
Gaat ie me voorbij en blijft voor me rijden en steekt z'n arm naar rechts uit. Ik denk; sjips, jackpot, rijd iets meer dan 150 per uur waar 130 is toegestaan.

Meneer sprak gebrekkig Engels, ik gebrekkig Frans dus dat vulde elkaar mooi aan! Gelukkig viel de schade mee met 24 km/h te hard! Contant aftikken; €45,-
Uiteraard blijf het zonde van het geld, maarja niets meer aan te doen. Overigens stonden er bij het volgende tankstation een stuk of 4 toeristen en Fransozen aan de kant met een politieauto/motor ervoor. Gedeelde smart is halve smart!

In de buurt van Nancy besloten we een hotel te zoeken om de volgende dag de terugreis te vervolgen. Deze was al snel gevonden en na wat eten in een restaurant hebben we een prima nachtrust gehad.

Vol goede moed begonnen we aan de terugreis! Een knipperend automaatbak-lampje zorgde echter voor vertraging.. Twee Volvo-garages afgeweest, maar beide met lunchpauze (zowel in Nancy als in Metz). Toen we bij de garage in Metz wegreden was het lampje ineens uit... Wazig dus.. De bak schakeld prima en geen horten of stoten.. Besloten om verder richting Nederland te rijden en daar bij een garage uit te laten lezen. Bleek dat er even 'te weinig kracht' beschikbaar was geweest.. Brandde i.c.m. met lambda-lampje.. Waarschijnlijk een vacuumlek ergens.. Deze staan al op de planning om vervanging te komen als Arjen terug is van vakantie :)

Aangezien de 10.000 woorden hierboven minder zeggen dan foto's:

De BBQ aanslingeren:

De eerste van vele stukken Vleesch  :evil: erop:

Lekker rustig de eerste 1,5 week dus de auto mooi op de plaats tegenover ons geparkeerd. De hoes is tegen de hars, maar werkt ook prima tegen zon ;)

Een namiddagje regen, waar de volgende ochtend niets meer van te zien was:

Levert ook leuke plaatjes op, die donkere wolken:

Het schijnt ook dat sommige vrouwen (waaronder Manon) het niet zo hebben op dit soort diertjes.. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat komt  :eusa_shifty:

Google is altijd handig voorafgaand aan een bezoek aan Barcelona, prima te doen trouwens 10 ritten met de metro voor €9,-.

De rest volgt later vandaag :)

Dane

Ha Robbie, klinkt goed! Ik heb nog geen vakantie gehad dit jaar (behalve Wintersport in Januari) en was het ook niet van plan, maar dit soort 'sfeer-creëer-verhalen' doet me toch wel hunkeren naar de zon!

"Het is een 6 persoons de-Waard-look-a-like" .. Dat klinkt als een de Wit! Die heb ik ook! In 15 minuten? Klasse! Ik ben meestal zeker anderhalf uur onderweg voor de tent naar mijn zin staat.. en dan nog ben ik de eerste dagen wel een beetje aan het stellen.. (5 minuten ene dag, 5 minuten andere dag)

mehn

Citaat van: Robster480 op 02-08-2012 13:42:25
Een knipperend automaatbak-lampje zorgde echter voor vertraging.. Twee Volvo-garages afgeweest, maar beide met lunchpauze (zowel in Nancy als in Metz). Toen we bij de garage in Metz wegreden was het lampje ineens uit... Wazig dus..

Nee hoor, dat is volkomen normaal bij een niet-permanente storing.
Als er een storing is en de automaat gaat in noodloop gaat het pijltje knipperen. Als het geen blijvende storing is dan stopt het pijltje met knipperen na een paar herstarts.
De foutcode blijft dan wel in de automaat TCU zitten dus ik zou m wel even (laten) uitlezen, dan weet je wat het probleem geweest is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Robster480

Citaat van: mehn op 02-08-2012 14:19:40
Citaat van: Robster480 op 02-08-2012 13:42:25
Een knipperend automaatbak-lampje zorgde echter voor vertraging.. Twee Volvo-garages afgeweest, maar beide met lunchpauze (zowel in Nancy als in Metz). Toen we bij de garage in Metz wegreden was het lampje ineens uit... Wazig dus..

Nee hoor, dat is volkomen normaal bij een niet-permanente storing.
Als er een storing is en de automaat gaat in noodloop gaat het pijltje knipperen. Als het geen blijvende storing is dan stopt het pijltje met knipperen na een paar herstarts.
De foutcode blijft dan wel in de automaat TCU zitten dus ik zou m wel even (laten) uitlezen, dan weet je wat het probleem geweest is.

Kijk, weer wat geleerd, dankje!

Foutcodes uitgelezen en gereset:

Het lijkt erop dat het een foutmelding is vanuit de schakelaar onder de accu..

Betreft een '97er zonder elektronische gasklep.

Binnenkort in ieder geval de bougies + kabels, rotor, verdelerkap etc vervangen :)

Robster480

Citaat van: tom480 op 02-08-2012 18:27:55
Ziet er goed uit Robbie.
Ik ga maandag die kant op ;D.
Speakers al werkend?

Nice! Veel plezier alvast!!

Jaaa, speakers werkten een uurtje nadat u weg was ;)

Klinkt wel redelijk ;D

Robster480

Je kunt natuurlijk slapen rond dit tijdstip, maar je kunt ook deel 2 van je vakantie in je blog zetten ;D

Bij deze:

Een aantal plaatjes van Il-sur-Têt:

Er moest natuurlijk ook geposeerd...

....en genoeg gedronken worden ;D ;D....

....gezond eten is mij ook geleerd toen ik klein was... (uiteraard zelf ff gekruid, Arjen ;D)

Dan een stukje Barcelona! Hier wilde Manon graag heen + een shirt kopen:

Dan moet ook zij maar even poseren:

Opnieuw moest er gegeten worden:

Die hijskranen zijn onderdeel van de kathedraal, ze staan er namelijk al een paar tientallen jaren:
Uiteraard verplichte kost als je Barcelona bezoekt.

Onderweg naar park Güell kwamen we auto's tegen waarvan de eigenaren het fileparkeren goed onder de knie hebben:

Een flinke klim, met gelukkig af en toe een roltrap. Vervolgens op de top van de berg het volgende uitzicht, met links die kathedraal met hijskranen:

Snoephuisje van de boze heks:

Best scherp te krijgen, die Iphone-foto's:

En z'n broertjes en zusjes:

Handig ding voor in de file hier in NL;

D'r wonen wel veel parkeertalenten in Barcelona zeg:

In Nederland hebben we stapelwolken, in Frankrijk hebben ze suikerspinwolken. Getuige deze plaatjes:

Schitterend, de silhouetten van de palmbomen (al zeg ik het zelf):

Deze hebben we eerder gezien in het voorproefje!!!!

Ben ook wel fan van landschappen i.c.m. mooie zonlicht-effecten zoals dit:

Hij is toch NBP??? Of toch stiekem BS????

Nog meer palmbomen! (en een onbekende dame... ohnee, da's Manon!)

Wachtend op vuurwerk deze geschoten, ook wel geslaagd vind ik zelf:

Nog een goed voorbeeld van 'beter met je kont (bijna) op de weg, dan met je voorbumper op de stoeprand':

Stoeprandje van een meter of 3 hoog dus ;)

Beginnende orkaan in de verte? Of gewoon een raar plukje? ;)

Zo'n dakraam is handig voor extra belichting:

Nancy by night, op de terugweg alweer...

Tanken in Luxemburg :)

In Luik betaalden we overigens €0,44 per liter LPG :)

Dat leek me wel genoeg voor een vakantieverslag, hetzij iets verlaat. Ik zeg maar zo: beter laat dan nooit!

Straks volgt ook een update betreffende de R! ;D

Julian

Mooie foto's en een mooi verslag! Altijd leuk om even te lezen. Zo te zien aan die foto's is het wel gezellig geweest :)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

UserID6342

Marty__Mouse

Mooi verhaal en nog mooiere foto's.. Geweldig mooie s70R ook trouwens...!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..