NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

Tim N

Ja dan is het idd een hele vooruitgang ;)
En wekelijks schoonmaken scheeld een hoop.

Maar zoals gezegt ben benieuwd hoe het gaat staan, ik heb dinsdag de Winter bandjes binnen gekregen.

Buurman vondt het maar raar met 29 graden winterbanden in ontvangst nemen LOL

(maar excuus zal binnenkort mijn eigen weblohgje aanmaken ipv die van jou te bevuilen met gezwets)

Robster480

Haha, het is ook al bijna winter hè, dus zo raar is het niet :P

Dat bevuilen valt ook wel weer mee, zou ook saai zijn als ik alleen zou posten..
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

850estatetdi

dus je heb het weer lekker koud in de auto 8)

Robster480

Haha om er even op in te haken;

Afgelopen zaterdag met Rudie (hier van het forum) begonnen aan de magneetkoppeling van de airco. De airco werkte in de zin van; koud worden, maar stopte na een tijdje. Als ik hem dan handmatig uitzette en 10 minuten later weer aan, dan werkte hij weer even om er vervolgens weer mee te stoppen. Dit alles deed teveel speling op de magneetkoppeling vermoeden.

De auto opgekrikt, het subframe een stukje laten zakken en de magneetkoppeling gedemonteerd. Vervolgens de ringetjes verwijderd en de magneetkoppeling gemonteerd. De airco werkt weer constant!  :eusa_clap: Dat is toch wel heerlijk, dat je niet tijdens het rijden denkt; wat wordt het ineens warm hier!  :eusa_wall:

Bedankt voor de hulp en gezelligheid Rudie!

Robster480

De magneetkoppeling gedemonteerd:

De magneetkoppeling:

De gadget!!!!

hvdmountain

daytonawim

Als het goed is de SC9xx, ben er ook naar op zoek, wordt er een op MP aangeboden maar incl radio

Robster480

Hij werkt in ieder geval op mijn SC-900 :)

Wim; bedoel je die SC-901 uit Harderwijk?
In dat geval; ik heb de afstandsbediening daar vandaan.

SirRutte

Even een vraagje over het demonteren van de magneetkoppeling. Welke subframebouten heb je daarvoor losgemaakt? Kun je daardoor fatsoenlijk bij de magneetkoppeling?

Ik heb één keer die magneetkoppeling gedemonteerd zonder verder ook maar iets los te halen, dat was een zeer tijdrovende klus ;)

BenC70ES

Citaat van: SirRutte op 27-07-2010 12:09:48
Even een vraagje over het demonteren van de magneetkoppeling. Welke subframebouten heb je daarvoor losgemaakt? Kun je daardoor fatsoenlijk bij de magneetkoppeling?

Ik heb één keer die magneetkoppeling gedemonteerd zonder verder ook maar iets los te halen, dat was een zeer tijdrovende klus ;)

Je moet daarvoor de twee voorste bouten losdraaien zodat het subframe alleen van voor zakt, zodat de pomp naast de balk zakt.  Bij een 850 was het niet noodzakelijk dacht ik, maar bij een X70 wel...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

SirRutte

Citaat van: BenC70ES op 27-07-2010 12:21:01
Citaat van: SirRutte op 27-07-2010 12:09:48

Je moet daarvoor de twee voorste bouten losdraaien zodat het subframe alleen van voor zakt, zodat de pomp naast de balk zakt.  Bij een 850 was het niet noodzakelijk dacht ik, maar bij een X70 wel...

Het is inderdaad wel mogelijk bij een 850 zonder het subframe los te maken, maar het is een ongelofelijk gepriegel. Vandaar dat ik het maar eens op deze manier ga doen ;) Bedankt!

Robster480

Om maar even te updaten;

Nieuw op het lijstje:

Dolby surround speaker + processor + speakergrille.

Nu kan ik de processor van Henry V70 Classic overnemen, de speaker lijkt ook zo goed als zeker binnen.
Nu alleen de speakergrille nog. Weet iemand zo of deze nog nieuw te krijgen is?

daytonawim

Schrik niet van de prijs van dat kapje

informeer eens bij eens met Hunter in gorredijk of Marans

Wout309t

Of verwijst die al die troep uit engeland haalt. Die heeft toch niks aan die rechtse dasboards...
2011 V70 2.0T R-Design MT