Nu heb ik het wel gehad

Gestart door nOOb, 04-08-2004 22:28:34

Vorige topic - Volgende topic

nOOb

Vorige week mijn volvo binnengebracht om een aantal zaakjes te laten fiksen ( claxon repareren, uitlijnen, beetje olie bijvullen en motorsteunrubber bovenaan vervangen ).
Bel na een paar dagen naar garage wanneer ik hem mag komen afhalen, moest er nog gewacht worden op de motorsteunrubber. Maar, er werd mij verteld dat ze de auto niet kunnen uitlijnen omdat hij verlaagd is ! Dus ik schiet in de lach, en vertel ze dat dit origineel zo was en dat hij MOET uitgelijnd worden ( origineel T5 verlaging met 16 " wielen ). En erachteraan werd er doodleuk bijverteld dat de voorbanden op zijn aan de binnenkant. Ik vertel ze dat deze er 6 000 km onderzitten (michelin PS ) !!!!!!!!!!!!!!
Om een lang verhaal zeer kort te maken : auto werd door garage weg gedaan om te laten uitlijnen en stuurt terug recht ( banden laten zitten ).

Rij dagen erna naar werk en toevallig auto ingeparkeerd en wielen op maximale uitslag laten staan en wat zie ik ???
Aan binnenzijde van linkerband was het karkas van de band al te zien. LEVENSGEVAARLIJK. Direkt naar bandencentrale gereden en laten zien wat er scheelt . Zo mijnheer, veel geluk gehad. Was een potentiele klapband.
Heb er 2 UNIROYALS rainsports laten onderzwieren omdat michelin PS 2 niet te betalen valt .

Dagen erna gaan mountainbiken en gecrasht. resultaat : GEBROKEN DUIM.
4 (VIER) weken minstens in gips.
Vandaag wil mijn vrouw en mijn schoonmoeder me komen halen in het ziekenhuis, telefoontje dat de auto niet meer start.
Deze avond mee gaan kijken en gebeld met garage ( VOLVO dealer ditmaal ) en om lang verhaal wederom kort te maken :
Waarschijnlijk is contactslot blijven hangen, waardoor startmotor ook is blijven lopen tijdens het rijden.
Hierdoor is waarschijnlijk de startmotor volledig in puin gedraaid en staat auto nu bij dealer nadat we hem in gang hebben geduwd.

CONLUSIE :
236 € voor 2 banden
217 € voor reparaties
en waarschijnlijk 200 € > voor ruilstartmotor en contactslot
+gebroken duim en 4 weken niet zwemmen

zo, dat moest er even uit. Hoort ook thuis in treat KLOTE VOLVO ;D

nOOb

Zo,

Naar aanleiding van het incident hierboven waarbij mijn startmotor bleek "opgeblazen" heb ik vandaag mijn volvo terug gaan halen bij dealer.
Ze hebben volgende zaken vervangen :

elektrische gedeelte kontaktslot : 58,12 € ex. (nr 944 7803 )
cylinderslot ( op chassisnr. )        : 80 € ex. (nr. 9133364 )
startmotor ( gereviseerde ruilmotor ) : 194,65 € (nr. 8111302)
BTW onderdelen       : 70 €
werkuren 2,5 uren  : 99,8
                               -----------
                               507 €

> maar wat rijd hij lekker  ;D
p.s. op algemeen verzoek de artikelnrs erbijgeschreven, kan ze echter niet controleren want mijn VADIS DVD werkt nog niet  >:(