walbro pomp monteren

Gestart door mitchelli, 02-06-2010 15:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

De regelaar zit doorgaans altijd aan het einde van het fuelrail circuit, vlak voordat de brandstof via de retour leiding weer naar de tank gaat.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

peteRRR

Volgens mij moet het dan zo :eusa_think:

Walbro pomp,grotere injectoren,BDR naar zeg maar 3.5 bar is ook af te stellen naar hoger druk met de juiste apparatuur.
Maar de ECU moet ook aan gepast worden,anders heeft het toch weinig zin.

Zonder ECU af stelling heeft dit toch minimaal effect.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

#17
Nee Peter .... Nee ....

Walbro pomp, JA

Grotere injectoren, mischien als je meer power wilt en dus meer brandstof inspuiting nodig is en de huidige injectoren aan hun tax zitten, anders is het zonde en soms zelfs slecht want te grote injectoren zijn op een gegeven moment lastiger af te stellen, met name voor stationaire toerentallen.
Je ziet ze soms wel eens, 4 cilinders met injectoren van meer dan 1 liter/min inspuiting. En dan gek vinden dat ze stationair klote lopen. Er is een grens aan de minimale inspuitduur (miliseconden werk)en als die dan al teveel is dan heb je dus een vreselijk rijke motor die slecht loopt in lage toerentallen en een 'arme' eigenaar want je gooit benzine weg.

Druk omhoog, Waarom ? Je koop injectoren op de standaard druk. Als je die verhoogt dan spuiten ze weer meer in en wordt het weer lastiger afstellen, betrouwbaarheid van de injectoren (gaan over hun max duty cycle heen, en ga zo maar door).
Je kan op die manier meer halen uit kleinere injectoren maar wederom ga je dan boven zijn kunnen zitten (duty cycle > 100%) en ga je serieuze risico's lopen.

De ECU moet idd afgesteld worden want de instellingen van de injectoren zijn nu anders aangezien een grotere injector meer inspuit bij eenzelfde inspuit moment.


Resume, een Walbro pomp monteren en indien meer brandstof nodig is of je zit tegen de max van je huidige injectoren aan dan grotere injectoren kopen en de ECU aanpassen.
En veel Bigger is niet altijd Better. Gewoon de maat kiezen die anderen gebruiken voor dat specifieke vermogen of berekenen (zijn tools voor) en dan een slagje groter nemen (goed voor de duty cycle).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

peteRRR

Thanx TG.

Heb er weer wat meer van begrepen  ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla