DenKweb's weblog

Gestart door denkweb, 16-02-2004 12:10:09

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

donderdag 25 maart 2004

Verrek, tis alweer donderdag!
Gisteravond nog even bij een kennis wezen kijken, heeft zijn 95'er 850 total loss gereden. Daar ik nog wel wat interesse bij een paar electrisch verstelbare leren stoelen heb ben ik er even heen gereden.

Helaas voor Joris heeft deze een meegespoten voorbumper en eveneens de linkerspiegel aan gort. De bloedvlekken aan de binnenkant van de auto, geplofte SIPSbags, Airbags en weet ik wat allemaal niet meer overtuigen mij er uiteindelijk van dat er niet veel te halen valt aan de auto. Volgende keer beter.

Vannacht nachtdienst, tis nu een uurtje of 2. Tijd om de voetjes eens voorzichtig op het bureaustoeltje naast me te leggen...

Nog geen houtvlot voorbij zien drijven trouwens....  ;)

denkweb

donderdag 25 maart 2004

Heerlijk dagje nog geworden vandaag. Net mn bed in gedoken en dan gaat de deurbel. Trap af, deur open. Bezorgkees voor de deur. Pakketje voor me.

Komt met een zwaar gehavende doos aanzetten boordevol stickers en stempels. Ik vraag me nu nog af of dat ding per luchtpost-dropping het land is binnengekomen.

De inhoud is echter 100% OK. Wel even een tijdje aan het prutsen geweest om de koplampverstellers te wijzigen naar electrisch, dit ging niet helemaal volgens het boekje. Het resultaat maakt het echter meer dan goed. Vanavond eens zien of de lichtopbrengst en de afstelling zijn zoals het hoort!

Ook eens even mailen waar de rekening is, die heeft men vergeten bij te sluiten... altijd een verrassing over he, die Zweden  ;D

Ps. Osram Diadem lampjes zijn moeilijk verkrijgbaar!

Hierbij de eerste (matige) foto's:

De eerste ervaring leert dat de lichtopbrengst voldoende is, maar niet echt een verbetering tov de originele koplampen. Daarbij heb ik nogal gelig licht, heb per abuis weer philips weathervision erin gedouwd... en das echt waardeloos. Maar moet binnenkort toch ook de Osrammetjes erin drukken, doen we die er gelijk ook bij.

De afstelling lijkt goed, morgen alleen nog eens naar een van de electrische stellers kijken, is niet helemaal jofel heb ik het idee...

denkweb

zondag 28 maart 2004

Vanavond eens met de koplampafstelling aan het stoeien geweest op het werk. Snapte er niks van, de stellers willen niet verder. Na anderhalf uur e.e.a. uit elkaar gehaald en nog eens goed gekeken.

Soms ligt het wel aan mij.

Heb de apparaatjes verkeerd gemonteerd, links en rechts door elkaar gehaald. e.e.a. werkt nu als een nieuwe! Nu nog even volgens het boekje afstellen morgen (effe spiegelkassie lenen bij de garage) en klaar is kees!

Intussen ook even op mijn gemak bekeken of het mogelijk is de LED's apart te schakelen. Dit is simpeler als het lijkt, alleen nog even een reserveschakelaartje zoeken welke ik dan netjes in mn interieur kan zetten.

Morgen even langs de VW dealer om wat vraagjes te stellen over de EGR-klep (ben er nog steeds niet over uit wat ik hier eigenlijk mee zal gaan doen en hoe onzinnig dit systeem is) en wat Osram Diadem lampjes ophalen (waren de goedkoopste leverancier!). Komt vast wel goed allemaal!

De zwetende pakking is een kwestie van twee boutjes los, pakking ertussenuit, nieuwe pakking ertussen (voorzien van een druppie pakking-kit), twee boutjes weer vastdraaien en klaar is kees! Dan nog even wat industriƫle reiniger en tada! Als nieuw!

Misschien wel grappig voor de komende sleuteldag...  ;)

denkweb

dinsdag 30 maart 2004

Zoals wellicht al gelezen ben ik inmiddels tot een conclusie gekomen in het EGR-klep verhaal. Slangetje zit dicht met een tie-wrappie eromheen!

Ook zitten de diadem-lampjes van Osram op hun plek. Maakt de nieuwe koplampjes helemaal af!

Geweldig om die koppies van passerende volvo 850 rijders te zien.
Je ziet ze denken: "Hee, een 850!"
Vervolgens draaien ze bliksemsnel de kop om om je te volgen en beginnen ze te twijfelen... "Wat waren dat nou voor lampjes?".

Heb er echt schik van (en om).

vd week nog even een enkel draadje naar het instrumentenpaneel trekken voor de LED-switch  ;)

Nu effe lekker in de tuin verder graven aan de toekomstige tuinmuur!

Laterz!  8)

denkweb

woensdag 31 maart 2004

Het laatste 'rustige' dagje voor mij voorlopig! Morgen gaat de nieuwe bergingsrayonering in en zal het wel druk worden gezien de nieuwe contracten die mijn werkgever heeft met de diverse alarmcentrales!

Zonder groene kaart met verzekeringsgegevens kom je nergens meer vanaf 1 april 2004, of je moet de knip goed vol hebben!

Vandaag nog maar even benut om e.e.a. te doen aan de clubsite, in de tuin (zaterdag beton storten voor het laatste stukje muur), de auto even grondig schoon gemaakt van buiten, de heldere koplampen passen nu pas echt bij de auto  8), lekker op een terrasje zitten genieten van mn bolide met een glaasje fris en een heerlijk zonnetje erbij... kortom; prima dagje vandaag!

Ik ga me even opgeven voor de sleuteldag! Groet,

Daan

denkweb

Ik had het mis in mijn vorige bericht: ik heb het er alleen maar rustiger door gekregen! Ha, morgen begint de ellende pas echt! Vroege dienst! Eergisteren mijn ALLERLAATSTE nachtdienst gedraaid... niet dat ik er veel aan zal missen, voorlopig in ieder geval aanpezen op de drukke dagdienst.  8)

Vandaag mijn roffel tijdens een fikse hagelbui op de wasplaats stevig staan schoonmaken, even de laatste restjes zout wegspoelen zullen we maar zeggen.

Voor Scub@ het halve net afgestruind op zoek naar de oplossing bij een foutcode. Deze inmiddels ook vermeld in het topic. Het moet wel hobby blijven!

Ook vandaag een domeinnaam geregistreerd. Nadat de laatste keer mijn server crashte was ik niet meer in de gelegenheid om op mijn website in te loggen, de gratis provider heeft dus de enige copie die ik van mijn fotookes had glashard verwijderd. Deze provider krijgt morgen een aangetekende brief in de bus waar ik om wat uitleg vraag.

Vanaf morgen of overmorgen is het nieuwe domein http://www.denkweb.com all mine. Nu nog iets vinden om er op te zetten  ;D

Een beetje hobby moet het wel blijven natuurlijk...

denkweb

Zo, vandaag een online-eierzoek-wedstrijd georganiseerd. Is een leuke activiteit voor volgend jaar  ;D

Zaterdag -> sleuteldag... wordt de dag dat ik eindelijk ook de schuur weer een beetje op orde kan maken! Stalen velgen gaan weg, voorspoilertje gaat weg... airco-op-wielen afleveren op de heenweg!

Inmiddels heb ik een irritant geluid linksvoor onder de auto (rammel) wanneer ik over een klinkerweggetje rijdt... beetje erg vervelend! Ook het servicelampje is aangegaan van de week, dus de vorige sleuteldag is alweer 15.000km geleden!!  8)

Eind mei is de grote beurt weer komende... mag ook wel, dan na 40.000km!! (een tiende van de totale stand!)

Voor nu nog even met de clubsite aan de gang!

denkweb

Nog eventjes mijn bed in voordat de wekker gaat  ;D

Sleuteldaggie op komst en ik heb er al aardig zin in...
heb wat winterwielekes voor MPT5 ingeladen een een voorspoiler van wijlen mijn GLT er bovenop voor de liefhebbers!

Kortom: de schuur leeg en een hoop prutsen op komst...

trusten voor nu!

denkweb

dinsdag 20 april 2004

Ik was vandaag zo vrolijk  ;D

Hele dag was goed, eerder weg van mn werk, beunklusje (dus paar centjes op zak), tank vol, zonnetje erop, armpje uit het raam...

jammer dat een impreza daar nou net effe een andere gedachte over had.

Nadat de bestuurder in de gaten had dat ik eerder bij het stoplicht aan het eind van de snelweg zou komen als hijzelf kwam er een stopbordje omhoog...

Kosten: 1 rijbewijs...  >:(

Ff een tijdje zonder roffel helaas....  :'(

Hopelijk ziet de officier van Justitie ook in dat, als het geen impreza was geweest, ik wellicht nooit het gas zo ver in was gaan trappen, ik reed immers netjes aan de snelheid totdat ik het rotding tegenkwam! Moest omwillekeurig lachen toen ik het filmpje terugzag... wat een bord heb je af en toe voor de kop zeg!  ;)

Stomste is dat ik de Impreza nog ken van eerdere activiteiten (open dag):
LINK

denkweb

woensdag 21 april 2004

Bah. Vandaag met de Volvo BM naar mn werk... zo'n grote geel/groene wel...  :(

denkweb

zondag 25 april 2004

Vandaag een briefje van het parket ontvangen:

Uw rijbewijs wordt ingehouden.

Invorderingsdatum: 20 april 2004

De inhoudingstermijn is 4 maanden.

De inhouding vangt aan op 20 april 2004 en zal naar
verwachting uiterlijk op 18 augustus 2004 eindigen.

De inhouding loopt vooruit op een eventueel op te leggen rijontzegging.
Een rijontzegging kan ter rechtzetting door de rechter worden opgelegd.

De termijn dat het rijbewijs zal zijn ingehouden wordt op de termijn van de eventueel op de zitting opgelegde rijontzegging in mindering gebracht.

De Officier van Justitie,
namens deze,

M. Korenblik

Ben nu dus maar aan een bezwaarsschrift begonnen... bagger!  :'(

denkweb

Maandag 03 mei 2004

Ben nog geen steek wijzer geworden... rustig afwachten maar...
Wellicht morgen iets bij de post?

Soms heb ik het niet zo op al die feestdagen...  ;)

denkweb

De week begint alweer, tis middernacht en sluit zo de PC af.
Morgen weer vroeg aan de bak. 4 dienstjes, vrijdag in ondertrouw en lekker een lang weekend vrij naar nu net blijkt. Als het meezit zondag nog naar de meeting in Berg en Dal maar ben bang dat er toch niets van komt, veel zieken op het werk. Kan altijd nog een vak leren!!

Nu ik geen rijbewijs heb ben ik pas echt een workaholic geworden, thuis missen ze me al een poosje. Als ik er al ben dan is het om te slapen of te eten.  Het wordt echt tijd dat ik mn roze papiertje terugkrijg want dit kan zo niet meer. Het is geen straf meer, het is een vervelende gewoonte aan het worden om geen auto te mogen rijden. De eerste tien dagen is het straf, daarna went het... als mis ik mn roffeltje wel. Je wilt niet weten hoe het ding er uitziet, het lijkt wel of alle vogels er ineens een hekel aan hebben gekregen, shitzooi! En dan de kilometers, in twee weken is er door mijn wederhelft net zoveel mee gereden als wat ik in 2 dagen rijdt... het ding weet niet wat em overkomt! Nog 850 km tot de 4 ton. Ik heb thuis iemand met ik-weet-niet-wat bedreigd wanneer ze het me flikken om er 4 ton op te zetten... die eer is echt aan mij!

Weltrusten voor nu!   :-\

denkweb

woensdag 19 mei 2004

Drukke week op komst.
Vrijdag feestje in Winterswijk, 's ochtends weer aan het werk in Arnhem, hele weekend trouwens. Maandag komt Kirsten me ophalen met ons roffeltje, ben dan weer een dagje vrij! Eerst even langs de bandenservice voor 2 nieuwe michelin voorbanden. 's avonds ik weer naar Arnhem, moet de volgende ochtend weer vroeg aan de slag! Kirsten gaat dan weer naar Winterswijk en parkeert de auto bij de dealer. Dinsdagochtend zal deze dan de auto een grote beurt + APK verzorgen. Tis wel nodig, sinds de laatste grote beurt 45000km afgelegd en maar 1x de olie vervangen, 30000km terug. Nadien nog maar 2 liter bijgevuld dus het is wel weer nodig, getuige ook de gestaag groeiende rookpluim achter de auto recentelijk. Jammer dat ik de auto niet mag gebruiken bij gebruik aan het roze briefje, had al veel eerder e.e.a. moeten gebeuren wat ik nu helaas zelf niet kan doen!

Donderdagavond gaan we even fijn een eindje rijden in de omgeving. Nog ongeveer 100km tot het moment dat ons roffeltje officieel een 4-tonner is!

Van Justitie nog steeds geen respons. Praten tegen een betonnen muur levert meer antwoorden op. Maar heb nog wel heel even geduld.

Zal proberen donderdag de clubsite en mail ook nog even te beantwoorden, zag net dat er ongeveer 432 mailtjes zijn binnengekomen deze week, waarvan ik er zeker 400 gelijk weg zal kunnen gooien  ;)

Ik houd jullie op de hoogte!

denkweb

Zaterdag 22 mei 2004

Jawel! We hebben een 4-tonner!  ;D

Fotokes volgen, bij gebrek aan een digitale camera is er een ouderwets 'analoog' fotooke gemaakt!  8)

Ook heb ik een mooie kras op mn linkervoorscherm staan... vrouwtje weet van niks  >:( :-\

Sjammer he...

As promised: