te gek voor woorden!

Gestart door zyra, 09-06-2010 10:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Ach, we zijn de enige diersoort die na z'n uiterste houdbaarheidsdatum nog vrolijk doorleeft. Eigenlijk horen we zo rond de 40 wel dood te zijn, dankzij de medische zorg en totaal gebrek aan natuurlijke vijanden leven we nog behoorlijk veel langer door.

Als we dat met z'n allen blijven willen moeten we ook niet zeuren en beetje tijdmaken om al dat ouwe spul zo nu en dan ff op sleeptouw te nemen. Wil of kan je dat niet (met wat voor suffe smoes dan ook), dan huur je iemand in. Simpel toch?

Sem

Een dagje "Ring Taxi" spelen met bejaarden op de achterbank....  ;D

850estatetdi

Citaat van: -D©©©L- op 09-06-2010 11:44:31
Citaat van: 850estatetdi op 09-06-2010 11:36:57
waarom krijgen al die asielzoekers alles hier dan wel.
ze krijgen alles wat ze willen willen hun een dagje naar een dierentuin dan kan dat er gaat ook wel iemand mee van de begeleiding.
en dan zullen de mensen die hun hele leven hebben gewerkt en nu zelf wat minder kunnen overal voor moeten betallen :eusa_wall:
als je kinderen hebt kunnen die best wel wat met je doen maar er zijn ook oudjes die geen kinderen hebben wat moeten die dan weg rotte achter de planten

Er zijn genoeg ouderen die hun kinderen alleen zien op tweede kerstdag. Zo zijn er ook asielzoekers die niks en niemand meer hebben, op een permanent oorlogstrauma na.
Wil je ruilen ?
of ik wil ruilen met die gasten wil je eerlijk antwoord ja dat wil ik.
ik heb een paar jaar taxi gereden en in apeldoorn ging het azc dicht dus ze moesten naar andere azc`s in het land en hun verhuizing ging met de taxi bus dus er heen melden door naar hun woning en naar binnen om de spullen in te laden wat ik daar ben tegen gekomen dat hebben de meeste van ons niet in hun bezit, dikke goude kettingen de duurste kleren en de duurste spullen. maar goed alles in de bus komt er 1 van begeleiders aan krijgen ze per persoon 250 euro voor het verhuizen :eusa_wall:
vervolgens ging ik met moeder en zoon en dochter naar venlo kom daar aan meld wie ik bij me had en kreeg te horen waar ik heen moest. kom er aan ze stappen alle drie uit lopen naar binnen komen naar buiten ze pakken de rolstoel die in de bus zat en zoon ging er in zitten, en in eens kon die niets meer niet praten niet lopen hij zat er bij als iemand die lichamelijk en geestelijk op was terwijldie daar voor niets mankeerde en zelfs nog wel ff armpje wou druken met mij voor dat ze weg gingen uit apeldoorn. wat blijkt ze wouden een andere woning met ligbad en dat soort dingen nou ik was in staat om hem met de bus ze stoel uit te rijden

850estatetdi

en dan vergeet ik nog te zeggen dat meneer een flink pak geld in ze zak had zitten

henry classic v70

Het grootste probleem in de zorg is de onderbezetting; salarissen zijn over het algemeen laag te noemen en niet iedereen wil dit soort werk doen voor zo'n lage beloning, daardoor ontstaat de onderbezetting.
Gelukkig dat onze ouders goed fit zijn en alles nog goed kunnen echter ga ik wel elke week een paar keer bij m'n moeder langs (vader is 11 jaar geleden overleden) al is het alleen maar voor een praatje en een kop koffie.

Wat ik persoonlijk wel schandalig vind is dat de oudere mensen die er mede voor gezorgd hebben dat wij hier in NL leven in welvaart (vaak ten koste van hun eigen gezondheid) nu "luierdagen" hebben omdat er tekort is aan personeel.....

Mijn vrouw heeft redelijk veel ervaring op dit gebied en is er 7 jaar geleden mee gestopt omdat ze zich uit de naad liep voor een zeer karig loon. Voor personeelsleden die ontslag namen kwamen vaak ook geen vervangers dus nog meer werk......
Ze is destijds iets anders gaan doen met veel aantrekkelijkere uren en arbeidsomstandigheden en 30% meer salaris.......

Dus zorg kost geld, veel geld en wil je onze ouders ook een mooie en zorgeloze oude dag bezorgen dan zal dat betaald moeten worden.
Wat ik hiermee zeggen wil is dat men de salarissen van met name de werknemers in die sector flink zouden moeten opschroeven zodat het veel aantrekkelijker is om te werken in die sector, minder onderbezetting > meer tijd voor onze ouderen! 
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

nickk.

Citaat van: henry classic v70 op 09-06-2010 12:27:17
Wat ik hiermee zeggen wil is dat men de salarissen van met name de werknemers in die sector flink zouden moeten opschroeven zodat het veel aantrekkelijker is om te werken in die sector, minder onderbezetting > meer tijd voor onze ouderen! 

Denk dat vooral de werkbelasting per verzorgende omlaag moet; meer handen, minder werk. Opzich zijn de lonen in de zorg niet slecht, CAO is ook goed geregeld, vaak secundaire arbeidsvoorwaarden (bij mijn vaders organisatie tenminste).

Echter, dan moet eerst de overheid over de balk komen met meer geld en moet de regering stoppen met deze mate van concurrentiewerking binnen de zorg.

daytonawim

Just my 2 cents,

Hoeveel mensen zitten er in de bijstand ?, die kan je prima inzetten kunnen ze gelijk
werkervaring opdoen.

henry classic v70

Voor de arbeid die je moet leveren was het salaris (toen mijn vrouw nog werkzaam was in die sector) nou niet bepaald een vetpot te noemen vandaar dat het ook niet aantrekkelijk is om dat werk te gaan doen...

zyra

Dit voorbeeld gaat dan om de verzorgings tehuizen. We hebben zelf meegemaakt toen mijn moeder met een beroerte in het ziekenhuis lag dat haar eten op het keukenblokje werd gezet maar hoe kan iemand die 1zijdig verlamd is in godsnaam eten? ze kon niks alleen haar ene arm optillen wanneer er een arts binnen kwam (ze dacht dan altijd dat er geprikt werd)

Mn vader moest zelf zorgen dat ze ook daadwerkelijk eten binnen kreeg want de verpleging doet dit niet. Nu was mijn vader er om mijn moeder te wassen en te verzorgen, maar wat als mijn vader er niet geweest zou zijn? Mensen die helemaal alleen zijn en er zo bij liggen zullen dus gewoon aan hun lot overgelaten worden omdat de verpleging liever aan een kopje koffie zit achter hun beeldschermpjes naar hartfilmpjes zitten te kijken  :eusa_wall:

De regering moest eens wat doen aan die zorg hier in dit kikkerlandje, we betalen een enorme hoeveelheid aan polissen en alles maar als het er echt op aan komt waarop je zelf niks of weinig meer kan, dan wordt je gewoon aan je lot overgelaten. Tijd dat er eens iets anders in die kamer zit als het zooitje van afgelopen jaren.

Wil best meer premies gaan betalen als we dit dan ook terug zien!

henry classic v70

Citaat van: daytonawim op 09-06-2010 12:40:22
Just my 2 cents,

Hoeveel mensen zitten er in de bijstand ?, die kan je prima inzetten kunnen ze gelijk
werkervaring opdoen.

Zou jij ongemotiveerde mensen jouw ouders willen laten verzorgen......
(oke, er zijn ook mensen met een bijstandsuitkering die wel gemotiveerd zijn)

Freakybaby

Citaat van: henry classic v70 op 09-06-2010 12:27:17
Het grootste probleem in de zorg is de onderbezetting; salarissen zijn over het algemeen laag te noemen en niet iedereen wil dit soort werk doen voor zo'n lage beloning, daardoor ontstaat de onderbezetting.
<knip>
Mijn vrouw heeft redelijk veel ervaring op dit gebied en is er 7 jaar geleden mee gestopt omdat ze zich uit de naad liep voor een zeer karig loon. Voor personeelsleden die ontslag namen kwamen vaak ook geen vervangers dus nog meer werk......
Ze is destijds iets anders gaan doen met veel aantrekkelijkere uren en arbeidsomstandigheden en 30% meer salaris.......

Dus zorg kost geld, veel geld en wil je onze ouders ook een mooie en zorgeloze oude dag bezorgen dan zal dat betaald moeten worden.

Deels ben ik het met je eens. Een vriendinnetje van me werkt in de gehandicaptenzorg, heeft HBO opleiding daarvoor gedaan, nu 3 of 4 jaar aan het werk. Die krijgt een loontje waar ik het niet voor zou doen. De overuren (om bijvoorbeeld te zwemmen/paardrijden etc met clienten) maken het financieel iets beter, maar afgezet tegen de uren en energie moet je er echt van houden.

De toestroom van mbo verzorgend personeel ligt volgens haar zelfs te hoog, er zijn er zat die geen baan kunnen vinden, simpelweg omdat er geen budgetten voor zijn.

De huidige giga zorggroepen moet je wel door behoorlijk "zware" personen laten besturen, is namelijk niet een heel makkelijk klusje. Ik vraag me ook af hoeveel meer (of misschien zelfs minder) het kost dan op elke locatie een eigen directeur, eigen inkoop etc.

Kortom, ingewikkeld vraagstukje, zelf zo geen antwoord op paraat, maar dat er dingen moeten verbeteren lijkt mij wel duidelijk.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: zyra op 09-06-2010 12:41:26
Dit voorbeeld gaat dan om de verzorgings tehuizen. We hebben zelf meegemaakt toen mijn moeder met een beroerte in het ziekenhuis lag dat haar eten op het keukenblokje werd gezet maar hoe kan iemand die 1zijdig verlamd is in godsnaam eten? ze kon niks alleen haar ene arm optillen wanneer er een arts binnen kwam (ze dacht dan altijd dat er geprikt werd)

Mn vader moest zelf zorgen dat ze ook daadwerkelijk eten binnen kreeg want de verpleging doet dit niet. Nu was mijn vader er om mijn moeder te wassen en te verzorgen, maar wat als mijn vader er niet geweest zou zijn? Mensen die helemaal alleen zijn en er zo bij liggen zullen dus gewoon aan hun lot overgelaten worden omdat de verpleging liever aan een kopje koffie zit achter hun beeldschermpjes naar hartfilmpjes zitten te kijken  :eusa_wall:

De regering moest eens wat doen aan die zorg hier in dit kikkerlandje, we betalen een enorme hoeveelheid aan polissen en alles maar als het er echt op aan komt waarop je zelf niks of weinig meer kan, dan wordt je gewoon aan je lot overgelaten. Tijd dat er eens iets anders in die kamer zit als het zooitje van afgelopen jaren.

Wil best meer premies gaan betalen als we dit dan ook terug zien!

Je betaalt nog geen fractie van de daadwerkelijke kosten als je eens echt ziek wordt/bent geweest, of kinderen gaat bouwen.
Als jouw pa er niet geweest zou zijn was er meer gedaan, het is hier italie niet.. Aangezien jouw pa er wel was, snap ik dat ze de tijd besteden aan mensen die op dat moment geen hulp hebben.

Je kunt alles erbij verzekeren, zoals eenpersoons kamer etc. Bij mijn laatste ziekenhuisverblijf (ergens in 2002) werd ik wel netjes gewassen/geholpen te wassen, aangezien dat niet zo lekker zelf gaat als je een zooitje gebroken ribben en geklapte long hebt. Eten was geen probleem (behalve dat het niet te vreten was, en er dus dagelijks koffie en eten meegebracht werd door mijn bezoek) omdat ik rechtop gezet werd, en opzetten/afruimen geholpen werd door mijn bezoek.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

zyra

mijn moeder heeft enkele dagen zonder eten moeten doen hoor dus het kwam niet omdat mijn vader er welv oor haar was... ze was ook een paar dagen niet gewassen. Toen mijn vader erachter kwam is hij haar zelf gaan verzorgen omdat het personeel dit verdomde, andere mensen op dezelfde afdeling kregen ook niet zoveel zorg viel mij op.

nickk.

Even stukje helderheid:

Mijn vader is voorzitter van een zorgorganisatie, bestaand uit 8 verzorgingstehuizen, 1 ziekenhuis en 2 poli's in Hellevoetsluit en Spijkenisse. Zo ongeveer 4000 mensen werken er.

Alle directeuren per verzorgingstehuis zijn al ontslagen, alles wordt nu zoveel mogelijk direct geregeld. Per locatie is er een manager ingesteld, die minder kost. Hierdoor is al een tussenlaag geschrapt en is er nu één directeur van alle organen binnen de organisatie. Dit werkt kostenbesparend en verhoogd de transparantie. Nadeel is wel dat mn pa nu ipv. 50 uur per week, rond de 70 uur werkt, voor geen cent meer dan dat ie eerst kreeg.

Er wordt altijd geroepen dat deze voorzitters cq. directeuren veels te veel verdienen. Ik zie echt werkelijk waar niet in waarom; als ze in het bedrijfsleven aan de slag zouden gaan, verdienden ze met gemak hetzelfde of meer. Als je inderdaad wil dat een organisatie goed draait en groeit, is het management toch wel belangrijk, lijkt me.

Freakybaby

Afgeven op management is makkelijk Nickk, daarom wordt dat gedaan. Net zoals roepen dat mensen die meer dan een x bedrag verdienen maar nog meer belasting moeten gaan betalen (is 52% over de top nog niet genoeg?)
Mijn broer zit nu op een project wat betrekking heeft op het stroomlijnen en organiseren van een aantal zieken/verzorgingstehuizen in Zwolle e.o. Ook daar gaan weer conclusies komen die door simpel denkenden raar uitgelegd kunnen worden. Maar in mijn ogen is 1*100 nog altijd minder dan 4*50 aan loonkosten.

Management kan heel nuttig zijn, centralisering ook. Er is ook een duidelijke tendens (geweest?) van teveel management, en dan kost het meer dan het oplevert. Dit is vooral bij (semi) overheidsinstellingen nog erg goed te zien (bekijk organigram van een HBO instelling voor de grap eens).

@Zyra: Dan is daar een vreemde situatie geweest met heel verkeerde handelingen. Ik begrijp niet hoe dat in het huidige systeem kan. Het is ook niet overeenkomstig met mijn ervaringen. Wel heb ik gemerkt dat vragen een stuk beter werkt dan proberen te bevelen.
Jammer dat het in casu van jouw moeder zo verkeerd lijkt te zijn gegaan.