trekhaak monteren

Gestart door Joozt, 09-06-2010 11:29:22

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Ik neem aan dat je Vadis bedoeld ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

v40pokemon

Ik heb gisteren ook mijn trekhaak gemonteerd. Op zich valt het qua moeilijkheid wel mee, mits alles een beetje gangbaar is. Gelukkig was dit bij mij het geval  :eusa_dance:
ongeveer anderhalf uur werk en zoals ik hier al ergens op het forum had gelezen moest er wel wat aan de bumper geslepen worden; de binnenbumper heeft een rand waar de bumperhoes op vastgezet wordt en de rand komt thv de binnenste 2 schroeven tegen de bumperbalk aan.
Ik heb een Thule-trekhaak gemonteerd, maar ik vind wel dat de haak net iets te ver van de bumper af staat. Maar verder ben ik zeer te spreken over het resultaat!~Alle benodigde bouten moeren ringen en plaatjes worden bijgeleverd!

)()()sT

Bij mijn 850 hebben we niks hoeven aanpassen aan de (binnen)bumper  ???
Gelukkig ging alles los bij jou, die bumperbouten willen nogal vastzitten  ;D

Joozt

exact , die bumperbouten aan de zijkant kunnen wat problemen opleveren. Met name die vanuit de buitenkant rechtsachter te bereiken is

Ik heb inmiddels via de dealer een goede tekening ontvangen over waar al de bouten, moeren, vulbusjes, en ringen te laten

Dit weekend volgende poging

Rainbird

Rainbird

joost,

Bedankt voor de tekening, ik heb bij de deelert ook nog een tekening van de bumper voor de bouten en moeren. Ben niet zo'n held met de kunstofdelen nl.

Ik weet nog niet wanneer ik er mee verder ga ligt een beetje aan de tijd, als ik geen tijd heb deze zomer gaat hij er bij de sleuteldag in Doetinchem onder.

Het plaatje is me nu wel ongeveer duidelijk en aangezien ik een irginele Volvo trekhaak ga ik er van uit geen grote modificaties te moeten doen.

joebar

Kom jongens stelt niets voor...
Kunststof klinknagels los, links wordt de bumper IN de auto met een M6je vastgehouden, rechts ONDER de auto...
Dan is je bumper al bijna vrij...
bumper aan de kant, stalen bumper van onder de auto losmaken, en je kunt de trekhaak al gaan plaatsen...
Kan bijna niet missen, even logisch kijken, en alles valt op de plaats...
is een "three beer job"
Kabels aansluiten stelt helemaal nix voor

Ries van de Zilverschuit

Heb je om die kunstof popnagels terug te zetten nog apart gereedschap nodig? Moet je bumper er binnenkort ook even afhalen. Dat is de enige vraag waar ik nog geen antwoord op heb.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mehn

Citaat van: R-man T op 21-07-2010 19:30:00
Heb je om die kunstof popnagels terug te zetten nog apart gereedschap nodig?

Je een poptang zoals bij alle popnagels.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: