Tips achteruitrijcamera inbouwen

Gestart door mark760, 11-06-2010 12:06:47

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Precies !
Collega van me heeft een dikke Alfa 159 met sensoren af fabriek.
Achteruit rijden en BOEEEEM net naast het Alfa embleem een buts door een uitstekende deel buis in de parkeergarage.
Bij een camera doe bovenin hangt heb je een COMPLEET overzicht van de gehele achterkant en kan je niet voor verassingen komen te staan.
Een camera met hulplijnen kan dan nog ondersteunen met afstand bepaling nadat je een keer gewoon mbv kartonnen dozen ofzo de proef op de som neemt.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

razorx

Citaat van: Turbo-Geek op 12-06-2010 13:14:06
Precies !
Collega van me heeft een dikke Alfa 159 met sensoren af fabriek.
Achteruit rijden en BOEEEEM net naast het Alfa embleem een buts door een uitstekende deel buis in de parkeergarage.
Bij een camera doe bovenin hangt heb je een COMPLEET overzicht van de gehele achterkant en kan je niet voor verassingen komen te staan.
Een camera met hulplijnen kan dan nog ondersteunen met afstand bepaling nadat je een keer gewoon mbv kartonnen dozen ofzo de proef op de som neemt.

Ik kan dit alleen maar beamen.
Zo kan je centimeter precies parkeren.

De estate bezitters hebben het hier wel makkelijker.
Ik denk dat ik hem bij de sedan in het derde remlicht van de spoiler ga inbouwen.

mark760

Hoi,

Gister heb ik dus mijn camera binnen gekregen en had me voorgenomen deze het weekend in te gaagn bouwen, echter..................

1) eerst maar eens kijken of de camera het wel doet, na wat geknutsel heb ik hem op mijn monitor weten aan te sluiten.

2) Nu ik toch bezig ben toch ook maar even de plaats bekijken waar hij dan moet komen te zitten. Na eerdere berichten in dit topic ben ik boven in bij het raam begonnen. Meteen de eerste handycap van de V70, hierzit in tegenstelling tot de 850 het derde remlicht. Ook kon ik de hoek niet zo krijgen om de trekhaak te zien (hier was het om te doen).

Tja waar dan, toch weer terug bij mijn eerste plan, de handgreep cover. Een eerste test lijkt goed, dus ook maar even het gaatje geboort en de camera ingebouwd

Ps die auto erachter is puur toeval!

3) Nu ik toch bezig was heb ik de handel maar afgemaakt ook, dus de bedrading naar voor gelegd, de aanslauiting op het achteruitrij licht etc.
4) Het moment supreme.., werkt het ook?

Ik heb een centimer of 40 achter de auto zicht, precies genoeg om het laatste stukje van de aanhanger koppeling in de gaten te houden. Ben er blij mee!

Dus gister avond rond een uur of 10 was ik klaar (5 uurtjes klussen).

Zojuist weer aangebeld, het volgende project, installeren van een rolfok op de boot, oja ander forum!

Groet,

Mark