welke draad voor aansluiten verlichting turbodrukmeter

Gestart door M.E. AMC, 21-03-2008 08:35:27

Vorige topic - Volgende topic

M.E. AMC

;D ;D ;D
beste mede roffelaars,
ben bezig een turbodrukmeter aan te sluiten,waar halen jullie de 12volt voor het lampje vandaan
zodat het ook mee dimt met het dashboard( ik zat te denken draadje vanaf de dimmer  ::) ).
of is dit niet verstandig  :eusa_shifty: :eusa_shifty:
dus als jullie enige tips hebben zeer welkom

m.vr.gr.
M.E. AMC
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

-D©©©L-

Links, onder het dashboard vind je een gele stekker met 8 contacten. Dit is de accessoires connector
Pen 6 op deze stekker is de aansluiting vanaf de dashboard verlichting dimmer. (paarse draad)
Je kan de massa van het lampje op pen 8 knopen. (Zwarte draad)

M.E. AMC

;D ;D ;D
sluiten maar is opgelost i.s.m. 850(DCCCL)
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

)()()sT

*schopt topic omhoog*  ;D

Is de "verdeling" van de acc-connector bij de *70 hetzelfde?
Ik dacht de boel op de radio / sigarettenaansteker aan te sluiten namelijk.

Ik heb een metertje van Raid HP. Daar zitten 3 draden aan; een zwarte, rode en oranje.
Bij het metertje dat ik van Mitch heb gekocht zitten rood en oranje bij elkaar in een (knijp)connector.
In de beknopte handleiding van de meters zie ik dat oranje de voeding is, en rood 12v "dauerplus"
Sorry, op deze vroege ochtend laat mijn toch al beknopte electrische kennis me in de steek  ;D

)()()sT

Op het Seat forum kwam ik dezelfde vraag tegen.
De oranje is idd. voor dimmen, maar dat schijnt niet echt te werken.
Hij moet ook niet pas verlicht worden als de dash-lampjes branden, want overdag zie je op die meters ook weinig tot niks.

Ik moet hem dus aansluiten op een 12v. punt dat spanning geeft zodra het contact aan is.

Het aansluitpunt zoals D©©©L aangeeft is dus van de dashboardverlichting en dus niet "bruikbaar" ?

Ludo

Citaat van: )()()sT op 12-06-2010 10:45:52
Ik moet hem dus aansluiten op een 12v. punt dat spanning geeft zodra het contact aan is.

Even een draadje trekken naar de zekeringkast...

Misha

Heb hem toen van de lichtschakelaar afgetapt, werkt prima.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Ja, maar ik moet altijd verlichting hebben... De meter is zonder lampje aan donker ;)

Ludo

Citaat van: )()()sT op 12-06-2010 12:41:11
Ja, maar ik moet altijd verlichting hebben... De meter is zonder lampje aan donker ;)

Als je 's nachts in je bed ligt, heb je daar toch niks aan...

;D

UserID6342

Daarvoor zitten die 2 draadjes ook aan elkaar geknupt, gewoon geschakelde of constante plus erop en klaar ;D

Emiel

Zit 12V onder bij de stuurkolom op een 4 of 6 polige gele stekker als het goed is.