Volvo houd in bij 'Volgas'

Gestart door JuT5R, 12-06-2010 19:33:58

Vorige topic - Volgende topic

JuT5R

Hallo Allemaal,

Vorige week hield mijn 850 T-5 er plots mee op. Uiteindelijk bleek het een kapotte nokken-as sensor te zijn en hij starte weer als nieuw.
Echter na een tijdje stationair lopen knalde de zekering van de benzine pomp eruit.

Een nieuwe zekering later draaide de auto weer goed en is de zekering er ook niet meer uit geknald, echter houd de auto nu wel ontzettend in boven de 3500 toeren bij volgas.

Daaronder rijdt de auto verder perfect, ook rijd de auto verder goed als ik gedoseerd gas geef. Alleen bij volgas gas houd de auto erg in.
Net of hij te weinig benzine krijgt.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Groeten,

Justin

Misha

Benzinepomp aan zijn einde ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JuT5R

Zou die dan niet de hele tijd slecht moeten rijden? Is echt alleen bij volgas.

UserID6342

Of idd je benzinepomp (toeval) of toch je nokkenassensor niet helemaal fris.  Heeft Jonathan (combinedforces) ook al eens gehad, pas na de tweede sensor liep tie goed.

thuur

Citaat van: JuT5R op 12-06-2010 20:39:14
Zou die dan niet de hele tijd slecht moeten rijden? Is echt alleen bij volgas.

Nee dat hoeft niet. Een pomp die moe is trekt veel stroom en kan niet genoeg meer leveren. Oftewel: als je de meeste benzine nodig hebt kan de pomp het simpelweg niet meer leveren.

Bij mij kwam het aan het licht bij het tunen. Auto bleef te arm lopen bovenin bij volgas. Let wel: probeer het zsm. op te lossen, langdurig te arm draaien is funest voor een motor.

Gr ;)

combinedforces

Bokt hij ook? Ik had (naast die nokkenassensor) nl ook bougies die op waren. Scheelt een bult. Overigens vreet die van mij bougies, dat zijn echt geen grapjes meer.

Wanneer ik volgas ging in z'n 4 (want ze moet af en toe toch de beentjes strekken) wilde hij nog wel eens stevig stoten en bokken. Je schrikt je een bult iig.

JuT5R

Hij bokte een beetje, nu niet meer echt. Hij houdt gewoon duidelijk in.

Zal het benzine filter ook eens controleren, misschien dat die ook vol zit.

Domaso

Bij mij was het dus nauwelijks te merken maar bij vol gas liep ie veel te arm. Nieuwe benzinepomp (Walbro) lostte het probleem op.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: JuT5R op 17-06-2010 16:37:28
ook eens controleren,

Als je toch bezig bent, controleer ook de (turbo)vacuumslangetjes een keer...

JuT5R

Zal het even meenemen, maar turbodruk is verder 100% goed.

cas

mijn eerste gedachte was ook dat je onsteking het dan in die hoge toeren even niet meer bijhoudt. kijk even wanneer die het laast gedaan is. en anders iiig even de bougies eruit draaien en bekijken wat voor verbranding je daar ziet. dan kan je ook afleiden of hij te arm staat door grijze?? uitslag meen ik.  en tjek je rotorkap en rotor zelf even op oxidatie en ingevroten plekjes.

;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

JuT5R

Het is wel de pomp, druk is veel te laag.

Iemand enig idee wat die prijs van een goede Walbro is? Hoor het graag!

arjenT5R

goeie 100 euro... is ook veel imitatie op de markt
let op wat je koopt  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Tom850

129 Euro bij ET

Groeten Tom

JuT5R

Nu ik toch bezig ben denk ik er ook over om mijn injectoren te vernieuwen, rijdt nu namelijk nog met originele oranje injectoren en heb toch het idee dat die op max. staan.

Zit nu te denken aan Witte of de Blauwe injectoren. Iemand tips? Volvo heeft al verschillende aanpassingen zoals 16T turbo, Rev. IC , Rica chip en een 3 inch uitlaat systeem + DP.

Mijn vorige Volvo (ex. Ronnie Duck T5) reed volgens mij met blauwe injectoren en verder dezelfde specificaties en ging een stuk vlotter door.