is een 2.0i 10V een goede koop?

Gestart door mardijk, 25-02-2004 18:11:07

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Citaat van: konniekip op 26-02-2004 11:18:04
Sorry, maar een auto van 1350 KG verplaatsen, kost nu eenmaal veel energie. Daarom is het slimmer een krachtigere motor te nemen. Is ook in verbruik goedkoper!
Maakt nog niet dat de auto afgekraakt moet worden. Dit gebeurt best vaak hier heb ik gemerkt, mag dus best es wat van gezegd worden.....  :(
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

s©ub@

Citaat van: Joeri 2.0 op 26-02-2004 11:04:14
En ik blijf van mening dat de reacties in het algemeen hier op het forum over de 2.0 liter een flink negatieve deining tot gevolg hebben. En dat vindt ik dus ropnduit onterecht. Ok, je hebt wat minder vermogen maar niet alles in deze wereld draait om vermogen. Een beetje meer respect en nuance voor mensen met een 2.0 en mensen die er een willen kopen/verkopen is wel op zijn plaats!!!!!

ho ho...
2 liter is niks mee; alleen de 10klepper en dat zeker icm de 2 liter, dat vind ik maar niks...

ik heb met een kleine regelmaat in 2 liters gereden en daar is absoluut niks mis mee, zeker niet als je over een 20V of een T praat...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Roffelred

Ik heb sinds juni vorig jaar een 2.0 LPI en er tot nu toe een kleine 40.000 km mee gereden. Is echt zonder overdrijven een perfecte auto! Echter, hij is zeker niet snel. Kan goed meekomen in het verkeer maar dan moet je hem wel op z/n staart trappen ;) Verder kom je in de bergen (berg op dus) best koppel te kort! Als bij mij de airco aanslaat tijdens het beklimmen van een berg valt ie gelijk terug in snelheid. Maar als dit voor jou geen probleem is maakt dit natuurlijk niet uit. Het is in ieder geval een hele lekkere reisauto.Verder denk ik dat ze best een flinke prijs vragen 8000 eurie is een hoop geld! Reken het maar eens om naar guldens ;)

Spim

@Joeri !!! Heeft  geen reet met respect te maken. !!!
Het zijn Persoonlijke meningen, welke ook nogeens worden gemotiveerd, kan je het mee eens zijn of niet.
Ieder zijn keus

Geert-Jan

Nou, Nou wat een taal. >:(

Ik ben vanaf 2 januari in het bezit van een zo gewraakte 850 2.0i sedan en deze bevalt uitermate goed. :)
Geen lekkage's of iets dergelijks geen olie verbruik gewoon een goede wagen.
Roffeld net zo goed als zijn sterkere broers, maar ik moet toegeven dat de 2.0i wel vermogen te kort komt en dat ik als ik er weer een koop dit minstens een 2.5 20v wordt of liever een T5 of T5R want dat rijd uiteraard veel sportiever.
Maar ook duurder (bonnen).

Het is wel gewoon een goede auto maar wat betreft het gebruik (dorst) kan je net zo goed een 850 met grotere motor nemen.

De prijs is naar mijn mening absoluut te duur.
Ik heb dan een sedan maar ik betaalde maar €3650,-- voor mijn roffel (Bj sept. 1995)

Overigens rijdt het echt niet zo traag als iedereen wil doen geloven.
Je moet wel zijn koppel gebruiken waar dat zit boven de 4000 rpm dus.

Volvo850Club lidnr.0504409