brom

Gestart door 850estatetdi, 05-06-2010 21:26:00

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

als ik trek en zit in de 3de 4de of 5de versnelling en geef aardig wat gas dan hoor je een gebrom net of er een motorsteun stuk is.
de bovenste motor steun is vervangen en had geen verschil de auto is net voor de apk geweest en heb hun er niets over horen zegen.

iemand een idee waar ik naar moet kijken.
is een 854 tdi met chip

fredtref

Motorsteun rechtsonder even nakijken

850estatetdi

hoe kan ik die het beste proberen of die stuk is?

Ludo

Even het rechter voorwiel eraf halen, de kunststofmoer in het modderscherm loshalen, en het scherm omhoog plooien.
Dan zie je de motorsteun zitten, als hij stuk is, zal de motor op het subframe liggen.
Probeer met een band of breekijzer, of je de motor omhoog kan duwen.

850estatetdi

zou dat zo motorsteun moeten zijn met olie er in?

Ludo

Nee zit geen olie in.

850estatetdi

dacht dat die dingen gevult waren met hydro olie

Ludo

Citaat van: 850estatetdi op 05-06-2010 22:30:06
dacht dat die dingen gevult waren met hydro olie

Ik zou dat graag eens willen zien dan. 
Wie zaagt hem door?. :D
De mijne waren gewoon vol rubber.

850estatetdi

rogerV701998

Citaat van: Ludo op 05-06-2010 22:14:29
Even het rechter voorwiel eraf halen, de kunststofmoer in het modderscherm loshalen, en het scherm omhoog plooien.
Dan zie je de motorsteun zitten, als hij stuk is, zal de motor op het subframe liggen.
Probeer met een band of breekijzer, of je de motor omhoog kan duwen.

Ludo heeft het over deze motorsteun:

Steunen die gevuld zijn met olie zitten volgens mij aan/tussen/onder het subframe...

850estatetdi

okeej ik zal morgen gelijk is ff kijken dan :D alvast bedankt

denkweb

Is mijn ouwe dieseltje! Zit hem in de aandrijfas. Probleem doet zich voor sinds Rica in 2005 de chip erin heeft gezet. Als je leert om iets eerder te schakelen of sneller terug te schakelen dan heb je er geen centje pijn aan en kun je het aanpakken als de boel ooit een keertje onverhoopt los MOET...   ;)

FGG

De steun rechts aan de D-zijde is idd geen oliegevulde. Bij mij was ie volledig gaar en veroorzaakte een enorme bron zodra je vermogen vroeg en nog meer als je naar links draaide. Vorige week vervangen, brom is weg.
Kijk even goed rond voor een nieuwe. Volvo-prijs ca. 135 euro, Scandcar vroeg er 48 euro voor.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850estatetdi

Citaat van: denkweb op 15-06-2010 17:17:11
Is mijn ouwe dieseltje! Zit hem in de aandrijfas. Probleem doet zich voor sinds Rica in 2005 de chip erin heeft gezet. Als je leert om iets eerder te schakelen of sneller terug te schakelen dan heb je er geen centje pijn aan en kun je het aanpakken als de boel ooit een keertje onverhoopt los MOET...   ;)
heb toch 1 homo stuk dus dan moet er maar aan beide kanten een andere onder complete aandrijfas