LM velgen spuiten?

Gestart door johnnybt, 01-04-2004 10:34:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johnnybt

Mijn originele lichtmetalen velgen zien er niet meer zo heel mooi meer uit. Nu zit er er over te denken om ze "even" te laten overspuiten. Heeft iemand hier een goed adresje voor in de omgeving van Arnhem?


Peth©oni

Wheeltrim Nijkerk.... erg goed !!

mehn

Citaat van: Pethconi op 01-04-2004 11:27:36
Wheeltrim Nijkerk.... erg goed !!

Wat kost zoiets ongeveer?
Ik wil dat ook laten doen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peth©oni

ff bellen en je weet het of www.wheeltrim.nl
033-2456077

jero

Ook in Nijkerk - Gerritsen poedercoating, heeft volgens mij één dag in de week dat hij alleen velgen coat, ziet er zeer goed uit !

Gr.

Jeroen

Tom5R

Hoi!
Wheeltrim Nijkerk: 384 euro voor 4 wielen. Stralen, strakmaken, poedercoaten.  Je moet dan zelf voor ruilwielen zorgen, je brengt de kale velg en je haalt de kale velg. Zelf dus banden en nieuwe ventielen monteren, balanceren etc. Nadeel van poedercoaten (hoorde ik) is dat ALS je er alsnog beschadigingen op krijgt, je de wielen in zijn geheel overnieuw moet laten kaalmaken, poedercoating  is zo hard en glad, bijwerken zou dan onmogelijk zijn. Ik heb ze nu laten slijpen (stoeprandschades), stralen en spuiten bij Van Essen Banden in Westervoort. Die vroeg 67 euro per wiel, voor mijn T5R werd dat 75 euro ivm andere kleur dan zij gewend zijn. Dit is incl. leenwielen, montage 2x, balanceren etc, dus all-in. Bij mij bleek nog een wiel een beetje krom te zijn, werd gericht voor 50 euro. Toen nog: stalen ventielen zaten er nog in, waren niet meer los te krijgen, dus: uitboren. Veel werk, dus weer 57 euro. Totaal nu dus 407 euro, veel geld, maar eerlijk is eerlijk: dan is het wel errrrrrug mooi. Alleen zijn ze naar mijn mening te licht van kleur geworden, terwijl ik toch het juiste kleurnummer (met dank aan 855-champagne) had opgegeven. Dit is nu nog onderwerp van discussie, hoor ik deze week over. Verder: service etc. (tot nu toe dan) okee. Ben benieuwd hoe het kleurverhaal wordt opgelost!

johnnybt

Ik neem aan dat jij 17" velgen hebt aangezien ik gisteren een offerte kreeg van Wheeltrim voor 298,- euro incl. BTW. Bedankt in ieder geval voor de tip van van Essen in Westervoort. Ik woon in Velp dus Van Essen is heel dicht bij! Ik denk dat ik daar volgende week maar eens even langsrij.

John

denkweb

Van Essen doet zelf niets richten die besteed dat uit... aan Wheeltrim wellicht?? :-)

Tom5R

@ John: inderdaad, ik heb de 17 "titans die onder de T5R horen, vandaar mogelijk dat (flinke) prijsverschil.

@ Daan: ik kwam juist aan het adres van Van Essen via een collega van mij, die DAAR zijn BBS-velgen had laten richten. Hij was geschrokken hoever zo'n velg uitgerekt kon worden, dus ik neem aan, dat hij er met zijn neus bovenop had gestaan....... In dat geval zou Van Essen het dus toch zelf doen, maar okee, ik geef mijn mening graag voor een betere!

Algemeen: ik ben al lang blij met zo'n forum als dit, het heeft mij al heel veel zoekwerk en waarschijnlijk ook kosten gescheeld, dus hoe meer we van elkaar leren en te weten komen, hoe liever het me is! Want, zoals een oud Chinees spreekwoord leert: twee weten meer dan een! :-)

Tom5R

Eindelijk is het dan zover: mijn wielen zijn (weer) gespoten. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want kleur 932 (zoals hier al eerder vermeld en ook door de dealer opgegeven als de enige juiste kleur voor de Titans) is toch echt anders dan wat er op de bestaande Titans zit. Omdat mijn wielen inmiddels al twee keer waren gespoten (elke keer weer wachten wachten wachten) en ik nog niet tevreden was over de kleur ( te licht) ben ik bij een autospuiter in Duiven langsgegaan. Deze vertelde (nadat hij voor mij een beetje 932 had aangemaakt) dat die kleur nu echt op mijn meegebrachte wielen zat, MAAR dat hij enige tijd geleden voor een GELE ESTATE T5R UIT ARNHEM twee originele wielen NIEUW had besteld, die ook afweken en die hij dus had overgespoten.........
De spuitbus van Motip 51085 lijkt veel meer op wat op de Titans hoort. Vreemd is trouwens, dat 932 een Volvokleur van 1997 is, terwijl de Titans van 1994 en 1995 zijn.
Goed, 't is weer een heel verhaal, maar nu weten we echt hoe 't zit!

Wie weet, bij een komende (mini-) meeting?

Groeten
Tom