Programeerbare automaatbak aansturing

Gestart door Gunnar, 20-06-2010 20:18:01

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: -D©©©L- op 21-06-2010 18:01:00
Citaat van: jeroen74 op 21-06-2010 18:00:23
Kost je wel je airbag als je die hebt.

wrom ?

CiteerThe Shrifter™ accepts popular aftermarket steering wheels and fits a wide range of factory and aftermarket non-airbag steering columns without modification. It does NOT work with airbag steering wheels and should never be used in street driven vehicles that came equipped with airbags from the factory. Combined with a modern electronic transmission and controller, the Shrifter™ adds performance and style to your hot rod.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbobiker

Ach, dat valt ook wel te omzeilen. Misschien niet met dit systeem, maar er is genoeg op de markt.
De Tussenpaus

arjenT5R

Citaat van: Turbobiker op 21-06-2010 18:04:00
Citaat van: arjenT5R op 21-06-2010 17:46:02
dit al gelezen?
http://www.power-transmissie.nl/index.php?PHPSESSID=4tfkd8fv1buvt1tvv773lddbb1&x457=2231&pageid=3

Geinig, maar voor dit hele topic: de vertraging blijft in de bak zelf zitten. Hoe snel de bak op de input reageert kun je instellen, daar zit het probleem niet. Maar voordat daadwerkelijk geschakeld is, zit dus in de bak.

Ja daar zit ik ook een beetje over in
het is wel zo dat de bak vele malen sneller gaat schakelen als je minder of geen slip hebt in de bak
dit is elektronisch en mechanisch allemaal aan te passen... zoals nu bij mijn en darius bak wordt gedaan.

Ik zie wel perspectief in het hele verhaal en ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen van Gunnar.  
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Gunnar

Snelheid van tussen de versnellingen schakelen heeft met druk in de bak te maken. In het kleppenblok 1 of 2 accumulatoren veerspanning verhogen en de Line pressure solenoide loskoppelen of in het geval van een mechanische lijndruk de regelkraan iets bijdraaien en klaar.
Shimmen van de A340E bak van mijn supra heeft het slippen tussen de versnellingen naar minder dan de helft van de tijd teruggebracht.
Met die suprastick computer kan je ook lockup zelf instellen in elke versnelling, fijn toch?

Standaard is een automaat iets trager dan een handbak, maar met de juiste aanpassingen worden die dingen sneller dan een handbak.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

arjenT5R

Citaat van: Gunnar op 21-06-2010 18:56:58
Snelheid van tussen de versnellingen schakelen heeft met druk in de bak te maken. In het kleppenblok 1 of 2 accumulatoren veerspanning verhogen en de Line pressure solenoide loskoppelen of in het geval van een mechanische lijndruk de regelkraan iets bijdraaien en klaar.
Shimmen van de A340E bak van mijn supra heeft het slippen tussen de versnellingen naar minder dan de helft van de tijd teruggebracht.
Met die suprastick computer kan je ook lockup zelf instellen in elke versnelling, fijn toch?

Standaard is een automaat iets trager dan een handbak, maar met de juiste aanpassingen worden die dingen sneller dan een handbak.

waarom vertel je nou precies wat ik wil horen  ;D
bah wat geil  :D We gaan het gewoon doen,
kan zo'n supra stok ook mijn automaat computer overnemen? is dat universeel achtig?
paar gaten boren in m'n houten stuur 2 knoppen dr in en party time  :D

foekie

Ik wacht ook in spanning af!!! Voor zoiets heb ik best een paar centen over!!

Gunnar

Ik ga het eerst in de supra bouwen (ik schat een week of 2-3 eer dat hier toekomt. De bak van de volvos is nagenoeg gelijk, dus is het een kwestie van een oude volvo 850 versnellingsbak computer nemen (heb ik nog wel eentje), daar de stekker afsolderen van de print en een plug en play kabelboompje maken aan de hand van het bedradingsschema van een 850.
+32488868381

arjenT5R

Citaat van: Gunnar op 21-06-2010 19:49:14
Ik ga het eerst in de supra bouwen (ik schat een week of 2-3 eer dat hier toekomt. De bak van de volvos is nagenoeg gelijk, dus is het een kwestie van een oude volvo 850 versnellingsbak computer nemen (heb ik nog wel eentje), daar de stekker afsolderen van de print en een plug en play kabelboompje maken aan de hand van het bedradingsschema van een 850.

Nou uitgebreid testen en spelen met de supra en van de winter in de 850 steken  :D
I'm in!

Gunnar

Zo, ook maar even geupload op de internet tubes.

http://www.youtube.com/watch?v=KHvtZKkYF3c

Storingslampjes zijn omdat ik mijn abs uitgeschakeld heb en motorstoring is omdat de snelheidsbegrenzer van 180km/u niet actief is en er geen brandstofpomp computer in de auto zit.
+32488868381

arjenT5R

birdiebertus

ik wil dit ook gaan proberen is dit toe te passen op mijn volvo 850t5 van 96

-D©©©L-

Ik heb een GPIO set op de plank liggen. Deze wordt als Megashift unit opgebouwd.

http://www.msgpio.com/manuals/mshift/index.html

birdiebertus

dat ziet er ook goed uit maar moet nog wel helemaal opgebouwd worden dus

arjenT5R

Ja bij mij zit ie er in! Ik rijdt met de compushift rond. Echt alles is heel simpel in te stellen met de laptop. Heel gaaf!!

Flippers heb ik er nog niet op zitten... eerst eens zo rond rijden.

Schakelt al echt vele malen beter als met de volvo computer.

V70 classic

T zou voor de gier tronic een verbetering zijn.
Hebben ze daar ook wat voor?

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.