Ipod aansluiten via antenne ingang?

Gestart door LQDI, 09-02-2011 13:54:48

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

Hallo!

Zijn hier mensen bekend met zo'n kastje die je achter op de radio in de antenne ingang kan aansluiten? Hier heb ik namelijk 3 vragen over:

1) Werkt de FM radio dan nog en waar haalt deze zijn signaal vandaan?

2) Is de geluidskwaliteit goed?

3) Welke heeft de beste prijs / kwaliteit verhouding?

Bvd. Lodi

Svenneh

Ik weet niet wat voor kastje je bedoeld? Bedoel je een kastje dat je aansluit op de lineout van je iPod?

In dat geval zal Geluidskwaliteit nooit de kwaliteit van een 'normaal' (192/320kpbs) MP3tje halen. Volgens Wikipedia ligt de kwaliteit van de FM op 96kbit

Citeer96 kbit/s – FM quality - This is questionable since FM broadcast is transmitted in analog 30Hz-15khz. Similarly one cannot compare directly an LP record to CD using kbit/s.

Prijs ligt geloof ik rond de 30 euro, zie http://www.pixmania.nl/nl/nl/10709/xx/xx/1898/4/criteresn.html

Als je een crappy geluidsset hebt, zul je het verschil niet horen, maar ik denk dat je het verschil al wel hoort met de standaard 850 speakers. Beter ga je dan voor een radio met ipod aansluiting. Dan kan je de liedjes gewoon vanaf de radio kiezen ipv via de iPod. Kost wel wat meer, maar dan heb je ook wat ;).

LQDI

michiel

Ja, zoiets heb ik ook: een heel klein FM-zendertje dat je in je Ipod of Iphone plugt, signaal wordt opgevangen door de autoradio: een FM-modulator heet het, geloof ik. Op zich werkt het wel maar er zit 1 manco aan: je hebt een ongebruikte FM-frequentie nodig. En ik ben er nog niet in geslaagd om die te vinden, op elke frequentie lijkt wel iets te worden uitgezonden. En dan gaat ie storen.
Tussen de verschillende types zit trouwens nogal wat kwaliteitsverschil (veel ruis of weinig ruis).
Alle gemekker daargelaten: het is de goedkoopste optie om je Ipod oid in je auto te gebruiken (als je geen daarvoor uitgeruste radio hebt).
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Svenneh