denk een domme vraag over bougiekabel

Gestart door killhorst, 27-06-2010 22:00:29

Vorige topic - Volgende topic

killhorst

goedenavond,
Onze 2,5 tienklepper loopt de laatste weken steeds slechter. moter klinkt meer als buick dan als Volvo. heb gisteren de bougie's vervangen en toen zag ik dat ééntje nat was. De bijbehorende kabel had in het blauwe deel een zwarte brandplek en in de holte waar de bougie in gaat zag ik een zwarte plek op het aluminium van de motor. Blijkbaar ging daar de vonk naar toe. Voor de zekerheid een hoop isolatietape om die bougiekabel (of beter gezegd houder) gedaan en hij liep weer prachtig. echter na 20 kilometer zelfde gezeik. De 5 cilinder werd weer een viercilinder.

Is dit normaal dat er zo'n gat in de dat blauwe plastic brand? en ben ik hier vanaf als ik de bougiekabels vervang of kan er meer aan de hand zijn?

antraciet

dr gaat nogal wat kracht door zo'n kabel hoor . Heb zelf als een een enorme opdonder gehad  :azn:

-D©©©L-

Citaat van: killhorst op 27-06-2010 22:00:29
goedenavond,
Onze 2,5 tienklepper loopt de laatste weken steeds slechter. moter klinkt meer als buick dan als Volvo. heb gisteren de bougie's vervangen en toen zag ik dat ééntje nat was. De bijbehorende kabel had in het blauwe deel een zwarte brandplek en in de holte waar de bougie in gaat zag ik een zwarte plek op het aluminium van de motor. Blijkbaar ging daar de vonk naar toe. Voor de zekerheid een hoop isolatietape om die bougiekabel (of beter gezegd houder) gedaan en hij liep weer prachtig. echter na 20 kilometer zelfde gezeik. De 5 cilinder werd weer een viercilinder.

Is dit normaal dat er zo'n gat in de dat blauwe plastic brand? en ben ik hier vanaf als ik de bougiekabels vervang of kan er meer aan de hand zijn?

Ik hoop niet dat dit een serieuze vraag is ? Gewoon vervangen en kijk ook meteen even naar de verdelerkap en rotor.

volvobug

Het is niet normaal maar ik heb het ook gehad, met 2 kabels tegelijk. Doorslaande vonk door de blauwe plastic huls. De kabels waren dan ook wel al ruim 10 jaar oud.

Vervangen en je kunt er weer jaren tegenaan.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

killhorst

bedankt, is vanmorgen vervangen en hij doet het weer. Wel hoorde ik dat als je lang met deze kwaal doorrijdt (meer dan 100km) de katalysator kapot kan gaan door de benzine in de uitlaatgas.... zien we wel met de gasmeting bij de apk.