Accu opnieuw leeg.

Gestart door Ruup, 17-07-2010 11:11:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruup

Hallo. Vorige week wilde m'n Volvo niet starten want hij had helemaal geen stroom meer, zelfs niet voor de tijd op de boordcomputer. Hartstikke leeg dus :( Toen proberen over te starten met m'n vaders' 144, dat leverde ook niks op. De tijd op de boordcomp werd heel lichtjes zichtbaar, maar ook niet meer dan dat. Daarna heb ik de accu van de 144 in mijn 850 gezet toen startte hij direkt. ??? Dus ik d8... accu kapot en de volgende dag een nieuwe accu gekocht en idd accu erin, starten en lopen. Maar nu wilde ik hem vanmorgen pakken om wat te gaan sleutelen...accu weer hartstikke leeg :o en overstarten heeft weer geen resultaat. Woensdag heb ik hem voor het laatst gebruikt en toen was er nog niks aan de hand.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alle hulp is welkom.
Gr. Ruben

reneetje

Dan zal je toch ergens een lekstroompje hebben ( kofferbaklampie dat blijft branden wellicht? )

En met dat over starten is dat niet gewoon een kwestie van echte strartkabels kopen , ik zie regelmatig van die Peppie & Kokkie kabels die nog dunner zijn dan een breinaald,de rook komt ervan af....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

omd123

Dashbordkast lampje werkt ook altijd er mee aan het veroorzaken van een lege accu.

Ruup

Ik heb een potentiele boosdoener gevonden. De lamp in de koffer bleef branden. Hoe kan dat dat die niet uitschakelt?

Ik heb ook nog deze stekker gevonden. Weet iemand waar deze hoort te zitten?


Hij gaat deze kabelboom tegen het schutbord binnen:

rogerV701998

Citaat van: Ruup op 17-07-2010 12:28:24
Ik heb een potentiele boosdoener gevonden. De lamp in de koffer bleef branden. Hoe kan dat dat die niet uitschakelt?


Waarschijnlijk microswitch defect. Ongeveer in het midden van de foto, in het slot, dat rode knopje is onderdeel van de schakelaar:



Edit: dit is het slot van een V70 maar ik neem aan dat het principe hetzelfde is als bij jouw auto.

Ruup

Zit heel dit ding ergens achter in de koffer? :o Gr. Ruben

MikeyQR

Boosdoeners kunnen zijn:  de plus kabelklem van de accu als deze nog onigineel is dan kan de klem van binnen corroderen en dan kan de accu hierdoor niet meer goed bijladen (te hoge weerstand) , portier sloten wat  @ Rogerv701998 volgens mij laat zien? hierdoor blijft de verlichting (rodekapjes) in de deuren branden, en uiteraard de verlichting in de auto.

Gr Mike  ;)

haasje

Citaat van: Ruup op 17-07-2010 15:05:10
Zit heel dit ding ergens achter in de koffer? :o Gr. Ruben

nee, in je achterklep. Maar soortgelijke dingen zitten ook in je portieren. Deze kunnen er allemaal voor zorgen dat je binnenverlichting blijft branden, alleen die in de achterklep (zowel bij sedan als estate) zorgt voor een brandend lampje in de kofferbak/laadruimte. Het nadeel bij de sedans is dat je het erg slecht kunt zien .
Het makkelijkste is of je slotmechanisme even met een schroevendraaier dichtmaken (niet vergeten te ontgrendelen voor je je klep weer dichtgooit) of even je achterbank platgooien en dan van buiten af kijken of het lampje uit is (makkelijkste in het donker te zien).

Bij een 850 zijn de schakelaartjes los te vervangen (ik weet in ieder geval welk merk/type schakelaars het zijn), van een x70 weet ik het merk/type niet.

rogerV701998

Citaat van: haasje op 17-07-2010 18:01:30
Citaat van: Ruup op 17-07-2010 15:05:10
Zit heel dit ding ergens achter in de koffer? :o Gr. Ruben

nee, in je achterklep. Maar soortgelijke dingen zitten ook in je portieren. Deze kunnen er allemaal voor zorgen dat je binnenverlichting blijft branden, alleen die in de achterklep (zowel bij sedan als estate) zorgt voor een brandend lampje in de kofferbak/laadruimte. Het nadeel bij de sedans is dat je het erg slecht kunt zien .
Het makkelijkste is of je slotmechanisme even met een schroevendraaier dichtmaken (niet vergeten te ontgrendelen voor je je klep weer dichtgooit) of even je achterbank platgooien en dan van buiten af kijken of het lampje uit is (makkelijkste in het donker te zien).

Bij een 850 zijn de schakelaartjes los te vervangen (ik weet in ieder geval welk merk/type schakelaars het zijn), van een x70 weet ik het merk/type niet.

Deze zijn ook los te vervangen. Het slot op de foto is inderdaad het slot van de achterklep van een V70.

Ruup

Ik heb de bank geklapt en toen in mn koffer gekeken of het lampje brandde, dat doet hij nu niet. dus misschien dat de schakelaar niet meer 100% werkt. Voor de rest blijven er ook geen andere lampjes binnen branden. Afgelopen week heb ik wel usa knipperlichten gemonteerd en daarna is de accu 2x leeg geraakt. Zou het toeval zijn? ??? Gr. Ruben