Vervangen Brebo Max S70 (ex-MieS70)

Gestart door rammstein01, 29-07-2010 19:58:37

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Origineel Volvo is nieuw 26mm, en advies voor vervangen is 23.8mm.
Dus, ga maar een andere bezigheid zoeken, dan shoppen...  ;D

rammstein01

Hey Ludo,

Nou vreemd, dat men bij Bluekens dan stelt dat ze op 120000km aan vervanging toe zijn. Mag er wel bij vertellen dat de nog aanwezige groef minimaal is. En de blokken raken ook al aardig aan de finale zijde. 3 mm aan beide kanten.

Dank voor je reactie.

Misha

Dan wordt het makkelijk:

Brembo max gewoon shoppen op Internet voor de laagste prijs.

Mevius blokken (Zijn van CTF, dus wél dezelfde) krijg je in Nederland alleen makkelijk gekocht bij Marc van Europeantuning.

Verder staat de auto op originele Titans, dus 302 is geen punt. Ware het niet dat daar geen Max-schijven voor zijn.

Wel zijn er 15" winterwielen bij de auto: en dat past dus niet met 302mm.

Zoiets ?

Ik heb er af en toe best mee geankerd ja, maar ik zou die schijven lekker laten zitten tot de groef weg is. Dan kun je er nog wel even mee remmen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rammstein01

Hey Misha,

Hier heb ik wat aan, hier in Oosterhout zijn ook DHZ garages waarin als het echt nodig mocht zijn de schijven zelf kan vervangen. Want ik denk dat als ze redelijk versleten zijn het regenseizoen alweer aardig in de weer zal zijn.

Voor de bestelling zal ik Marc proberen te strikken. Je hebt zelf welweer een pracht exemplaar van een V70 op de kop getikt zeg. lees je blog met enige regelmaat. Heb me alleen verbaasd waarom je er nooit je vak van heb gemaakt. maar dit geheel terzijde. Spreek je gozer..............

Rob

Misha

Rob, je bent hier van harte welkom als je het stukje wilt rijden, dan doen we het samen even, lijkt me leuk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jackrabbit

heb zelf ook de mevius blokken deze week bij Marc opgehaald. Heb de sportschijven besteld bij autopartsonline.nl en kreeg gewoon geperforeerde schijven van Brembo geleverd (302mm). Misschien interessant om daar eens te informeren. Volgende week wordt het zaakje gemonteerd.

Jur

Citaat van: pwassink op 30-07-2010 05:59:13
Jur,

Ik denk dat je aan een set Brembo-HC in combinatie met de mevius blokken wel een fijne set hebt
die gaat voldoen aan wat jij wilt. Kan met dezelfde klauwen. als je remslangen minder zijn zou je
er nog een stel rvs omvlochten remslangen op kunnen zetten voor een wat "directer" gevoel.
Achter is het originele vaak goed genoeg, maar daar bestaan ook mevius blokken voor  ;)

Bedankt Peter!

rammstein01

@ Misha,

Nou, dat vindt ik een geweldig aanbod waar ik graag gebruik van maak. En.......... heimwee naar vorige auto's, daar kom je als het een prachtexemplaar is nooit vanaf.

Maar voorlopig rij ik nog even door, kijk maar even wanneer het je uitkomt.

Grtzz,
Rob