Met LPI instalatie de benzine- start omzeilen

Gestart door Ton, 06-01-2004 04:20:17

Vorige topic - Volgende topic

Ton

Ik rij in een 850 2.5I 20V uit 1996 met een LPI installatie.  Tijdens het starten van mijn auto sloeg de moter af toen deze nog op benzine liep. Het eerste waar ik naar ben gaan kijken was de zekering van de benzine pomp, die was inderdaad kapot. Snel een nieuwe zekering er in gezet en opnieuw gestart, met het zelfde resultaat. Daarna de ANWB gebeld. De monteur zij dat hoogstwaarschijlijk de benzinepomp kapot was.
Weet iemand hoe je de benzine-start kunt omzeilen?
Dit was namelijk wel mogelijk volgens de ANWB monteur, maar omdat hij met de reservebus reed, had hij geen beschijving bij zich hoe dat kon.
Ik heb op dit forum overigens al wel een keer gelezen dat het iemand gelukt was om de benzine-start te omzeilen met een LPI-installatie, er stond helaas niet bij hoe hij dit voor elkaar had gekregen.

Tjeerdk

Een collega van mij heeft een s40 bi fuel, met problemen met de benzine start. Volgens mij start hij gewoon door, na een minuut start hij dan wel op gas. Weet niet of dat bij jou ook werkt. Succes

BartRas

Nee, met een verdamper kan je op gas starten met Lpi niet! Niets aan te doen. Eerst benzine pomp maken, suc-6
there is no substitute for PK's

Guido_Smit

Een troost Ton, mjn 850glt heeft er al de derde nieuwe benzinepomp in zitten !
Die kl_te benzinepompen ook altijd.... >:(

Ton

Guido ik zie het gewoon als een straf. :( Want toen ik in augustus mijn vorige 850 total-loos reed, was die benzine pomp al ongeveer 2 maanden kapot. Maar toen had ik nog een gas-systeem met een verdamper, dus was het starten niet echt een probleem.
Een klein lichtpuntje is dat m'n monteur voor een redelijk schapelijke prijs (200 euro) een nieuwe pomp kan regelen, terwijl die normaal 225 ex kost. En als de pomp vervangen is breng ik die op m'n werk (is bij daf-trucks) naar de revisie werkplaats waar ze die dan vast voor kostprijs van de onderdelen en een klein vergoeding kunnen maken, en dan heb ik voor een mogelijke volgende keer al vast een andere. Zo heb ik al een keer dynamo laten maken kosten: +/- 50 gulden voor de onderdelen en 6 magnum ijsco's ( was in de zomer ;D )

s70

een aanrader ? ik vroeg al eerder op deze forum of het zin heeft de kleppen bijkomend te smeren ( via een toestelletje ) na negatief advies heb ik,het niet gedaan maar voor iedere tankbeurt doe ik een overdreven dosis bij de benz. zodanig dat de pomp goed is gesmeerd
groetjes Daniel

ramon123

Meer op benzine rijden dan gaan ze niet zo vaal stuk