Geschakelde 12V nabij bijrijders stoel

Gestart door Jasper Boven, 06-07-2010 15:18:34

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Boven

Zojuist heb ik een omvormer aangeschaft. Deze maakt van 12VDC 230VAC en heeft ook nog een handige USB port om daar het een en ander aan prik mee te voorzien. Ik wil de omvormer graag inbouwen onder de bijrijders stoel. Ik vroeg mij af of er ergens in de buurt een geschakelde 12V aanwezig is, of dat ik zelf van alles moet gaan trekken. Dit ook ivm zekeringen. Iemand raad?

rovelra

Eventueel van de aansteker af tappen .....
Let wel op dat het gevraagde vermogen ook haalbaar is , zoniet een dikkere kabel bij trekken!!

Jasper Boven

Citaat van: rovelra op 06-07-2010 15:30:48
Eventueel van de aansteker af tappen .....
Let wel op dat het gevraagde vermogen ook haalbaar is , zoniet een dikkere kabel bij trekken!!

De omvormer is uitgevoerd met een sigarettenaansluiting. Qua vermogen moet dat dus wel lukken lijkt mij?

nickk.

Wat je ook kan doen, is aftappen van stoelverwarming. Deze is al gezekerd en je kan het in/uitschakelen wanneer je zelf wilt.

daytonawim

Mm, dan zou ik wel de verwarming afkoppelen.

en 300 watt omvormer kan al snel 25 a 30 Ampere gebruiken.

FRANQ

De omvormer die ik gebruik (met sigaretten plug), heeft de bekabeling van de sigarettenaansluiting doorgefikt.
De zekering van 25A was door, en bleef door gaan na vervangen. Nu nieuw kabeltje getrokken.

Is een 300W laptop omvormer van belkin.

advies van mij is nieuwe kabel vanaf accu trekken, en het daarop aansluiten. (je hoeft alleen + te trekken, - is elke bout die je kunt vinden)

Mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

UserID6342

Dan heb je nog mazzel gehad om eerlijk te zijn.  300 watt door zo'n dun kabeltje heen jagen is gelijk aan vragen of tie alsteblieft afgebrand mag worden....

v40pokemon

Mijn ervaring bij omvormers is altijd een kabel rechtstreeks (wel afgezekerd) naar de accu of dynamo (D+). Dan heb je de minste ellende en kun je ook nog eens wat meer vermogen trekken.

In onze touringcars hebben wij omvormers zitten met een piek tot 5000W (continu 2500W) is dan wel op 24volt, maar de kabels niet langer dan 2meter. De kabel die je vanaf de omvormer gebruikt voor je 220V kun je dan ook gebruiken om een vast prikpunt te maken (eventueel bouw je de omvormer in en maak je een schakelaar op je dash om in- en uit te schakelen)

-D©©©L-

Citaat van: Jasper Boven op 06-07-2010 15:18:34
Zojuist heb ik een omvormer aangeschaft. Deze maakt van 12VDC 230VAC en heeft ook nog een handige USB port om daar het een en ander aan prik mee te voorzien. Ik wil de omvormer graag inbouwen onder de bijrijders stoel. Ik vroeg mij af of er ergens in de buurt een geschakelde 12V aanwezig is, of dat ik zelf van alles moet gaan trekken. Dit ook ivm zekeringen. Iemand raad?

Zelf draden trekken.En vergeet niet om een goede massa te maken.
Wel vermogen is die omvormer ?

cas

heb vd week ook nog onder mn dashboard gelegen. dr zit een geel leeg stekkerblok met een lege rode draad. ook zit er links ook nog een ik meen 2 lege massa stekker aansluitingen op een blokje. pas op daaro, want je tikt zo de CC remschakelaar los  ;) 

ga je je eigen plus trekken vanaf de accu, zit er onder bij je hoofdremcilinder een ribbelbuis van 2 cm diameter met rubberen dop, en daarop weer 4 pikkies. die is leeg. daar kan je je eigen draden in doorvoeren en deze  komt bij je voetjes uit ook met zwart rubberen identieke doppie.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....