Schema kachelmotor

Gestart door Kali-Integrali, 01-07-2010 19:32:36

Vorige topic - Volgende topic

Kali-Integrali

Beste allemaal,

sinds afgelopen week is de kachelmotor van mijn V70 er mee opgehouden (heerlijk met dit weer :( ).

Hij maakte al geruime tijd een bromgeluid en was van plan de boel schoon te maken, maar nu doet hij het helemaal niet meer. Ik ga vanavond de motor bekijken, reeds op foto's gezien dat deze achter het dashboardkastje zit.

Mocht het eventueel iets zijn met de weerstand en ik proef wil draaien buiten de auto vroeg mijn kluspartner (Pa) naar het elektrische schema.

Heef iemand deze voor mij? Zoekfunctie heeft vooralsnog geen resultaat opgeleverd.

Alvast bedankt!

Groeten, Martijn

Ludo

Schema heb je niet nodig.
Motor demonteren, nieuwe erin, aansluiten en klaar...  :D

Kali-Integrali

Heb de boel al los, zo de motor eruit.

Ik wil eerst kijken of er nog iets aan te redden valt, dan pas nieuwe halen.

Maar ik ga gewoon even lekker aan de knutsel. Perfect klusweer, hahahaha, handoekie erbij ;D

Mijn pa vroeg naar het schema om eventueel te draaien buiten de auto, maar we gaan gewoon zonder aan de gang. Mocht iemand hem a;snog hebben, graag.

Gr-Martijn

Jasper Boven

Doet hij helemaal niets meer?

Kali-Integrali

Nee, eerst minder krachtig blazen. Daarna helemaal niets meer.

Heb de motor er nu uit, niets aan te zien. Helemaal schoon, dus snap ook niet waarom hij altijd zo bromde ???

Alle zekeringen zijn ook oké. Nu even de stekkers erin en kijken of er helemaal geen beweging in zit..

Iemand tips?

Ludo

Kali-Integrali

Hahahaha,

Motor demonteren, en er weer in, aansluiten en klaar... dacht ik...

Hij deed het gewoon weer ???  Vervolgens nadat we alles er weer in hadden zitten, ging hij ineens wees zacht blazen..

Onderste stekker waarschijnlijk een breuk, wanneer we er kracht op zetten gaat de motor weer voluit..

Nu dus even de stekker checken, 2 be continued ;)

francois

haal de kachel motor er weer uit en spuit een beetje wd 40 op het lagertje
zet er dan 12 volt rechts streeks op de motor als deze draaid als een gek
dan weet je dat je kachel weerstand stuk is

gr

Kali-Integrali

Ik heb zojuist de motor weer gedemonteerd. Er lijkt een breuk te zitten op de plek waar de stekker de motor ingaat. wanneer we de motor uit elkaar wilde halen vielen er 3 stukjes van een koperen ring/lager uit + een klein rubber ringetje ???

Ik denk dat ie écht kaduuk is.. Dus maar gewoon vervangen. Ik zag er nog 1 tussen de advertenties staan, gelijk maar even PB'en en anders naar de Brezan ;)