raambediening knopje weigert dienst

Gestart door Essie70, 04-07-2010 20:16:06

Vorige topic - Volgende topic

Essie70

jongens

de linker raambediening knopje , dan van de linker voorraam doet het soms niet als ik de raam weer wil sluiten. hij doet het dan na een paar keer naar beneden en boven te drukken.

ik ga straks voor 4 weken op vakantie. zal ik voor ik ga een nieuwe kopen of is dit niet zo een groot probleem en blijft hij het wel doen?  ???

henry classic v70

Deze gaan vaak kapot of gaan minder goed werken op den duur
Is een bekend euvel van de x70, zoeken op de sloop misschien (als je er al 1 tegenkomt).
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

niwesa

Verkoopt helaas zijn mooie V70

niwesa

Denk wel dat het erger zal worden.

Maar het schoonmaken is niet zo'n klus hoor! Bij mij zag alles er prima uit. Alleen waren er wat contactjes vervuild. Na het schoonmaken werkte het weer prima.

Aan de rechterzijde zaten er bij mij tevens grote plukken stof in.

Wel even uit proberen voordat je de boel terug plaatst.

Er zijn mensen die zeggen dat je je deurpaneel los moet halen, maar ook die de schakelaar verwijderen zonder het deurpaneel te verwijderen.

N I E L S

Als je hem er netjes uit wilt halen zonder iets te beschadigen kan je het beste ff het deurpaneel loshalen dat is een een kleine moeite.

cas

je kan het wat schoonmaken, maar is binnen de korste keren weer ellende. gewoon een nieuwe (2ehands) unit plaatsen! en het verwijderen?  als je de oude toch weggooid, kan je de schroevendraaier gewoon tussen de knop zetten en hem eruit klikken hoor.

( en ja ik weet dat ik 850 rij, maar hiervoor had ik de v70 met dit probleem  ;) )
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

henry classic v70

Citaat van: N I E L S op 05-07-2010 10:04:16
Als je hem er netjes uit wilt halen zonder iets te beschadigen kan je het beste ff het deurpaneel loshalen dat is een een kleine moeite.

Klopt, wil nog wel eens voorkomen dat je het kunstof beschadigd van de schakelaarunit of het plaatje eronder.
1 torx onder het afdekplaatje in de deurgreep, kapje in de hoek van de spiegel en dan met een brede beitel met tape er omheen (om niet de lak te beschadigen) de clipjes loswippen. Raam open doen en als het paneel los is schuif je deze naar boven toe los.
Stekkers los en voila, het deurpaneel is los
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

niwesa

je kan het wat schoonmaken, maar is binnen de korste keren weer ellende.
Citeer

Met een tweedehands weet je ook niet precies wanneer je weer problemen gaat krijgen. Bij mij was het toch echt alleen maar vervuiling. Stof en wat aanslag op de nodige contacten.

Met een kwastje, wat perslucht en contact spray werken ze allemaal weer prima. Daar komt bij dat als je voorzichtig je deurpanelen losmaakt, het je uiteindelijk niets kost. Dus naar mijn mening altijd het proberen waard.  :eusa_pray:

cas

Citaat van: niwesa op 05-07-2010 10:23:06
je kan het wat schoonmaken, maar is binnen de korste keren weer ellende.
Citeer

Met een tweedehands weet je ook niet precies wanneer je weer problemen gaat krijgen. Bij mij was het toch echt alleen maar vervuiling. Stof en wat aanslag op de nodige contacten.

Met een kwastje, wat perslucht en contact spray werken ze allemaal weer prima. Daar komt bij dat als je voorzichtig je deurpanelen losmaakt, het je uiteindelijk niets kost. Dus naar mijn mening altijd het proberen waard.  :eusa_pray:

Jep zit ook wat  in,

maar ik heb hem toen natuurlijk ook eerst schoongemaakt. maar het probleem was meer ingevroten contactpuntjes dan het vuil wat er zat.... vrij kort daarop weer gezeur. dus vervangen.

niet geschoten is altijd mis  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

antraciet

Schoonmaken werkte bij mij ook
;)
gr Arjen

niwesa

Als je twijfelt zou ik niet afwachten. Als je in een regebui je raampje niet dicht krijgt ..............

Voor zover ik weet krijg je hem niet dicht, tenzij het met de schakelaar aan de betreffende zijde lukt.

Door een storing in de rechter schakelaar kon ik het raam ook niet dicht doen met de schakelaar aan de linkerzijde.

Het hele klusje neemt voor de beide voorportieren echt niet meer tijd dan een uur in beslag. Dus gewoon doen!

Jeroentjuh

Ik heb nog wel een bijna nieuwe raamschakelaar liggen....

Essie70

ik ben net terug van vakantie en heb er helemaal geen last van gehad. hij deed het gewoon altijd. had het maar 2 keer gehad dat ie niet in 1 x werkte maar heb er geen last meer van gehad.