How to deurslot vervangen voor centrale vergrendeling

Gestart door Dennis1974, 13-04-2012 11:02:50

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Hallo,

Ik wil vanmiddag een deurslot vervangen in mijn auto. Links voor (bestuurders kant). Ik heb van Dirk een slot over gekocht omdat mijn centrale vergrending het niet meer deed. Dit slot/unit kan ik erin stoppen met behoud van mijn eigen sleutel.

Vraag is...waar moet ik op letten? Zitten het slot unit waar ik de sleutel in stop vast aan het gedeelte wat ik van Dirk heb overgenomen? zo ja....moet dat los worden gekoppeld en waar moet ik dan op letten? Of is het iets zwefends wat erboven hangt?

Heb dit nog nooit gedaan nl. en ga het vanmiddag ondervinden....tips, truucs zouden dan welkom zijn  ;)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

UserID6342

Dennis; handgreep eraf halen (2 schroefjes onder zwart afdekplaatje), binnenbekleding eraf halen, voor het gemak de linkse (tegen deurslot aan) raamgeleider eruit schroeven en dan zijn het nog 2 torxboutjes en wat kabels die even losmoeten.

Van jou oude slot moet je het pennetje overzetten wat naar boven gaat en de stang voor de handgreep.  Monteren in omgekeerde volgorde.

Dennis1974

Citaat van: Dirk342 op 13-04-2012 15:10:04
Dennis; handgreep eraf halen (2 schroefjes onder zwart afdekplaatje), binnenbekleding eraf halen, voor het gemak de linkse (tegen deurslot aan) raamgeleider eruit schroeven en dan zijn het nog 2 torxboutjes en wat kabels die even losmoeten.

Van jou oude slot moet je het pennetje overzetten wat naar boven gaat en de stang voor de handgreep.  Monteren in omgekeerde volgorde.

Hi Dirk,

Het is gelukt hoor....ff een K *& klusje...Met te grote handen in een te klein gaatje lopen pielen zeg maar :) Igg ff bezig met pielen geweest om het slot eruit te schuiven...maar het lukte..Inbouw was opzich zo gepiept maar ik heb een tijd met de handgreep lopen pielen die het slot niet pakte (palletje). Uiteindelijk zit alles erin...EN !!!! Alles doet het weer.

Ben er totaal een uur mee bezig geweest.

Dus achter slot moet ook maar snel vervangen worden. Had je die nog?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

UserID6342

Mooi dat die het weer doet Dennis, Achterdeurslot heb ik nog wel, stuur maar even een PBtje, dan vergeet ik het niet.