Constante stroomdraad trekhaak

Gestart door phhouben, 07-07-2010 18:43:23

Vorige topic - Volgende topic

phhouben

Ik heb een probleem. Voor de electrische aansluiting voor de caravan heb ik een constante draad 7 polige stekker (2/S4G). Op de trekhaak contactdoos is dit een blauwe draad gekoppeld op een stekker met gele/witte draad zowel links als recht in de auto geen van beide heb ik stroom zitten zekering nr. 16 vervangen had ook niets goeds opgeleverd.
Is er iemand die raad weet

haasje

Pin 2 is aangesloten voor gebruik als mistachterlicht (omdat het tegenwoordig verplicht is om deze te hebben om de meeste aanhangers/caravans).

Henk855

Citaat van: haasje op 07-07-2010 21:36:40
Pin 2 is aangesloten voor gebruik als mistachterlicht (omdat het tegenwoordig verplicht is om deze te hebben om de meeste aanhangers/caravans).

Ik heb van mijn 7 polige stekker pin 2 gekoppeld op een permanente plus en gebruik deze voor de caravan binnenverlichting, mistlamp heb ik voor 24,95 bij halfords gehaald en deze krijgt zijn stroom van de achterlichten van de caravan. Aanzetten van de mistlamp gebeurt met een afstandbediening. Een draadloos systeem dus.

Zo'n ding dus.

http://caravans.marktplaza.be/accessoires/Mistachterlicht-met-afstandsbediening-11722029.htm
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

spijky

Je zult een stroomdraad van voren naar achteren moeten trekken. Afzekeren en aansluiten in de contactdoos.

Je hebt dan de mogelijkheid om van achterlicht L of R een constante stroomdraad van te maken.
Zo kan je de mistlamp laten zitten.

Met een 7 polige doos blijft het knutselen. of je moet het zoals Sjors855 doen met een losse mistlamp.

Ik heb 2 weken geleden alles omgebouwd naar 13 polige aansluiting.

Dan heb ik tenminste een koud Biertje als ik op de camping arriveer.  ;D ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige