Kleppen verbrand - kop vervangen

Gestart door jeanhup, 03-07-2010 22:26:42

Vorige topic - Volgende topic

jeanhup

Hoi, afgelopen week reed m'n Volvo na 342.000 LPG-kilometers plots nog maar op 4 cylinders. Compressie laten meten en diagnose is klep(zitting) verbrand of kapot. Offerte van de garage: kleppen- en cylinderkoprevisie €2500 ex BTW.
Dat leek me een wat te heftige aanslag op mijn vakantiebudget dus ben even op zoek gegaan naar een goede complete ruil-kop. Ik er er een gevonden voor €85,- in goede geteste staat bij een Engelse Volvo-sloper (al eerder ervaring mee opgedaan - erg tevreden over).
Is dat iets wat ik eventueel zelf kan doen (met wat hulp van een handige Harrie uit het dorp)?
Of weet er iemand een een goede goedkopere optie in Zuid-Limburg?
Mocht er iemand nog een goed adres weten voor het vlakken van een cylinderkop.... graag!

Alvast bedankt!

Jean

henry classic v70

In Zuid-Limburg zitten vrij veel handige forum Harrie's....... ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

N I E L S

Met die kilomterstand is het toch onnodig om er een cilinderkop op te zetten die nieuw is een gebruikte kop kan toch ook goed dienst doen.
85 Euro is echt niet duur.

UserID6342

+ 1. Als je voor € 85.- een goede kop weet, die gewoon pakken, afpersen / vlakken en monteren.

jeanhup

CiteerMet die kilomterstand is het toch onnodig om er een cilinderkop op te zetten die nieuw is een gebruikte kop kan toch ook goed dienst doen.
85 Euro is echt niet duur.
Citaat van: Dirk342 op 05-07-2010 11:24:37
+ 1. Als je voor € 85.- een goede kop weet, die gewoon pakken, afpersen / vlakken en monteren.
?
Dat leek mij dus ook. Maar wie heeft er al ervaring met het zelf monteren van een nieuw kop op een B5254T? Is het voor een hobbyist zelf te doen? Waar moet ik op letten? Heb ik speciale Volvo-tools nodig of zijn er tricks om het zonder te kunnen?
Of is het verstandiger om de hulp in te schakelen van een betaalbare monteur?

groet,

Jean

UserID6342

Niet om lullig te doen ofzo, maar als je je eigen dit al afvraagt, denk ik dat het handiger is dat je een goede monteur erbij zoekt.  Weet niet waar je woont in Limburg maar in Brunssum zit Wepster, die wisselt de kop zo.  Benader 'm even via Pb zou ik zeggen.

)()()sT