Ombouwen LPG2 naar benzine + RDW

Gestart door mark1976, 30-07-2010 13:48:52

Vorige topic - Volgende topic

mark1976

Hoi, even een forum denk-actie gevraagd. Wij rijden hier beide thuis met een 850. Ik een 855 2.5i LPG G2, 384k gelopen. Mijn vrouw met een 850i 20v benzine 318K gelopen. Ik wil naar een D5 gaan (vloeken in de kerk hier, ik weet het) maar dan de 855 van mij, met LPG, doorschuiven naar vrouwlief. Vorig jaar veel onderhoud gehad aan de 855 en beetje zonde dat weer aan een ander weg te 'geven'. Bovendien eigenlijk belangrijker, ik wil de roffel eigenlijk niet missen. Al zal het dan geen daily driver voor mij zijn, maar voor m'n vrouw.

Omdat ik een D5 en een LPG G2 wel een flinke belastingaanslag vind, zat ik te denken om de 850 in te ruilen op een aan te schaffen D5 en om dan de LPG G2 onklaar te maken en verder te laten leven als een benzine uitvoering. Met als doel em gewoon nog tot het einde der tijden te blijven rijden. Hebben meer mensen hier ervaring mee, wat kost dit onklaarmaken en herkeuren RDW? Twee dure blauwe enveloppen op de mat vind ik geen optie, zeker omdat LPG flink duurder is geworden sinds aanschaf.

gr Mark
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

daytonawim

ik weet het niet maar bij rond de 10 k per jaar ben je al op je omslagpunt  met G2 t.ov benzine
verbruik lpg op 1 op 9 ( 0.60 ct/l) en benzine 1 op 11 ( 1,50 euro/l) gehouden