Wat zijn goede lampen?

Gestart door Kingfisher, 10-07-2010 19:05:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: )()()sT op 21-09-2010 17:44:12
Ik heb daar dus "open" klemmetjes voor besteld; dan hoef je niet dat hele kabelboompje door dat klemmetje heen te wrotten. Zit ook goed hoor. Je kunt ook het klemmetje met een dremel openzagen.
Had ik eerst ook, maar ik vond dat dus niet zo goed zitten.
Bovendien zijn ze echt onzinnig duur en met een bietje wrotten gaat het ook prima.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

StefanCJ

Misha,

Welk setje zou je aanraden (tot ca. €100)? Het kwaliteitssetje waar je `t over had, was dat degene van MaxLux?
Heb je de stadsverlichting halogeen gehouden of heb je hier led lampjes voor gebruikt?

Ik heb toen bij jou in je S70 gereden met Xenon, en dat was toch wel erg mooi licht moet ik zeggen, vandaar mijn geplande overstap ...

)()()sT

Ik heb er ledjes van Pilot inzitten... En de kabelboom van Pilot pas echt niet door die clip ;)
Maxlux was ca. €300,- In ieder geval duurder als Pilot meen ik.

StefanCJ

Ledjes van Pilot. Waar? In de stadsverlichting?
Welk clipje past niet in welke kabelboom?

Misha

Citaat van: StefanCJ op 21-09-2010 18:01:29
Misha,

Welk setje zou je aanraden (tot ca. €100)? Het kwaliteitssetje waar je `t over had, was dat degene van MaxLux?
Heb je de stadsverlichting halogeen gehouden of heb je hier led lampjes voor gebruikt?

Ik heb toen bij jou in je S70 gereden met Xenon, en dat was toch wel erg mooi licht moet ik zeggen, vandaar mijn geplande overstap ...
Ah ja, wat er toen in zat was een goedkopere set (+/- 100 euro)
Kwam hier weg :

http://www.maxxpro.nl/

was de 6000K variant, maar was gewoon goed.

http://www.maxxpro.nl/index.php?show=shop&cat_id=14&art_id=166

deze dus.

Misha

Citaat van: StefanCJ op 21-09-2010 18:11:48
Ledjes van Pilot. Waar? In de stadsverlichting?
Welk clipje past niet in welke kabelboom?
Ja, in de stadsverlichting.

Het clipje waar het om gaat is het clipje waarmee de lamp vastzit in de houder. Ging bij de Maxxpro vrij makkelijk trouwens.

StefanCJ

Vond je de 6000 niet teveel blauw?

henry classic v70

Citaat van: StefanCJ op 21-09-2010 20:07:28

6000K is spierwit, > 6000 wordt blauw
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Misha

Citaat van: StefanCJ op 21-09-2010 20:07:28
Het boeide me wat minder, mijn dure xenon was gestorven en ik wilde toch perse een andere xenon proberen. Dit was de enige die ze toen hadden.
Maar je hebt er dus zelf ook mee gereden, dus dat kun je zelf het beste zeggen.

StefanCJ

Klopt, alleen heb ik toen niet echt op de kleur van de verlichting gelet. Wat me wel bijstond was dat Xenon an sich een veel prettiger licht geeft.

SjamaaN

laatst nog een reserve setje xenon h1 6000K gekocht inclusief alles voor €40 bij Monulights.nl geen top kwaliteit maar mn andere setje gaat ook al 2 jaar mee zonder problemen.
SjamaaN

Joeri

Citaat van: SjamaaN op 21-09-2010 22:37:22
laatst nog een reserve setje xenon h1 6000K gekocht inclusief alles voor €40 bij Monulights.nl geen top kwaliteit maar mn andere setje gaat ook al 2 jaar mee zonder problemen.
Webshop is www.monu.nl zie ik?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

mevita

Ik heb mijn setje hiervandaan  http://cgi.ebay.de/DIGITALES-XENON-HID-KIT-H1-H3-H4-H7-H11-9005-HB3-HB4-/190444247661?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2c575c9a6dmaar dan de bi-xenon uitvoering en zeer tevreden afkloppen :eusa_wall: ze doen het nog steeds, buiten dat m,n kapotte lamp in dashbord blijft branden, bij gewone setjes kun je van die cancellers weerstandkabels erbij bestellen maar bij bi-xenon zoals bij mij wordt het maar via 1 koplampstekker aangesloten dus aan de andere kant hou je alleen de loze 3hoekstekker overdus enige optie van weerstandkabel voor bi-xenon wat ik vind op internet is deze http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HID-H4-Bi-xenon-Kits-Leakage-Module-Warning-Canceller-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cb0e97bc8QQitemZ260666129352QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

monteren van de bi-xenon set ging gemakkelijk en alles is nog origineel dus niks verder openzagen kapje ofzo en snel weer los te halen om een gewone lamp weer te gebruiken ook ermee door apk gekomen en naar ik meen 2jaar garantie

gr mevita

razorx

De kwaliteit van de diverse setjes wisselt nog al, volgens mij moet je geluk hebben.
Zeker als ik lees dat een duurder setje het ook te vroeg begaf.

Ik had eerst 4300K, omdat dat redelijk natuurlijk licht geeft. Was bang om een Sjonnie te lijken.  ;)
Dit setje, el cheapo, begaf het te snel. Toevallig had ik nog een 6000K setje over.
Dit is zeker niet ordinair blauw, maar gewoon wit wit. Zicht nog beter dan met 4300K en het grootste voordeel:
Het matcht met LED dagverlichting. Ik zou overigens niet voor boven de 6000K gaan.

6000K is erg goed verkrijgbaar, dus je hebt wat meer keuze.

StefanCJ

Ik ga mijn set aanschaffen bij Xenon World. Goede site, snel een antwoord op mijn per e-mail gestelde vraag dus dat schept bij mij vertrouwen.

Moet ik de versie met can-bus hebben of zonder?