Blog met niks meer, speciaal voor PIET

Gestart door daytonawim, 14-07-2010 20:13:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Netjes Wim en mooi dat tie weer loopt.  Ga je een hoop plezier aan beleven.  Kijk even bij de bak de uitgaande keerring na, die willen wel eens lekken.  Ook berucht zijn de carterpanpakkingen van de automaatbakken.

UserID6342

Netjes hoor en meteen goed aangepakt !  Maar verklaart de olielekkage van de bak nog niet.  Ik heb het bij die bakken nog niet meegemaakt dat ze via de peilstok lekte.  Heb er vroeger toch echt veel aan gesleuteld.

Jans Duiven

Citaat van: daytonawim op 07-02-2012 16:48:56
Vandaag even gekeken naar de automaatolie, eerst eens een liter of 4 nagevult, en nu blijft ie mooi droog
en staat ie netjes op peil  (warme bak in neutraal gemeten)

Die peilstok is wel een drama om af te lezen, zeker met mooie schone olie.

De BC wordt even bij elkaar gezocht, getest en de lampjes vervangen, die kan ik van de week ophalen,
heb ik ook gelijk een startblokkering want die zit in dat apparaat ingebouwd ;D ;D


Effe test ritje gedaan, hij komt als een jekko van zijn plek af  :eusa_drool:, ook tussen accelleratie is super :eusa_dance: :eusa_dance:

Geweldig Wim, mooi project met een mooi resultaat! :eusa_clap:

UserID6342

Citaat van: daytonawim op 07-02-2012 16:48:56
Vandaag even gekeken naar de automaatolie, eerst eens een liter of 4 nagevult, en nu blijft ie mooi droog
en staat ie netjes op peil  (warme bak in neutraal gemeten)
Weet je dat laatste zeker Wim dat dat zo moet, er staat me iets bij van de bakken van BMW rond die tijd, allemaal in drive meten (op de handrem) bij warme bak en lopende motor.

UserID6342

En wederom netjes weer :)  Je weet dat je bij deze types even voorzichtig moet zijn met het service lampje te resetten he ?  Kan met een proeflampje op de OBD stekker van BMW onder de motorkap, maar moet je wel even goed uitkijken anders blaas je de temperatuurmeter op en kost je heet een nieuwe klok.

Sbv

Mooie klus Wim. Je blijft wel bezig ermee. andere kant moet je nog doen waarschijnlijk

fbm


widebody


peteRRR

Netjes en helder,je neemt er goed de tijd voor zeg. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

grijzev70tdi

Citaat van: daytonawim op 23-02-2012 16:42:00
Nou de bestuurderskant zit weer in elkaar  :D

http://i520.photobucket.com/albums/w323/daytonawim/P1020203.jpg

http://i520.photobucket.com/albums/w323/daytonawim/P1020204.jpg

Nu de bijrijderszijde nog een keertje doen.

Het is niet mijn smaak, had het matzwart gedaan denk ik. Maar staat netjes ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Jeu, zijn dat 12 inch velgen? Dat schommelt toch onwijs, zulke hoge banden?

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

michiel

Imi's? Op mijn E21 destijds zaten imi's van King. In de geweldige courante maat van 16 inch.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Duell

Citaat van: daytonawim op 24-02-2012 09:02:54
Wat ik overigens niet wist van Alpina velgen is, dat je de band op moet pompen
met het ventiel wat in het hart van de velg zit verstopt.

Daardoor is immitatie en echt ook zo makkelijk uit elkaar te houden  ;D
Maar je bent lekker bezig, het ziet er super strak uit.

En als je andere wielen kiest, kies je toch wel een beetje wielen uit het zelfde tijdperk als de auto.  ;)
Laatst zag ik in Den Haag een E28 met E60 18"wielen rijden, dat ziet er niet uit  :eusa_hand: