koelvloeistof komt omhoog

Gestart door BrutalHorsiePower, 15-07-2010 14:36:47

Vorige topic - Volgende topic

BrutalHorsiePower

hoi,

het blijkt dat ik nu weer het zoveelste probleem heb met de t-5(854) na vorige keer van alles aan de airco te hebben vervangen heb ik nu het volgende probleem;

ik ging net de oilie even pijlen na een ritje van 20 min. toen viel me op de de stand van het kvs erg laag stond. toen ik de dop eraf wou draaien kwam alles opeens omhoog?
daarna heb ik hem even laten staan en toen de auto gestart, kvs niveau liep naar beneden. Dop eraf gedraaid en even gas gegeven, bij gas geven zakt het niveau en daarna stijgt het weer 2x zo hard?

er zit geen smurrie/olie door de kvs, het ruikt ook niet naar uitlaatgas en het borrelt ook niet raar. uit de uitlaat komt geen witte rook(wel een beetje damp als hij echt koud is(met dit weer dus ook niet) en het ruikt ook niet raar bij de uitlaat.

ik heb onlangs de kachel radiateur vervangen en de gewone radiateur vervangen voor nieuwe ivm. lekkage.

iemand een idee wat er hier aan de had kan zijn?

groetjess

mehn

Citaat van: BrutalHorsiePower op 15-07-2010 14:36:47
iemand een idee wat er hier aan de had kan zijn?

Niets. Wat je beschijft is volkomen normaal. De koelvloeistof staat onder druk en als je de dop eraf draait stijgt het niveau.

Je moet eens kijken naar het niveau bij koude motor, dan moet het niveau tussen minimum en maximum staan. Zit er te weinig in vul je een beetje bij.
Waarschijnlijk heb je bij het vervangen van de kachelradiator een kleine luchtbel in het systeem gehad. Na verloop van tijd verdwijnt die vanzelf daardoor en zal het niveau ietsje zakken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BrutalHorsiePower

Oeps! Ik maar denken dat er weer iets stuk was, ben ook geen auto monteur.
Ik sleutel alleen aan vliegtuigen!

Maar weer bendankt voor de snelle service!

francois

Ik sleutel alleen aan vliegtuigen!

is het zelfde als je volvo maak niks uit  ;D

MEN-O

Clarkson vertelt net bij een oude top gear dat er een Volvo motor in de Saab vliegtuigen zit dus..