Water in de kofferbak van een 854

Gestart door Bouke, 16-07-2010 14:17:03

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Ik heb elke keer water bij het reserve wiel en niet zo'n beetje ook :evil: . Het gekke is mijn afvoertjes zitten niet vestopt en het rubber rond de kofferbak zit gewoon netjes. Mijn vraag is dan ook wat zou dat kunnen zijn ???

UserID6342

De kunststof paneeltjes even verwijderen, iemand met een goede lamp in het koffer laten kijken / zoeken en de auto goed afspoelen / afspuiten.

JvW

Ik heb geen idee hoe de kofferbak van een 854 eruit ziet, maar wel van een V70. Misschien heb je er wat aan.

Wanneer je bij een V70 de vloerplaten (links en rechts) uit de kofferbak haalt, zitten er aan de zijkanten in de "bakken" kunststof roostertjes die afgedekt worden met flexibel plastic. Bij mij lekte het op een gegeven moment via zo'n kapot roostertje. Het water kan dan vanaf onderen (in de wasstraat of wanneer je door een plas rijd) zo je auto in. Omdat het water niet weg kan lopen staat er dan al snel een behoorlijk laagje water in de kofferbak.

Het roostertje was overigens bij een aanrijding kapot gegaan en door de schadehersteller niet vervangen. Dat konden ze dus alsnog gaan doen.

mevita

boor een gaatje en het euvel is voorbij ;D

thuur

Sedan waterdicht maken:

1. afvoerslangetjes doorspoelen en controleren of water ook daadwerkelijk onder de auto eruit loopt.
2. kofferklep waar het de rubber raakt goed schoonmaken.
3. rubber schoonmaken en invetten (zuurvrije Vaseline will do).
4. controleren of het rubber ook daadwerkelijk overal verticaal zit, onder een hoek kan het water doorlaten.
5. Achterlichten demonteren, schoonmaken van raakvlakken en hermonteren.
6. antenne controleren.
7. Als dit alles niet helpt: plak een strip (paar mm hoog) op de rand onder het rubber. Druk dan het rubber hier overheen zodat het iets hoger komt te zitten.

Gr 8)

haasje

En indien je een lpg vuldop hebt kan hij daar ook langs lekken.

Maarten75

mischien niet helemaal het zelfde maar mijn dakraan lekte. De rubbers leken helemaal in orde maar na deze toch met vaseline te hebben ingesmeerd was het probleem verholpen. Ik wil zeggen dat op het oog alles er goed kan uit zien maar water vind altijd een weg. Kost niks en mischien ben je geholpen ;D