balanceren aan de auto

Gestart door dudumu, 05-07-2010 22:42:57

Vorige topic - Volgende topic

dudumu

Citaat van: joebar op 12-07-2010 09:00:45
Ik heb dit ook bij 2 850's gehad, probeer eerst het volgende eens...
Als je op snelheid bent , en de trilling laat zich merken, laat dan het gas een los , is het dan direct weg, dan zit het waarschijnlijk in je aandrijving , bij mij was het beide keren de lange aandrijfas

uitgeprobeerd, trilling blijft (ligt niet aan de aandrijfas dus, denk ik...)

Heb ondertussen band met hoogteslag kwartslag op de velg laten draaien, heeft ook niet echt iets opgeleverd (eerder nog slechter gemaakt, misschien zit hij nog niet op de juiste plaats...)

wel zag ik op die band de befaamde 'zaagtand'slijtage, mijn garagist noemde het 'dakpannen' (ik denk toch dat het over hetzelfde gaat),
daar ik morgenvroeg vr een dag of 7 nr frankrijk vertrek op vakantie ga ik deze namiddag nog eens nr een profile waar ze '3d' kunnen uitlijnen (hoop ik), en de banden met zaagtandslijtage (die eigenlijk op de achteras zaten, had ze een maand of twee geleden diagonaal verwisseld) laten vervangen door goede gebruikte....

PS volgens mijn garagist was dat soort slijtage te wijten aan versleten schokdempers...(?)

later meer,
thx.

haasje

Dat is inderdaad de meest voorkomende reden van dat soort slijtagepatronen.

UserID6342

Ik denk dat je met dat zaagtandgebeuren het cuppen van de band bedoelt.  Dit gebeurt wel vaker met onze auto's hoor, is niet iets om je direct zorgen over te maken, maar leg deze banden daarna nooit meer om de vooras want dan is er niet meer mee te rijden.  Althans niet comfortabel.

Cuppen kan idd komen door of verkeerde uitlijning, merk band (een is gevoeliger voor als de ander), suffe schokkers, etc.

Het is dus zaak om eerst even te kijken waardoor (!) het cuppen komt, voordat je dadelijk een hoop geld lichter bent.  Ook kan een gecupte band voor knap wat onbalans zorgen wat dus weer trillingen in je auto geeft, zeker als deze op de achteras liggen.