Olieprobleem 850 is nu kapot, wat nu?

Gestart door aartnicolai, 22-07-2010 20:24:53

Vorige topic - Volgende topic

KUKO (Rob)

heb ook nog een blok liggen 2.5 10 v ;) ;)

Schnappi

krukaskeering kapot?

wat is of was de oorzaak van geen olie in het blok?

Groeten

Volvo850 93

dat vraag ik me ook af de garage uit italie kan wel zeggen van je blok is kapot maar wat is de oorzaak ervan!!!

Sucses verder Mvg Dennie

Ronald21

regelmatig olielevel gecheckt of gewacht tot het lampje brandt  ???

aartnicolai

Wel gechecked, wellicht niet vaak genoeg en nee er ging geen lampje branden.

wepster

heb je al eens laten nakijken wat er stuk is dan want iedereen kan je wijs maken dat het stuk is maar in het buitenland zien ze natuurlijk ook dat je een hollander in nood bent en daar word nog al eens graag een slag uit geslagen .
ik zou eerst eens laten nakijken wat er echt stuk is vooraleer je gaat vervangen

just my 2 cent

aartnicolai

is waar ja. de anwb heeft contact gehad met een monteur in Italie, maargoed als mijn garagehouder in haarlem weer terug is van vakantie gaan we kijken wat er echt aan de hand is. Ik las in een andere thread dat het soms helpt om er gewoon een paar liter olie bij te gooien en dat dan de boel weer draait.

-D©©©L-

Citaat van: aartnicolai op 24-07-2010 23:02:29
is waar ja. de anwb heeft contact gehad met een monteur in Italie, maargoed als mijn garagehouder in haarlem weer terug is van vakantie gaan we kijken wat er echt aan de hand is. Ik las in een andere thread dat het soms helpt om er gewoon een paar liter olie bij te gooien en dat dan de boel weer draait.

Dat lijkt me toch echt het allereerste en minimale wat er gedaan moet worden.
Kan je een poging doen om dat vreemde geluid uit de motor te omschrijven ?

aartnicolai

Het begon met een soort getik waarvan ik dacht dat de radiator los zat ofzo. Het leek er ook wel op als je over een groffe weg rijdt met losse kiezels. Dit getik werd wel erger, maar niet echt keihard toen ik hem voor het laatst aan deed.

jan piet

Citaat van: aartnicolai op 24-07-2010 23:10:10
Het begon met een soort getik waarvan ik dacht dat de radiator los zat ofzo. Het leek er ook wel op als je over een groffe weg rijdt met losse kiezels. Dit getik werd wel erger, maar niet echt keihard toen ik hem voor het laatst aan deed.

Dat tikken KUNNEN idd je lagers zijn, eigenlijk is het meer een ratel weet ik uit meerdere ervaringen  :eusa_shifty:
Ook vermogen verlies, of dat nog niet?
Dat het minder is als je de auto net start kan, maar of het nu zo verstandig is te starten... Liggen je kleppen er niet uit? Zo is mijn vorige 20-kleppert ook aan zijn einde gekomen en zoals je nu omschrijft, hij start wel maar klinkt als een bak knikkers lijkt het daar wel erg op...
Overigens heb ik net een ander blok in mijn huidige 20-kleppert gelegd: €300 voor het blok inclusief hard werken en vieze handen om 'm uit te bouwen  ;D 8)
En ongeveer €1150 voor het inbouwen. Bij een 'garage' met BTW factuur.
Gr,JP

aartnicolai

Vermogensverlies heb ik niets van gemerkt. Ik denk er ook aan om de motor te laten vervangen mocht dat nodig zijn. maar eerst wil ik mijn garage houder er naar laten kijken i.v.m. de APK. Mochten daar ook veel problemen naar boven komen die duur zijn kan ik altijd nog besluiten om het hele motor gebeuren niet te doen.

Andere vraag:
Mocht ik deze auto wegdoen dan wordt het een V70, maar daarbij twijfel ik om een V70 classic of een nieuwe V70 te kopen. Welke van de twee types  heeft minder onderhoud nodig?

-D©©©L-

Heb je al eens olie bijgevuld tot het juist niveau en daarna geluisterd wat ie deed ?

Zowel de V70 classic als de V70N hebben regelmatige en ongeveer evenveel onderhoud nodig, olie peilen is daar een voorbeeld van. (zie instruktieboekje hoe dit zelf te doen).

arjenT5R

Ik zou als ik jou was eerst eens je peilstok er uit trekken
heb ook wel eens na een flinke rit gehad dat ie wat rauw begon te klinken
toen moest er gewoon olie bij  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

aartnicolai

Spannend, misschien doe ik dat wel even. Zitten er gevaren aan als ik hem dan start? m.a.w. kunnen we onderdelen uitvliegen? Sorry, ben een beetje een leek.

Lampje