Even voorstellen!!

Gestart door RonnieDuck, 24-02-2004 08:09:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonnieDuck

Sinds 22-02-2004 ben ik ook actief op dit forum, voornamelijk door de aanschaf van mijn eerste 850!! Niet mijn eerste volvo, ik heb nog een oldtimer 264GL welk heerlijk van haar oude dag staat te genieten.

Dit is dus heel wat moderner en ik maak nu ook al enorm gebruik van dit super makkelijk medium.

Wel zo netjes om mij dus even voor te stellen.

Ik ben Ronald van Ingen, 26 jaar en woonachtig in Nieuw-Vennep. Nu dus in het bezit van een 854GLT uit 1994, zilvergrijs van kleur, met 182000KM op de teller.

Vanaf deze kant kan ik alvast melden dat ik me nu al zeer thuis voel en dus ook zeker mezelf  ga aanmelden als clublid.

Voorlopige projecten zijn de audio in orde maken (versterker, speakers, subwoofer maar eerst de elektrische antenne!!!). Ook wil ik haar weer eens laten vertroetelen bij een echte volvo garage en dat dan ook volhouden. De historie is nagenoeg helemaal bekend, echter is de auto zo'n 40000km niet bij een volvo garage geweest!!!

Moet alleen nog even kiezen Svala Hillegom of Hooftman Alphen a/d Rijn????

Heeft iemand met een van deze 2 goede en of slechte ervaringen dan hoor ik het graag!!!!!

Baars-Hoofddorp vind ik geen vriendelijke zaak, dus die valt al af!!!

In iedere geval Hallo allemaal!!!! U hoort nog van mij!!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Peth©oni

Welkom.... Hoofddorp hier.....  ;D ;)
Mijn ervaringen en werkervaring bij SVALA zijn echt top, ik zit zelf meer bij Prinsenhof Svala maar Hillegom moet ook goed zijn, hebben dezelfde insteek....  8)

Wat was je ervaring bij Baars eigenlijk?

gr J

RonnieDuck

Hallo hoofddorp!!

Bij baars ben ik een keer geweest met mijn 264GL. Ik kwam daar voor lak. Toen hij om het kleurnr vroeg gaf ik de juiste echter bestond die niet volgens hem. Na een discussie over de ouderdom van de auto geloofde hij mij nog niet en is toen zelf naar buiten gegaan om onder de kap te kijken, uiteraard had ik gelijk.
Bij dat zelfde bezoek wisten ze mij te vertellen dat ze nog alle onderdelen konden leveren. Ik wat bestellen,.....sorry dat is niet meer leverbaar (achterlichten).


Eerst aangeven dat alles mogelijk is en dan terug krabbelen met als smoes dat het een geimporteerde auto is en dat ze daar geen onderdelen voor hebben, gewoon gelul.

Misschien is het een hele goede maar van mij hoeft baars niet meer!!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

CeeS 60

Hallo,

Ik zit bij Svala Katwijk, behoord bij Heemskerk uit Hillegom, bevalt mij zeer goed. Dus Hillegom is ook goed.
Uit welk jaar komt je 264? Ik vind het namelijk prachtige wagens, vooral het model uit +\- 1982-1984.

Gr. CeeS 60

denkweb

#4
Ik heb met Svala geen ervaringen, echter met Baars en Hooftman in Alphen a/d Rijn wel.

Baars is idd een beetje een vaag bedrijfje en ik heb er geen al te hoge pet van op. Het is merkbaar dat het een klein dealerschap is, met name in de prijzen.

Hooftman in Alphen a/d Rijn vindt ik ook geen prettig bedrijf, ivm de mogelijke aanschaf van een nieuwe auto voor een kennis zijn we daar eens geholpen. 45 minuten op een tegenbod op de inruilauto zitten wachten, zeer afstandelijk personeel, rommelige eerste indruk van het bedrijfje ook. Daartegen moet ik eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik met de andere vestigingen van Hooftman juist positieve ervaringen heb...

Persoonlijk zou (juist omdat ik er niet bekend mee ben) bij Svala langsgaan, switchen kan immers altijd nog?

R.Bijl

welkom aan boord roffelvriend :D

ik heb mijn auto in Alphen a/d rijn gekocht en mijn ervaring bij dit bedriijf is goed maar aangezien Hooftman schoonhoven bij mij om de hoek zit ga ik nu  daar naartoe.

suc6 Robin.
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

RonnieDuck

Kortom gewoon langs gaan en uit proberen! Ik denk persoonlijk eerst bij hooftman te gaan kijken. Ik lees namelijk heel wat over de sleuteldagen aldaar en toch redelijk wat positieve berichten. Ook met het 240-260register hebben we daar sleutel dagen, dit kan misschien wel leuk zijn als ik daar met 2 volvootjes kom!!

Even wat gegevens voor Cees 60:
Het betreft een 264 GL met datum eerste toelating van 18-04-1975. Hij is nog helemaal origineel, in de 1e lak met 152.000 Km op de teller. B27E motor (V6 inj.) met alle luxe zoals, Airco, elek ramen voor, stuurbekrachtiging, schuifdak, koplampruitenwissers, chromen raamlijsten enz. Auto is geimporteerd vanuit Duitsland van de 1e eigenaar, ik heb haar van de 2e gekocht. Is nog geheel op benzine. Keihard en hopelijk wat centjes waard.

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

VliegendeBaksteen

Goeiemorgen RonnieDuck. Ik krijg toch stellig de indruk dat ik inmiddels het jongste forumlid ben (met een schaal 1:1 850 dan)  ;D

Enfin, je hebt een goeie keuze gemaakt wat betreft je jongste Volvo. Ik heb mijn 850 ook sinds een week en hij bevalt prima. Handgeschakeld?

Wat betreft je elektrieke antenne: je kunt een originele krijgen voor 65 eurie of een Hirschmann universele antenne voor ongeveer 40 (bij Halfords e.d.). Zitten de stekkers al op de juiste plaats (links achter) in of moet je nog kabels trekken?

Veel plezier!

Jonathan

RonnieDuck

De mijne is handgeschakeld ja!! Ik ga maar even neuzen bij halfords, zo slecht zou de kwaliteit toch niet zijn??  Voor de kabels weet ik het nog niet, ik heb nog niet gekeken. Het sneeuwt hier nu ook dus ik ga nu ook niet even in de kofferbak zoeken. Ik heb ook geen haast, ik hoop de 850 nog lang te rijden!!!!

Voor wat betreft de 264GL Dat is ook een goede keuze hoor!!!!!!!!!!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

VliegendeBaksteen

Citaat van: RonnieDuck op 25-02-2004 10:56:28
Ik ga maar even neuzen bij halfords, zo slecht zou de kwaliteit toch niet zijn??

Nee, Hirschmann is op het gebied van antennes wel een A-merk. Als er al een antenne in zit: wel even de ringetjes bewaren!

Sieger

Citaat van: CeeS 60 op 24-02-2004 17:06:54


Ik zit bij Svala Katwijk, behoord bij Heemskerk uit Hillegom, bevalt mij zeer goed. Dus Hillegom is ook goed.


Svala Katwijk: v/h Heemskerk-Mulder Katwijk v/h A.Mulder Rijnsburg: kortom voor meer dan 11 jr mijn vroegere pers.wagencollegas, ik kom niet veel meer in Katwijk, maar kan ze natuurlijk alleen maar aanbevelen !
Laatste paar jaar trouwens vwb de 850T ook goede ervaring met Hooftman-Alphen.
 
Volvo Power For Life !

Rob1966

Welkom Duckie vanuit Rotterdam! Ben ook pas op dit forum en net lid geworden van de club. Veel plezier op dit forum en we spreken elkaar wellicht nog.

Rob
Lidnr. Volvo 850 club 0204375

hanserik

na jaren de Audi cultuur te hebben gevolgd,en na veeel
ellende met dit merk,ben ik sinds 1 week de eigenaar
van een 850 2.5 10v op LPG bj 10-94.

hij is in zeer goede staat kwa uitzien en onderhoud.

ik hoop op dit forum toch nader met deze zweedse
fans kennis te maken.Na 1 week is mijn voorlopige conclusie :  had ik veel eerder moeten doen !!! :D :D
2.5 10V  sedan 94   290.000 km

ed

Hee nog een Venneper! Het wordt steeds gezelliger! Straks kunnen we een Haarlemmermeermeeting houden! We hebben in elk geval al drie gegadigden.

Wat betreft de dealer: Ik kom sinds ik Volvo rijd al bij Wim Heemskerk (nu Svala Heemskerk) in Hillegom. Echt een topdealer. Nooit gezeur over een reparatie, of iets niet goed gerepareerd. Ik heb voorheen Volkswagen gereden, en wat een verademing om te constateren dat er wel goede dealers zijn. Wat een verschil. Ik voel me echt klant daar. Sinds het in handen is van Svala heb ik wel het idee dat het er drukker is geworden (of minder personeel), en of dat de kwaliteit ten goede komt is nog maar de vraag.
Met Baars heb ik zelf ook slechte ervaringen. Na interesse voor een V70 (deze staat na een jaar nog steeds voor dezelfde prijs te koop) deden ze echt heel vreemd. Voor mijn 850 (echt een hele mooie auto, dat zei de verkoper ook) boden ze echt een bodem (handels)prijs. Daarbij werd dan wel gezegd dat ze hem op de brug wilden hebben voor een keuring. Daar ben ik echt hoofdschuddend weggelopen.

Hanserik,

Vertel eens over je ellende met Audi. Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Als je alle technische zaken op dit forum volgt heb je wel eens de neiging te denken dat Volvo's ook relatief veel storingen hebben. Audi staat in de markt als een betrouwbare auto te boek.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!