850 versus 940

Gestart door RT, 24-02-2004 12:11:34

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Citaat van: Taranis op 27-02-2004 19:57:47
Valt ook weer wel mee hoor... 't is maar net wat je gewend bent. Ben een T4 gewend, maar afgelopen zomer een V40 1.8 gehuurd. In 9 dagen 3500 km mee getoerd, maar het was gewoon een fijne auto. Tuurlijk, de acceleratie is niet echt vlot, en als je een beetje snel van de plaats af wil komen moet je de koppeling nog al (te) erg laten slippen, maar op zich loopt ie aardig door op de autobahn...

ff wat bewijsmateriaal:

Hoger dan 216 km/h hebben we hem niet gekregen, maar toch niet gek voor een 1.8 met 3 mensen inclusief bagage voor een ruime week vakantie aan boord.

Heb je met die 1.8 ook wel eens getussenaccelereerd (bestaat dat woord???) vanaf 80 km/u in 4e of 5e versnelling???? Doe maar niet, ga maar terug naar 3. Ik heb geloof ik nog een autotest van zo'n 1.8 waarin staat dat die toentertijd (1998) één v/d langzaamste tijden had van het gehele nederlandse wagenpark, sterker nog de autojournalist wist te vertellen dat je als je zo'n 1.8 had je jezelf bij iedere verjaardag eruit moest kletsen ???
Heb verschillende keren in de 1.8 van een oom van mij gereden en het komt vooruit maar dan ook niet meer dan dat. Doortrekken in de versnellingen heeft totaal geen zin!
Maarja, je hebt wel gelijk, wij hebben 3 jaar een 460 1.8 gehad en vonden de S40 van mijn oom toen het einde.....

Welcome to the Revolvolution!

gr. Edwin.  8)

Taranis

Jazeker, en idd is er na de derde versnelling niet meer veel van te merken als je optrekt. Toen we hem net hadden (1 dag) was ie ook vreselijk lui en wilde niet harder dan 180, toen was het echt niet leuk. Maar beetje losgereden en je went er ook gewoon aan. Als je daarna weer in de T4 stapt heb je wel het idee in een rallywagen beland te zijn, je waardeert dat ding ineens weer een stuk meer  ;D

Die 1.8 voelde zich grofweg het lekkerst tussen 4000 en 5500 rpm. Op de snelweg moest je ook regelmatig een versnelling terug, en inhalen gebeurde soms tot 90 km/h in z'n 2e versnelling. Het was in ieder geval wel een oerdegelijk ding, we hebben er best mee gescheurd (een half uur lang volgas over de autobahn bijvoorbeeld), maar in 3500 km geen druppel olie verbruikt.
Het jaar daarvoor hadden we een splinternieuwe Ford Mondeo 1.8 en dat ding was nog veel erger. Daar lag het gas gewoon altijd op de vloer (en dan bedoel ik ook echt altijd!) om enigszins vooruit te komen, verbruikte een berg olie, zoop als een tierelier. Wel meer binnenruimte en de stoelen zaten beter vond ik.

Anyway, tijd om weer een beetje on-topic te komen misschien  ;)

denkweb

Ik kreeg een V40 2.0 mee van de garage als vervangauto. Bij het oprijden van een rotonde zat ik al bijna onder een vrachtwagen, ik dacht dat het nog makkelijk ging, echter die auto ging niet van zn plek!!

Niets voor mij.

mario

svp weer on topic, gaat over 850 <-> 940 en niet over de V40
:) ;) :(

denkweb

Sorry (strafpunten??)

RT

De kogel is door de kerk: vandaag een 850 gekocht, was een zware bevalling: die km-standen......... :-[ :-[

Ik had een 940 op het oog bij van bunningen in Horssen. Weinig op de klok, volledige servicehistorie bekend, alle denkbare opties, 250K op de teller en 6 maanden volledige garantie. Daarnaast een uiterst sympathieke verkoper.
Proefrit gemaakt. Was onder de indruk alleen het binnengeluid viel me tegen.

We stonden op het punt van kopen maar........ik wilde nog even naar Hennes in Nijmegen want daar stond een interessante V40 uit 1999. Minder vaste maandlasten bla, bla....Althans, dat dacht ik. Veel te klein maar verder wel een leuke auto.

Daarnaast stond een donker blauw metallic 850 10 V uit 1996 te blinken. Proefrit gemaakt en.........wat een verschil met de 940. De auto voelt kleiner aan. En dan die motor !!!!!!!!  Ik had al eerder een proefritje gemaakt in een 850 maar deze liep zo soepel en klonk lekker warm.

Ik heb geen iruil dus was een korting bespreekbaar. Maar toen sloeg de twijfel toe. De 850 heeft ruim 300.000 achter de kiezen en de 940 maar 250.000. Wat is wijsheid. Even een kopske koffie gedronken en weer terug. De onderhoudshistorie bekeken en toch maar besloten: het wordt een 850 jahaaaaaaaa.

De auto wordt met grote beurt, apk, lakwerkverfraaiing en 6 maanden volledige garantie afgeleverd. Met name dit laatste aspect gaf de doorslag.

Vanaf vandaag een nieuwe forumbezoeker erbij, heb er zin in.

Mocht iemand nog een 940 zoeken, bij van bunningen staat nog een prachtexemplaar te koop. Een aanrader !!

Prettig weekeind
Groet
Rob

denkweb

Citeer6 maanden volledige garantie afgeleverd. Met name dit laatste aspect gaf de doorslag.

Zijn ze ook verplicht bij wet tegenwoordig... hoeft alleen niet veel in te houden!

Veel plezier met de 850 in ieder geval!

Even uit nieuwsgierigheid:
Benzine, gas of diesel?
Wat heeft het gekost?

RT

Heej denkweb

ja, het is bovag garantie dus ik neem aan -en hoop ook- dat het wat betekent .

het is een 2.5 10 V met alle opties voor 7.350 euro, ik weet dat het voor sommigen op dit forum veel is maarja, het is mijn eerste volvo en je moet ergens beginnen en ik heb het betrouwbare pad gekozen.

ik hoop dat het een goede keuze is geweest..............................................
en denk maar zo: beter slecht geprobeerd dan er nooit in rijden !

RHF

Ik zou ook voor een 850 gaan. Heb zelf een 850 10V comfort (ABS, ECC, en meer) en het rijdt super. En die roffel...
My first 850, what's next...

volvopieter

Van harte met je roffel en wens je veilige kilometers toe.

Gerrit1961

Beter een goede GLE dan een slechte GLT ;)

Spim

GEFELICITEERD !!!  Goede keus
Veel en veilige kilometers toegewenst.