deur knoept

Gestart door joep, 12-08-2010 09:25:07

Vorige topic - Volgende topic

joep

sinds gisteren middag knoept de bijrijders deur als hij dicht gaat  >:(

na nadere inspectie zag ik dat de bovenste bout bij de "deurdranger" los zat en dat het wieltje over welke de "deurdranger" loopt scheef zit waardoor de dranger uit z'n fatsoen gedrukt (lees; naar boven ipv naar buiten) word. bij verder sluiten van de deur springt deze terug in de normale positie wat een knoepend geluid geeft.
is dit te repareren of zal ik er op een of andere manier een heel nieuw mechanisme in moeten zetten?

grtz joep

Walter

probeer 'm eerst een vast te maken. Mocht de deurvanger kapot zijn, kun je deze vervangen. Als de deur zelf of de Astijl uitgescheurd zijn, zal je dat moeten laten lassen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

joep

sorry, was ik vergeten te vermelden.. ik heb het boutje al vast gedraaid, zonder resultaat overigens. ik dacht in eerste instantie ook wel dat het hiermee opgelost zou zijn maar toen ik geen verschil merkte ben ik verder gaan kijken en zag ik dat het wieltje scheef zat.

maareh, zo'n deurvanger? wat is de financiele schade zo'n beetje? en is dat een beetje te doen voor iemand met handen van formaatje kolenschop?

*EDIT* na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat ik iets vasn 3 tientjes kwijt ben voor de deurvanger..

Walter

heb ze zelf ook vervangen en kan niet zeggen dat ik slanke handjes heb... Maar het heeft wel een paar vloekjes gekost moet ik bekennen, je moet even doorhebben hoe je 'm erdoor vogelt en dan vast krijgt...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

joep

thanx allemaal voor de info!! ik ga het dus gewoon lekker zelf doen.....

(ik heb me na mn BMW tijdperk voorgenomen om alleen nog simpele werkjes te doen en deze valt wel in die categorie  ;D )