Bokken in de 5de versnelling

Gestart door JuT5R, 08-08-2010 09:55:25

Vorige topic - Volgende topic

JuT5R

Hallo Allemaal,

Enige tijd geleden wat problemen met de brandstof pomp, dit is allemaal netjes opgelost met een nieuwe pomp en gelijk een setje witte injectoren.
Auto rijdt verder voortreffelijk.

Alleen bokt hij als ik bijvoorbeeld 120 rijd in de vijfde versnelling en volgas geef.
Schakel ik terug naar de 4de versnelling en geef volgas, dan is het er niet, andere versnelling ook geen problemen.

Ook geen problemen als ik gewoon in hoogtoerental naar de 5 schakel en verder volgas rijdt.
Probleem is dus alleen lage toeren en volgas geven in de 5de versnelling.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt,

Greetz.

daytonawim

Krijgt ie niet te veel peut ?

Bij 120 zit je op de toerenteller ergens tussen de 2700 en 2900 rpm (toch), dan heeft planken
weinig zin, je zit aan de onderkant van je turbo werking.

Als ie dan te veel peut krijgt vindt ie het niet leuk.

Ronald21

en je brandstoffilter ook gewisseld ?

Ludo

Een software aanpassing is niet nodig, als je grotere injectors gaat gebruiken. ???

JuT5R

Ja, brandstof filter is uiteraard ook verwisseld.

Ik moet nog langs Fasttech voor de software wisseling (zijn nu op vakantie), maar hij deed het ook al met de oude oranje injectoren.

Vond het gewoon raar dat hij het alleen in laag toerengebied in de vijfde versnelling doet, zodra ik namelijk terug schakel in hoger toerengebied is het gelijk over.

thuur

Hoe is het met je ontsteking gesteld?

Gr ???

JuT5R

Dat is inderdaad een volgende stap die we gaan bekijken.

Maar ik dacht misschien dat mensen hier evt. hetzelfde probleem hebben gehad en opgelost.

combinedforces

Bij mij bokte hij in de 4e bij volgas. Nieuwe bougies erin (orig Volvo) en het probleem was weg.

Wout309t

Citaat van: JuT5R op 09-08-2010 10:27:47
Dat is inderdaad een volgende stap die we gaan bekijken.

Maar ik dacht misschien dat mensen hier evt. hetzelfde probleem hebben gehad en opgelost.

Ja, ontsteking dus....
2011 V70 2.0T R-Design MT

JuT5R

Grote beurt komt erook aan, dus nemen we dan alles even mee.