Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Ook Audi's met niet zo veel vermogen hebben een kort leven. Behalve de diesels
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sem

Vandaag is de S8 een dagje met Ted meegeweest... mee naar het werk om storingen te lezen. Sem is blij nu.. dit is wat ik in mijn mailbox vond:
Goed nieuws Semmie,

We hebben alles uitgelezen, er zijn slechts twee dingen naar voren gekomen:
-ABS sensor LV (sporadish)
-Ooit problemen gehad met herkenning sleuteleenheid, en wat alarmcodes. Waarschijnlijk alarm afgegaan dus.

Verder stond er helemaal niets in. Geen motorstoringen, geen bobinestoring. Dus als er al iets aan de hand is geweest met een van de bobines, is het minimaal geweest.
Overigens vonden ze hem gewoon erg netjes lopen hoor. Een trillinkje zit er altijd wel in.

De ABS sensor zou inderdaad kunnen komen doordat de ashoes is vervangen, dat zou je even kunnen controleren.
Sleutel, tsja daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

KMstand in OBD klopt met wat er op de teller staat...

Eerlijke auto gewoon zonder electronische/technische mankementen.

Heb ook nog even gevraagd of dat zonnescherm naar voren komt in de OBD. Deze is niet aangestuurd door de centrale unit dus helaas niet 0-stand opnieuw in kunnen leren, daar moet een andere oplossing voor gevonden worden.

Maar , over-all, goed nieuws Sem!!    :eusa_dance: :eusa_clap:

elianmars

Mooi dat het er allemaal goed uitziet, Sem!  :D

Wat betreft het vermogen, het kan altijd gekker. Er zal altijd iemand zijn die een snellere wagen heeft. Waar is het eind?
Besef wel dat je een wagen hebt die veel sneller is dan heel veel auto's. Dat is toch ook niet verkeerd  ;)

thuur

Mooi zo! Een ABS sensor kan ook vervuilen (de meeste zijn magnetisch). Maak hem eens schoon en de krans op de as ook ;)

Gr 8)

bastiaan arissen

Kijk dat is mooi Sem dat er bijna niets uit komt met uitlezen. Even je Abs sensor schoonmaken en je abs ring dan zal die ook wel wegblijven.

)()()sT

Citaat van: 850rule op 22-02-2011 14:59:05
Nu inbouwen en in 2012 betalen? :angel:

Dan zou ik voor gasinbouw gaan.

;D

Mooi dat de test positief uitgepakt heeft :D

Teddy81

Graag gedaan Sem!

Ik moet trouwens wel zeggen dat na een dagje in de S8 te hebben gereden mijn koppelingspedaal ineens wel heel licht lijkt te gaan! Toch wel een zwarekoppeling in die S8! Helemaal niet vervelend, maar anders! LoL

R o b

Citaat van: cas op 22-02-2011 16:43:59
Essing in Venray?

Huh, da's hemelsbreed hier 900 meter vandaan  :eusa_wall:....en ze hebben een 4wd bank: http://www.petroltuning.com/index.php?q=dyno-0
Keertje de grijze erop gooien!

Nog mooier, staat ook iets op de video wat wij gemaakt hebben haha: http://www.autojunk.nl/2009/12/audi-rs6-door-essing-dieseltuning-950-pk  :o

Sem

Citaat van: elianmars op 22-02-2011 21:42:09
Mooi dat het er allemaal goed uitziet, Sem!  :D

Wat betreft het vermogen, het kan altijd gekker. Er zal altijd iemand zijn die een snellere wagen heeft. Waar is het eind?
Besef wel dat je een wagen hebt die veel sneller is dan heel veel auto's. Dat is toch ook niet verkeerd  ;)

Bedankt Marcel, tuurlijk kan het altijd gekker... baas boven baas zeg maar. Ik ben ook niet ontevreden hoor! :) Had alleen wel verwacht dat ik die gefacelifte Fiat wel even zou pakken! Dat valt tegen dus..  ;)

Citaat van: thuur op 22-02-2011 21:42:58
Mooi zo! Een ABS sensor kan ook vervuilen (de meeste zijn magnetisch). Maak hem eens schoon en de krans op de as ook ;)

Gr 8)
Citaat van: bastiaan arissen op 22-02-2011 21:51:54
Kijk dat is mooi Sem dat er bijna niets uit komt met uitlezen. Even je Abs sensor schoonmaken en je abs ring dan zal die ook wel wegblijven.
Nou.. ik zal je vertellen.. bij de laatste APK is LV de ashoes vervangen! Toen ik de Audi bij de dealer van onderen liet checken dachten ze dat hij stuk was, omdat er overal vet zat. Ik vertelde ze dat het "oud" vet is. Maar uh.. ik ga er stiekem vanuit dat de ABSkrans gewoon onder het vet zit en dat hij zo nu en dan even de kluts kwijt is!  :eusa_pray:

Citaat van: Teddy81 op 22-02-2011 22:22:21
Graag gedaan Sem!

Ik moet trouwens wel zeggen dat na een dagje in de S8 te hebben gereden mijn koppelingspedaal ineens wel heel licht lijkt te gaan! Toch wel een zwarekoppeling in die S8! Helemaal niet vervelend, maar anders! LoL

Haha..  Ja Ted.. deze is inderdaad een stukje zwaarder! Ik heb het ook telkens als ik in de Volvo stap. Vervelend is anders, maar dat kon beter. Dat was trouwens al een punt uit de testen toen de S8 nog nieuw was. Gelukkig maakt de rest het goed!  :P  Jij verder heel erg bedankt! Geeft een goed gevoel.. we gaan verder borduren nu!  :laugh:

KIM

Mooi zo! Een ABS sensor kan ook vervuilen (de meeste alle wielsensoren zijn magnetisch). Maak hem eens schoon en de krans op de as ook ;)

Gr 8)

Lekker hoor, zo'n eerlijke auto!
Enne sporadisch... Ik zou het lekker zo laten en een keer kijken of het weer is opgetreden onder het mom van "if it ain't broken, don't fix it".

Teddy81

Citaat van: KIM op 23-02-2011 08:11:37
Mooi zo! Een ABS sensor kan ook vervuilen (de meeste alle wielsensoren zijn magnetisch). Maak hem eens schoon en de krans op de as ook ;)

Gr 8)

Enne sporadisch... Ik zou het lekker zo laten en een keer kijken of het weer is opgetreden onder het mom van "if it ain't broken, don't fix it".

Ik geloof dat Sem de storing zelf al meerdere malen gehad heeft, ik heb hem zelf ook al een keer gezien in de korte tijd dat ik de S8 mee had. Sporadisch is in dit geval bijna vaker wel dan niet, dus er moet wel echt iets mee gedaan worden! ;)

850rule

Dit zijn altijd leuke dingen. Er is helemaal niks veranderd aan die auto maar toch voel je je er beter door! :eusa_dance:

Sem

Citaat van: Teddy81 op 23-02-2011 09:45:40
Citaat van: KIM op 23-02-2011 08:11:37

Gr 8)

Ik geloof dat Sem de storing zelf al meerdere malen gehad heeft, ik heb hem zelf ook al een keer gezien in de korte tijd dat ik de S8 mee had. Sporadisch is in dit geval bijna vaker wel dan niet, dus er moet wel echt iets mee gedaan worden! ;)

Zo is het..  Het kan niet zo blijven... ;)

KIM

850rule

Citaat van: Sem op 19-02-2011 16:00:45
Even wat anders..  Ik kwam gisteren in mijn S8 een Alfa GTV 3.0 24v tegemoet en twee tellen later was hij omgekeerd en zat op m'n bumper. Toen wist ik dus al hoe laat het was....  ;D

Aangezien ik geen aso wil zijn en m'n draagarmen nog wat langer dan vandaag wil houden reed ik natuurlijk in het dorp erg netjes. De Alfa zat te wachten op reactie en die kreeg hij ook. De Audi schoot weg en het toerental schoot tot vlak voor het rode tot 7000r/pm. Vervolgens vol ankeren en schuivend rechtsaf de rotonde over. Tweede rotonde driekwart met volle grip en toen raakte ik de Alfa toch even kwijt, maar eerlijk.. de Alfa is snel! Buiten het dorp op het dubbelbaanse rechte stuk even voluit en na de 230+ te hebben gezien kwam de volgende rotonde er al weer aan. De jongen met de Alfa durfde veel later te remmen dan ik, maar ik heb dan ook een remschijvenfobie dus daar ben ik wel voorzichtig mee... Gek genoeg liep ik niet veel uit op de Alfa..  Vervolgens de grote rotonde op... maximaal grip met licht glijden over wiel wielen. Man wat een grip! (weg Alfa..) Je kunt gewoon gas geven en je voelt de kont voorzichtig om komen. Dat glijden gaat vervolgens over op ietsje glijden over alle vier de wielen. Daarna moest ik toch de rotonde af dus even mikken met de wielen de goede richting op en jahoor.. de kont doet het werk. Je voelt hem gewoon iets schuiven, maar je heb never ever het idee dat je hem gaat verliezen. Verderop even gesproken met de Alfa man.. Deze wilde nog even een sprintje naast elkaar gaan doen, maar dit heb ik afgewezen. Ik wil graag nog wat langer genieten van mij S8 en ik weet dat ie sneller weg is dan die Alfa dus waarom al die moeite en slijtage aanhalen.

Zow..  vervolgens voelde ik nog iets trilling in mijn spieren... goh.., dat brengt toch de nodige spanning met zich mee. En uh.. leuk zo'n S8, maar vlak zo'n Alfa GTV 3.0 24v niet uit!! Je loop echt geen meters uit...

Was wel even een keer leuk zo.. ik leer de Audi en z'n grenzen steeds meer kennen, maar dit wordt geen dagelijkse kost. Buiten het feit dat de openbare weg geen speeltuin is moet de Audi nog een hoop onderhoud ondergaan, maar deze uitdaging kon ik even niet laten schieten...  sorry.  :eusa_shifty:

Zou 'de verliezer' nu ook een S8 gaan kopen? :eusa_whistle:   http://link.marktplaats.nl/425715453