Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: FGG op 04-09-2011 18:47:46
Citaat van: thuur op 04-09-2011 12:30:04
Citaat van: Teddy81 op 26-08-2011 14:05:14
WhatsApp is na 10 sms'jes al terugverdient! ;)

Als je het niet erg vindt dat al je berichten worden opgeslagen, geanalyseerd en verhandeld als "marketingprofiel".

Gelukkig gebeurt dat niet met Google, MSN, Androïd-apparaten, YouTube... :eusa_liar:

De enige veilige plek is dit forum ;D

Sem

Citaat van: RyanB op 04-09-2011 18:45:27
Sem, de 330 is die spoorgevoelig in het stuur of voel je hem meer in de kont om het zo maar te zeggen?
Hey Ryan,

Zit m echt in de neus. Hij heeft natuurlijk behoorlijke breede banden en een M-onderstel... dat maakt het allemaal wat gevoeliger. Ik rij regelmatig met nieuwe BMW's voor m'n werk en die hebben er zelfs last van. De dealer geeft ook aan dat er niets raars aan is. Tegenwoordig monteert BMW (en MB) speciale banden die speciaal voor dat merk gemaakt zijn. Die banden hebben standaard al wat toespoor in het profiel. Je ziet geen verschil, maar voor BMW zit er een sterretje op en voor MB de code MO. De uitlijning staat ook niet echt raar.

RyanB

Je weet dus wat ik bedoel, ik had namelijk een tijdje terug een E61 320d Touring met zachte (spreek zachte compound en slappe wangen) winterbanden op de achteras.
Dat was echt een dweil vooral in sporen op de snelweg, daar zijn toen Conti winterbanden onder gekomen en gelukkig was het toen weg.
Ik heb nog nooit een auto gehad die er zo gevoelig voor was!

Dane

Hey Ryan,

Een E61 320d? Een E61 is een 5. 320d Touring laatste type is E90/E91/E92. Type daarvoor E46. Daarvoor (tot 99, althans voor de Touring) een E36.

RyanB

Haalde ze even door elkaar, moet natuurlijk een E91 zijn.

Sem

Sem Is in de stress...

Gisteren avond moest Sem even wel met de BMW... ff starten en meteen foutmelding van de verlichting aan de voorzijde. Ik dacht nog: "zal toch geen xenonlamp zijn"? , maar in een spiegeling van een ruit zag ik dat er een koplamp stuk was. Jammer, maar niets aan te doen.

Aangekomen bij mijn visite start ik de lap nog eens op om te kijken of ie toch aan wil springen. Dit werkte bij de Audi S8 wel altijd.. daar ging ook soms een lamp uit en dan was "even opnieuw opstarten" de oplossing! Nu dus niet... Ik zie de lamp heel lichtjes flitsen en hoor hem ook opstarten, maar hij doet het helaas niet.

Later op de avond stap ik met het vrouwtje in om naar huis te gaan. Start de motor.. verlichting aan (wie weet doet ie het weer), want het is donker. Zie ik to mijn verbazing dat mijn benzinemeter en tempratuurmeter helemaal naar rechts zijn geslagen.. helemaal door de schaal heen! Dus ik zet de motor uit.. springen ze terug naar de stand hoe ik hem de laatste keer uit heb gezet. (Ook vreemd, want volgens mij gaan ze altijd terug naar ruststand..) Weer op contact.. starten.. weer die meters naar rechts! Ik verlichting aan.. hoor ik de lamp opstarten zoals eerder, maar zie ik tot mijn verbazing dat de meters uitschieten op de maat van het opstarten van de lamp! Het erge is dat ze ook steeds beroerder gaan staan. Nu staat zelfs de toerentellen stationair op 3300rpm.. met 80km/h dus nu dik 5000toeren op de klok.

Ik de BMW dealer gebeld voor uitleg, maar je snapt het al.. dat hebben ze nog nooit gehad! Ik kan wel ff de accupolen erafhalen en de twee polen een halfuurtje tegen elkaar houden. Mag schijnbaar bij dit type auto nog. Dusss... eerst maar een dure lamp vervangen en de polen proberen of maar meteen naar de dealer brengen? Lamp bij de dealer is iets duurder...

elianmars

Is de wagen niet uit te lezen om eventueel te zien waar de fout zit? Of is het zeker dat het aan de xenonlamp ligt?

Sem

Citaat van: elianmars op 13-10-2011 09:07:15
Is de wagen niet uit te lezen om eventueel te zien waar de fout zit? Of is het zeker dat het aan de xenonlamp ligt?

Tja.. dat hoop ik maar. Ik denk dat ik m straks ff weg breng.

p.s. Welke lekkere knul heeft mijn wachtwoord ontdekt en die foute Oma op mijn avatar gezet!!!  >:(

-D©©©L-

Citaat van: Sem op 13-10-2011 09:13:26

p.s. Welke HOMO heeft mijn wachtwoord ontdekt en die foute Oma op mijn avatar gezet!!!  >:(

leuk toch ? 

Jack v

En als je die foute xenon nu loskoppelt?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sem

Citaat van: Jack v op 13-10-2011 09:16:56
En als je die foute xenon nu loskoppelt?

Ik zet m niet eens meer aan en die zooi blijft zo staan..

Jack v

En als je de zekering eruit trekt dan? Het zaakje is toch gezekerd voor de schakelaar. Ik ben geen elektrotechneut Sem maar het lijkt me toch dat ie ergens sluiting maakt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

p.s. Welke HOMO heeft mijn wachtwoord ontdekt en die foute Oma op mijn avatar gezet!!!  >:(

Ted misschien? ;D

Yoga Grandma is het trouwens.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Sem

Bedankt voor de tips heren. Ik heb m toch even bij de dealer neergezet om hem te laten uitlezen. Wat is nog vergeten was te zeggen.. Ik stond dus gisteren even te prutsen met die meters en de verlichting en toen viel in ene de motor uit.. :-\ Een diesel notabene! Daarna deed hij het gewoon weer en hij heeft me ook gewoon naar het werk gebracht.

Als ik wat weet zal ik het laten horen...

JeroenV

p.s. Welke HOMO heeft mijn wachtwoord ontdekt en die foute Oma op mijn avatar gezet!!!  >:(

;D ik was het!