Lekkage koelvloeistof V70

Gestart door 27k, 29-07-2010 13:09:39

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Er is een stappenplan voor, kan em zo snel even niet vinden.

Het kan boven en onderlangs, ik heb het bovenlangs gedaan ( let dan wel op links onder is het wat krap door de beugel)

Er zitten 2 boutjes links en rechts voor waar je slecht bij kan (1/4 ratel met dop 10 knietje en verlengstuk )

De twee grote bouten links en rechts moeten van onderaf verwijderd worden, die zou ik effe een dagje in de wd40 zetten.

De olie van de automaat opvangen komt uit de onderste opening van de koeler, dat moet je
weer bijvullen namelijk.

Ow en effe langs de dealer rijden voor afdichtigen van de automaat aansluitingen op de radiator.

6842411 houder 2x 7.15 euro p stuk
6842414 veer 2x 2.40 eurp p stuk
6842413 o ring 2x 2.40 euro p stuk

Die houders kan je met een borgverentang open buigen, de slangen kan je er dan rustig uit trekken.

Wel even kijken waar je em koopt, want je kan veel besparen door rond te kijken :-)
ik heb em laatst bij www.winparts.nl gehaald.

27k

Geweldig, bedankt! ga ik er snel mee aan de slag!

27k

Nou, niets teveel gezegd dat het wat lastig is.

Alle bouten behoorlijk verrot. Die 2 12mm bouten zijn dolgedraaid, bovenop geen moer?!

Die 2 10mm boven.... wie dat toch heeft bedacht....

27k

Nou die 2 10mm boutjes zijn er uit maar die 2 12mm krijg ik niet los, dol gedraaid.... tips zijn welkom!

razorx

Misschien is er uitslijpen en vervangen door bout en moer een optie.
Wel zo makkelijk voor de volgende keer.  :evil:  ;)

27k

;D ja precies, kijken of ik daar met een of ander slijpertje bij kan komen!

UserID6342

Dat kan hoor, hebben we hier laatst met de radiateur van Pelle ook gedaan.  Andere optie is een goede griptang, en veel WD40 ;D

27k

Toch er maar onderuit geslepen.

Maandag nieuwe monteren.

27k

Zit er eindelijk in, bedankt voor alle tips!

Lambda lampje brandt nu wel.... volgens mij heb ik alle stekkers wel goed vast!