Automaat na wasstraat in noodloop.

Gestart door turbopower, 28-11-2009 14:46:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

turbopower

Na de wasbeurt zag ik de pijl van de automaat branden.
Auto met draaiende motor in N en op de handrem.
Er uit gereden en de pook een paar maal door de versnellingen
  heengehaald, maar helaas.
Na het uitzuigen wederom gestart en...........geen brandende pijl meer.
ATF peil gecontroleerd en zag er goed uit.
Op weg naar huis even flink op de staart getrapt en
alles werkt perfect!!!    Iemand een idee??

Groet van een blijde Volvo rijder.

Turbo-Geek

Denk de PNP switch die nu toevallig begint op te spelen.
Kan me niet voorstellen dat dat ook maar iets met de wasstraat te maken heeft, gewoon puur toeval lijkt mij.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

Als de pijl brandt staat de auto niet in D of heb je de winterstand ingeschakeld.
Als de pijl knippert loopt de bak in noodloop en is er iets aan de hand.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dutchalex

Misschien echt heel erg voor de hand hoor maar is er niet een zekering doorgebrand door het water van de wasstraat??Dat had ik ook namelijk!

Alaindjie

Heb die continue brandende oranje pijl ook wel eens gezien. Navraag bij de Volvo dealer in Amsterdam vertelde mij dat het "iets met de automaat" te maken had. Later ontdekte ik dat wanneer dat lampje brandde (altijd continue) de bak heel erg traag opschakelde. Tevens was het oliepeil dan lager.
Maar hoe en wat precies weet ik nog steeds niet ..... Zou hier toch graag wat meer over willen weten en ook hoe ik e.e.a. eventueel kan voorkomen aangezien ik de laatste tijd bij beide 855's er geen last van heb gehad maar graag zou willen begrijpen wat er precies aan de hand is ....

haasje

Je hebt een my93 en een my95 ?

zo ja, kun je bij beide zelf de foutcodes uitlezen (A1). Als de 2de een my96 is (obd2 dus), zul je iemand of de dealer even lief aan moeten kijken om de codes te laten uitlezen.

Alaindjie

My is toch altijd van het jaar ervoor of niet ? Dus MY 93 is vanaf sept 1992 en MY 95 is vanaf sept 1994 ? De GLE is van juli 1993 en de 2.5i is van sept 1995 (hoewel de NL insurance beweert dat de auto van juni 1995 is)
Hoe kan ik de foutcodes uitlezen ? Moet ik daar een speciaal apparaat voor hebben of is dit een kwestie van bepaalde acties ?
Zou dat wel heel graag willen weten ....

mehn

Bij de GLE kun je het zelf en die van september 1995 waarschijnlijk nét niet.
Zit de sigarenaansteker bijd e 95-er aan de bestuurderskant of aan de bijrijderskant?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvoc70T5

Citaat van: Alaindjie op 06-07-2010 12:37:57
My is toch altijd van het jaar ervoor of niet ? Dus MY 93 is vanaf sept 1992 en MY 95 is vanaf sept 1994 ? De GLE is van juli 1993 en de 2.5i is van sept 1995 (hoewel de NL insurance beweert dat de auto van juni 1995 is)
Hoe kan ik de foutcodes uitlezen ? Moet ik daar een speciaal apparaat voor hebben of is dit een kwestie van bepaalde acties ?
Zou dat wel heel graag willen weten ....

dacht dat MY stond voor "manufacturing year"...
dus een MY1998 is gemaakt in 1998..

EVV

MY staat normaal voor model jaar, en dat veranderd meestal halverwege het jaar. Je kunt dus een model jaar 98 hebben terwijl de auto in 97 van de band liep, en een auto van een week ervoor wel MY97 is.