Graag feedback van ervaringsdeskundigen ....

Gestart door rpakuypers, 29-07-2010 22:29:27

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Koprevisie is niet aan de orde bij de classic motoren.
Het is eigenlijk zo simpel als een klontje.
Als je je auto niet onderhoud zoals het hoort, is het voor eender welke brandstof hetzelfde.
Enkel dan krijg je te maken met problemen.

rpakuypers

Citeer
Als je je auto niet onderhoud zoals het hoort, is het voor eender welke brandstof hetzelfde.
Enkel dan krijg je te maken met problemen.

Helemaal mee eens, maar een motor op lpg heeft toch meer last van slijtage ? Ik denk dan aan de hogere temperaturen bij de verbranding en de schraalheid van de lpg.

Groet,
Roger

henry classic v70

Ik heb mijn V70 vorig jaar gekocht met 330000 op de teller waar de lpi al vanaf dag 1 zijn werk doet. Wel specifiek gezocht naar een 2.5 10V of 20V omdat dit de blokken zijn die ongelofelijk lang mee gaan.
Het is dus niet zoals bij de 700/900 serie dat je aan revisie toe bent bij 350000 km, zoals ik het heb begrepen gaan de blokken met hydraulische kleppensoters nooit los voor revisie.
Daar kan Dennis850estate je alles over vertellen
En als er al een lpi installatie inzit is het omslagpunt 6000 km/jr!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Citaat van: rpakuypers op 31-07-2010 23:48:22
Helemaal mee eens, maar een motor op lpg heeft toch meer last van slijtage ? Ik denk dan aan de hogere temperaturen bij de verbranding en de schraalheid van de lpg.

Daarmee geef je al 1 van de vele mogelijke problemen aan.
Met een installatie die goed afgeregeld is, heb je geen schraal mengsel...

rpakuypers

Kijk, zo leer ik als dieselaar nog een hoop over LPG/LPI ........... ;) Ik wordt al weer wat positiever hierover.

Groet,
Roger

henry classic v70

Stel dat je vrouw 10 jaar gaat rijden in een S70 en je koop er 1 met 350000 km op de teller dan heeft 'ie nog maar 5 ton gelopen, er rijden roffels rond die 6-7 ton op de teller hebben staan op gas.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Citaat van: henry classic v70 op 31-07-2010 23:59:12
Stel dat je vrouw 10 jaar gaat rijden in een S70 en je koop er 1 met 350000 km op de teller dan heeft 'ie nog maar 5 ton gelopen, er rijden roffels rond die 6-7 ton op de teller hebben staan op gas.....

Klopt helemaal ! Vanwege het feit dat ze niet enorm veel kilometers maakt is het een mogelijke optie. Onlangs was er  nog iemand bij mij op bezoek die inmiddels de 500.000 mijl gepasseerd is met zijn 740 16V-blok op LPG.

Groet,
Roger

V70R-obert

Ik zou persoonlijk altijd voor een Estate gaan. De auto is overwegend voor je vrouw en de kinderen. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar geloof me maar dat ze steeds meer willen meenemen naarmate ze ouder worden. We hebben voor ruim een jaar geleden een 240 Estate erbij gekocht en dat bevalt mijn vrouw super. Als we toen een sedan hadden gekocht hadden we lang niet zoveel plezier gehad van de auto en was deze nu zeker alweer verkocht geweest.

rpakuypers

Citaat van: V70R-obert op 01-08-2010 00:30:25
Ik zou persoonlijk altijd voor een Estate gaan. De auto is overwegend voor je vrouw en de kinderen. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar geloof me maar dat ze steeds meer willen meenemen naarmate ze ouder worden. We hebben voor ruim een jaar geleden een 240 Estate erbij gekocht en dat bevalt mijn vrouw super. Als we toen een sedan hadden gekocht hadden we lang niet zoveel plezier gehad van de auto en was deze nu zeker alweer verkocht geweest.

In principe kan de vrouw, mits ze veel moet meenemen altijd de V70 pakken. Kinderen zijn 3,5 jaar en 5 maanden en de kinderwagen is binnenkort al overbodig dus dan hoeft er alleen nog een buggy mee en dat past zeker in de kofferbak van een sedan. Mocht ze echt enorm veel moeten meenemen dan heb ik zelf nog een aanhanger die ze erachter kan zetten. Maar mits er geen mooie 850/S70 voorhanden is kan het altijd nog een estate worden .....

Groet,
Roger

rpakuypers

Als er sprake is van LPI, zitten er dan altijd injectoren in het inlaatspruitstuk ?

Groet,
Roger

mehn

Citaat van: rpakuypers op 02-08-2010 21:07:54
Als er sprake is van LPI, zitten er dan altijd injectoren in het inlaatspruitstuk ?

Ja, bij onze 5 cilinders minimaal 5. Soms zit er nog een 6e vlak voor de gasklep.
Bij een LPi systeem wordt het gas vloeibaar ingespoten, daar heb je dus injectors voor nodig die, net als de benzineinjecotren, vlakbij de cilinderingang zitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rpakuypers

Zojuist even gebeld met een bedrijf dat een V70 op G3 heeft en die verzekerden mij dat G3 altijd LPI is. Klopt dat ?

Groet,
Roger

razorx

Citaat van: rpakuypers op 03-08-2010 12:37:12
Zojuist even gebeld met een bedrijf dat een V70 op G3 heeft en die verzekerden mij dat G3 altijd LPI is. Klopt dat ?

Groet,
Roger
Nee
G3 kan zelf met de juiste dampgasinstallatie.
LPi is wel altijd G3 (Bizarre theoretische gevallen daargelaten)

rpakuypers

Ik had al zo'n vermoeden dat het verhaal van hem niet opging. Ik ga in ieder geval even kijken naar de wagen en dan zie ik wel of het LPI betreft of een ander systeem.

Bedankt,
Roger

JvW

Citaat van: rpakuypers op 03-08-2010 12:41:37
Ik had al zo'n vermoeden dat het verhaal van hem niet opging. Ik ga in ieder geval even kijken naar de wagen en dan zie ik wel of het LPI betreft of een ander systeem.

Bedankt,
Roger

Dat zegt wat mij betreft ook genoeg over het bedrijf...