Nieuwe distibutiemethoden voor auto's?

Gestart door The Saint, 28-07-2010 17:36:50

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

De dealernetwerken bestaan al lange tijd, maar dit lijkt mij toch iets nieuws:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/7274041/__Eerste_BMW_M-dealer_opent_deuren__.html?sn=autovisie_nieuws

Het volgende probeersel na alle 'Xperience'-achtige vestigingen van diverse merken (Peugeot, Cadillac in Breukelen)?

En wellicht gaan er meer merken in 1 showroom komen. Want stel ik zoek een cabrio in de duurdere prijsklasse. Waarom dan niet een toko met Mercedes, Audi, Volvo etc.?

The Saint, die verder totaal niet in het automotive wereldje zit, dus mss zeg ik iets heel raars..  ;D
No shirt no shoes, no pinball

joebar

na de topictitel gelezen te hebbendacht ik dat het over de aabdrijving van de nokkenassen ging  :eusa_naughty:

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

bkop

Citaat van: The Saint op 28-07-2010 17:36:50
De dealernetwerken bestaan al lange tijd, maar dit lijkt mij toch iets nieuws:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/7274041/__Eerste_BMW_M-dealer_opent_deuren__.html?sn=autovisie_nieuws

Het volgende probeersel na alle 'Xperience'-achtige vestigingen van diverse merken (Peugeot, Cadillac in Breukelen)?

En wellicht gaan er meer merken in 1 showroom komen. Want stel ik zoek een cabrio in de duurdere prijsklasse. Waarom dan niet een toko met Mercedes, Audi, Volvo etc.?

The Saint, die verder totaal niet in het automotive wereldje zit, dus mss zeg ik iets heel raars..  ;D

Vanuit de klant gezien heb je helemaal gelijk.

Dealers en importeurs steken veel geld in de "merk beleving", omdat die karren tegenwoordig technisch niet voor elkaar onderdoen. Ze willen zich met het merk op lifstyle c.q beleving onderscheiden. Daar past (nog) geen universele showroom bij.  Je ziet zelfs bij VW/Audi dat ze de afgelopen jaren de 2 (eigen) merken zelfs gescheiden presenteren.

Maar wie weet, dat een onafhankelijke ondernemer zoiets een keer gaat opzetten.

Freakybaby

Cabrioland speelt ook in op een specifieke belevenis.. Het open rijden. (voor de personen die niet merkgebonden zijn).
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn