Accu leeg?

Gestart door AEO, 23-02-2004 08:39:00

Vorige topic - Volgende topic

AEO

Afgelopen zaterdagmorgen..... ik stap in de V70, voorgloeien (het was koud) en start. Auto 20 meter verplaatst, om hem op de oprit te zetten om een gedemonteerde kast in te laden (hoefde ik niet zover te lopen met de onderdelen). Half uur later weer ingestapt, weer voorgloeien (was nog steeds koud) en...... niets. Helemaal niets meer. De V40 ernaast gezet, kabeltjes ertussen en toen lukte het starten wel... (die V40 heeft ons echt nog nooit in de steek gelaten). Snel weggereden, kast eruit (motor laten draaien) en snel naar de volvo-garage (werkplaats open op zaterdag tot 12 uur). Nieuwe accu erin, en nu doet ie het weer zoals het moet.

Toch vreemd, dat die accu in een half uur volledig leeg was gelopen. Eerste keer starten ging dus wel, maar daarna was het wel gedaan. Een keertje een dieseltje starten kan toch niet zo veel vreten?
Andere oorzaken?
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

StoneCourt

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden. Een week of 3 geleden heb ik mijn 850 opgehaald bij de garage na een beurt; accu helemaal leeg terwijl hij ongeveer een jaar oud zou zijn. Sindsdien is het een beetje modderen. Met name als hij een paar dagen heeft stilgestaan of als ik een korte afstand heb gereden.
Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer. Oh, I grant you that the wheel was also a fine invention, but the wheel does not go nearly as well with pizza.

Spim

Je kan een accu kapot starten, klinkt raar maar is echt zo.
Oplossing,... nieuwe accu.

denkweb

Ik heb ze ook wel eens gezien die een 24 volt starthulp kregen van een bestelbus... die hebben de doppen van de accu nu nog vast in de motorkap zitten... ;-)

Arjan

Citaat van: denkweb op 23-02-2004 10:25:41
Ik heb ze ook wel eens gezien die een 24 volt starthulp kregen van een bestelbus...

Heb je die vonken wel eens gezien ;D Ja is leuk, een peugeot 104 starten met behulp van een Galant 2300 td.
En als dat niet lukt, zet de accu van die diesel erin.   :D Gegarandeerd 5 min van die mooie rooie brandweerwagens op de stoep.. ???

BartRas

Als er zeer grote stromen lopen worden de platen in een accu magnetisch, het kan zo zijn dat deze hierdoor krom trekken en dat dus 1 of meerdere cellen stuk gaan (per cel 2 volt) tel uit je verlies, dan start je met 10 volt  nog meer stroom dan normaal (P=VxI) enz weer een cel stuk en zolijkt het dat ie opeens stuk is, en dat is dan ook zo.
there is no substitute for PK's