El Auto Parts

Gestart door Daan_B, 30-12-2003 13:44:21

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Als je ze bij estate services had gekocht waren ze 90€ geweest ik kan het weten lpg+trekhaak, en dit zijn ook Zweedse veren

VliegendeBaksteen

Citaat van: ed op 05-01-2004 20:30:21
Let op: boven de 70 euro (150 gulden) moet je ook invoerrechten betalen. Probeer het bedrag eronder te houden, of laat het bedrijf er een fake bon bij doen met een lager bedrag.

Not quite. De douane houdt een grens aan van 22 euro. Zie http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm.
En bovendien: douaniers zijn niet helemaal dom...  ;) ze kunnen ook uitvissen of een onderdeel 22 euro of 220 euro hoort te kosten. En als ze vermoeden dat er iets niet pluis is, dan kun je het wel vergeten (lees: een boete en alsnog ongeveer 30 procent invoerrechten en BTW betalen). Niet al te waardevolle onderdelen kun je desnoods als 'gift' laten verzenden en de faktuur apart per post, maar dan nog loop je het voornoemde risico.

GLTer

Dag 855-Champagne:

Ja, maar ik heb er niets voor hoeven doen, het verschil van 22 euro is het mij wel waard, de doos stond zo op mijn bureau op mijn werk en dat is toch wel makkelijk..... Heb je ze er zelf ondergezet ?
Waarom gaat toch iedereen aan de kant als ik er aan kom ?

855-Champagne

Hi GLTer

Bij Estserv versturen ze het ook dus maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Ja ik heb ze er zelf onder gezet is zo gebeurt je hebt 2 garage krikken nodig en een doppenset.
Als je de auto op krikt zodat het wiel vrij is zodat er de 2e krik onder kan kan je onder de spiraal veer de moer los draaien (dacht dop 17) de schokdemper los halen en het wiel verder laten zakken kan je de veer er tussen uit halen en de nieuwe er tussen plaatsen en vervolgens weer inelkaar zetten, met 2uurtjes heb je ruim de tijd.