Startproblemen 854 GLT

Gestart door GLTNick, 31-07-2010 16:48:52

Vorige topic - Volgende topic

GLTNick

oke, die zal ik dan ook meepakken.
Ik neem aan dat ik juist ben als ik zeg dat de thermostaat linksvoor tegen het motorblok zit, aangesloten op de bovenste koelslang?

verburgh

wat geel is is je nokkenassensor en die anderen zit op je versnelligsbak

verburgh

Citaat van: GLTNick op 02-08-2010 22:26:05
Ik neem aan dat ik juist ben als ik zeg dat de thermostaat linksvoor tegen het motorblok zit, aangesloten op de bovenste koelslang?
Idd maar de temp sensor lijk me niet het probleem  ;)

mevita

Citaat van: verburgh op 02-08-2010 22:35:49
Citaat van: GLTNick op 02-08-2010 22:26:05
Idd maar de temp sensor lijk me niet het probleem  ;)
hoezo ben je daar zo zeker van dat die niet het probleem is?
de mijne had hetzelfde probleem en ook foutcode 231 en zie de diverse topics waarvan dit onderdeel de reden was van het niet willen starten,
gr mevita

GLTNick

ik heb idd ook de foutcode 2-3-1 die hij ovrigens al had sinds de aankoop.
Dit is 5 dagen goed gegaan en daarna starttte de auto gewoon niet meer.
De nokkenassensor is neem ik aan dat ronde plaatje met die 2 dikke torx bouten? (waar Bosch op staat)
De koelvloeistoftempsensor zat onder de thermostaat als het goed is?
en dekruskassensor zat aan de versnellingsbak inde buurt van de startmotor?

mehn

Citaat van: GLTNick op 03-08-2010 13:41:40
De nokkenassensor is neem ik aan dat ronde plaatje met die 2 dikke torx bouten? (waar Bosch op staat)

Juist.

De koelvloeistoftempsensor zat onder de thermostaat als het goed is?

Yep.

en dekruskassensor zat aan de versnellingsbak inde buurt van de startmotor?

Mwoah, de startmotor zit meer aan de voorkant van de motor. De vliegwielsensor zit boven op de versnellingsbak aan de kant waar de versnellingsbak aan de motor zit (bij het vliegwiel  :eusa_whistle: ).
Als je de kabel van de nokkenassensor volgt komt je in de buurt van de stekker nog een 2e stekker tegen (eentje geel, eentje wit). Die andere stekker is van de kabel van de vliegwielsensor. Als je die naar beneden volgt zie je 1 torx waarmee de vliegwielsensor vastzit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mevita

als je de sensors gaat monteren kun je dan even bijhouden bij welke defecte sensor de motor weer start, dus begin met die koelvloeistoftempsensor  ;D ben benieuwd welke het is,

gr mevita

GLTNick

Het probleem is opgelost! ;D ;D ;D
De eerste sensor die ik vervangen heb, was de nokkenassensor omdat die het makkelijkste te bereiken was.
Na het demonteren bij de sloop auto, waar ik overigens niets voor hoefde te betalen, heb ik deze in mijn 850 gezet.
Nadat ik met startkabels probeerde te starten sloeg de motor meteen aan.
Nadien nog 2 keer de motor aan en uit gezet en nergens geen problemen meer mee.

Mensen super bedankt voor jullie hulp en ik zal dit zeker onthouden.
echt een topforum/club als je het mij vraagt.
zodre de financien dit toelaten wordt ik ook meteen lid vd club want zo goeie als deze kom je maar heel weinig tegen...

GeertG

Hè hè, lees het nu net pas.
Maar precies hetzelfde probleem als dat van een collega van me (die alleen af en toe hier meeleest  :evil:)  een paar weken terug en inderdaad de nokkenassensor.......

Mooi dat je het gevonden hebt en dat ie het weer doet  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mevita

fijn dat het opgelost is, maar ik heb nog nog een vraagje voor de andere wat zou er eventueel kunnen gebeuren als je zo,n sensor doorverbind om te kijken of de motor dan start?

gr mevita

haasje

De nokkenassensor kun je niet doorverbinden evenals je vliegwielsensor. Het motormanagement reageert juist op de pulsen die deze sensors veroorzaken, bij het uitblijven van deze pulsen (of het signaal nu continue hoog of laag blijft maakt meestal niet uit), zal het management niet weten dat er een poging tot starten plaatsvindt, ergo geen benzine inspuiten en vonken laten maken.

Bij het doorverbinden van je temperatuursensor zal het management een onlogische waarde meten met als resultaat ook een foutmelding en waarschijnlijk een soort noodloop.

mevita

Citaat van: haasje op 03-08-2010 19:37:04
De nokkenassensor kun je niet doorverbinden evenals je vliegwielsensor. Het motormanagement reageert juist op de pulsen die deze sensors veroorzaken, bij het uitblijven van deze pulsen (of het signaal nu continue hoog of laag blijft maakt meestal niet uit), zal het management niet weten dat er een poging tot starten plaatsvindt, ergo geen benzine inspuiten en vonken laten maken.

Bij het doorverbinden van je temperatuursensor zal het management een onlogische waarde meten met als resultaat ook een foutmelding en waarschijnlijk een soort noodloop.
dank je voor de info, weten we dat ook weer ;D
gr mevita