Stallingsruimte / waar op te letten bij stallen.

Gestart door llinssen, 04-08-2010 15:04:54

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Het ziet ernaar uit dat de C70 enige tijd in de mottenballen kan/moet.

Vraag1: weet iemand stallingsruimte? Ik heb voor 47,50 per maand stalling in een oude kas op marktplaats gevonden. Voor een garage in de buurt betaal ik 100 euro.

Vraag2: Waar moet ik op letten. Is het verstandig er dikkere olie in te doen? Koelvloeistof nog wisselen etc? Accu eraf? eruit?

(Dit is meer technische vraag en hoort beter in ander topic, maar ik dacht ze maar bij elkaar te houden.)

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

verburgh

Waar kom je vandaan  ??? als het nou vlak bij mij is heb ik wel wat voor je ;)  kan ik gelijk mee helpen die spullen over te zetten  ;D

tom480

Ik heb zelf mijn 1e auto ( Volvo 480 ) ook in de stalling staan.
Heb 'm zelf op oude banden gezet, en de accu eruit gehaald.
Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar ik heb de 480 bij een boer (gestopt met vee houden) in de schuur staan.
Schuur is netjes afgetimmerd e.d.

Heb nog een lijstje van het 480 Forum geplukt, misschien dat je er wat aan hebt :

Hierbij een aantal tips:

Carrosserie:
- Droge, goed geventileerde ruimte; in een vochtige of slechte geventileerde ruimtes bereikt vocht de holle ruimtes van de auto met alle gevolgen van dien.
- Raam open; wanneer je een raampje open draait blijft het interieur zo goed als geventileerd en daarmee voorkom je nare geurtjes door bijvoorbeeld schimmel. Je kunt ook de deuren op de eerste trap van het slot duwen, dus niet helemaal dicht. Dit voorkomt tevens constante druk op de rubbers.
- Lakens over de auto; wanneer je de auto in een droge stalling hebt staan kun je het beste katoenen dekens of lakens over de auto heen leggen. Dit voorkomt neerdwarrelen van stof op de lak. Plaats geen zeil over de auto, dit laat geen lucht door en is een broeiplek voor condens en schimmels.

Onderstel:
- Op bokken plaatsen; daardoor worden zowel de banden als de wielophanging ontzien.
of;
- Banden oppompen; Oppompen met een druk die ongeveer 1 bar hoger is dan de officiële waarde.
Zo wordt voorkomen dat de banden een platten kant krijgen.

Motor:
- Rit maken van ongeveer 70 km; de motor moet goed warm zijn zodat alle condens in het    motorblok en de uitlaat zo goed als verdwijnt. Dit garandeert weer een langere levensduur.
- Olie verversen; Nu je blok goed warm is moet je de motorolie af laten en vervangen voor een nieuwe. Door het verbrandingsproces vervuild de olie, waardoor een enigszins verzurende werking optreedt. Dit hoeft geen kwaliteits olie te zijn. Wanneer de auto de stalling weer verlaat vervang je de olie door de goede olie, inclusief het oliefilter.
- Accu loskoppelen; trek de - klem van de accu af. (bij langere stalling koppel je de accu volledig los en leg je hem aan de druppellader.)
- Tank leeg; wanneer je de tank vrijwel leeg rijdt heb je minder kans op bezinksel, wat voorkomt dat je brandstoffilter verstopt raakt. Condens etc maakt niet uit, de tank van de 480 is van kunststof.
- Met olie gedrenkte doek in de uitlaat en in de inlaat, na het luchtfilter. Dit voorkomt ongedierte en vochtige lucht in de motor.

Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar wil je dat de 480/850 er technisch en optisch niet op achteruit gaat zijn de bovenstaande tips toch wel een must.

- R1200GS -

capri

Citaat van: llinssen op 04-08-2010 15:04:54
Het ziet ernaar uit dat de C70 enige tijd in de mottenballen kan/moet.

Vraag1: weet iemand stallingsruimte? Ik heb voor 47,50 per maand stalling in een oude kas op marktplaats gevonden. Voor een garage in de buurt betaal ik 100 euro.

Vraag2: Waar moet ik op letten. Is het verstandig er dikkere olie in te doen? Koelvloeistof nog wisselen etc? Accu eraf? eruit?

(Dit is meer technische vraag en hoort beter in ander topic, maar ik dacht ze maar bij elkaar te houden.)

Zoek gewoon een caravan stalling, is een stuk goedkoper.

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

llinssen

@Tom480: bedankt, mooie lijst.

Waarschijnlijk 1 à 2 jaar?
Maar eerst wel even uitproberen of we het echt redden met 1 auto. Al jaren luxe van 2 auto's gehad, maar ik rij nu zo weinig dat de maandelijkse lasten (Lpi) niet meer goed gemaakt worden door het aantal km.

Tja,  caravanstalling: Toch ook al snel 45 euro per meter x5 is inderdaad de helft.
Lijkt erop dat veel caravanstallingen autostalling niet noemen bij de mogelijkheden. Is ook andere orde: zit olie, benzine en in mijn geval ook gas in.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

FRANQ

Wij hebben hier bij een aardappel boer onze aanhanger staan.
Daar staan ook caravans en auto's. Misschien dat een boer bij jou in de buurt ook de mogelijkheid wil bieden tegen een leuke prijs je auto te stallen. wij betalen voor een aanhanger van 2M laadbaklengte nog geen 100 euro per jaar.
En dan krijg je zelf een sleutel van de stalling, je kunt hem dus dag en nacht halen. Ze staan niet opgestapeld of strak tegen elkaar. Ideaal.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

llinssen

In welke buurt is dat ergens? Utrecht doen ze een stuk lastiger. Als er al caravanstallingen zijn die auto's willen stallen, dan willen zij de auto kunnen verplaatsen. Dat is nu net niet de bedoeling...

FRANQ

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"